دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1400

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هر آن چه که برای شرکت در مرحله انتخاب رشته لازم است در دفترچه راهنمای شماره 2 موسوم به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می شود . از این رو داوطلبان متقاضی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود کرده و با دقت مطالعه نمایند .




سازمان سنجش هر سال پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ، امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را از طریق سایت سنجش به سایت sanjesh.org به منظور مشاهده لیست رشته و ظرفیت ارائه شده دانشگاه های سراسری روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیر انتفاعی و آشنایی با ضوابط و قوانین انتخاب رشته در اختیار متقاضیان قرار می دهد .

با توجه به اهمیت اطلاع از جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری در این مقاله به بررسی بخش های مختلف این دفترچه و فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخته ایم . همچنین به منظور دسترسی راحت تر داوطلبان به دفترچه انتخاب رشته تمامی گروه های آزمایشی ، لینک دانلود این دفترچه ها در این مقاله قرار داده شده است .



لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
داوطلبان پس از بررسی بخش های مختلف این دفترچه ( لیست رشته محل های ارائه شده در هر کدرشته محل و ظرفیت پذیرش ) می توانند 150 کد رشته محل متناسب با علایق خود انتخاب نمایند . توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار می باشد . زیرا نرم افزار سازمان سنجش فرم انتخاب رشته داوطلبان را به ترتیب نمره و رتبه داوطلبان ، از بالا به پایین بررسی می کند .





به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ، فایل pdf آن در جدول زیر قرار داده می شود .



لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400  لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

دفترچه پیوست انتخاب رشته





ضوابط دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
بعد از انتشار دفترچه های راهنمای شماره 2 کنکور سراسری ، داوطلبان وارد مرحله حساس انتخاب رشته کنکور سراسری می شوند که همان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد . داوطلبان بر اساس کارنامه اولیه خود می توانند حداکثر 150 رشته محل را با توجه به وضعیت مجاز بودن خود از میان رشته محل های روزانه ، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان از دفترچه مذکور انتخاب کرده و در زمان انتخاب رشته کنکور 1400 از طریق سایت سنجش فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند .

قسمت اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای هریک از 5 گروه آزمایشی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ) یکسان بوده و شامل توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ، ضوابط و مقررات انتخاب رشته می باشد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم :

 چگونه کارنامه کنکور سراسری خود را دریافت کنیم ؟

برای دریافت کارنامه کنکور سراسری داوطلبان باید با استفاده از اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام ) خود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت کنند .



 در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود به کجا مراجعه کنیم ؟ 

داوطلبان برای بازیابی شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور 1400 از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند . برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری کلیک کنید .


 کارنامه اولیه کنکور سراسری چه اطلاعاتی را به شما می دهد ؟

این کارنامه اطلاعات مفیدی در خصوص عملکرد شما در آزمون اعم از میزان درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز ، رتبه کشوری ، رتبه در زیر گروه و... را در اختیار شما قرار می دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد .

بیشتر بخوانید: توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1400
 چگونه انتخاب رشته کنیم ؟

هر داوطلب زمان انتخاب رشته مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشد و انتخاب های خود را می بایست با توجه به وضعیت خود که مجاز به انتخاب رشته در چه دوره ای ( روزانه ، غیر روزانه ) است از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 استخراج کند . ما در مقاله راهنمای جامع انتخاب رشته هیوا کلیه ی فاکتور های موثر در انتخاب رشته را در اختیار شما قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست .

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری
 چگونه رشته های انتخابی خود را به سازمان سنجش اعلام كنيم ؟

داوطلبان بعد از اولویت بندی انتخاب های خود بر اساس علاقه می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و از منوی سمت راست بخش سراسری وارد لینک انتخاب رشته آزمون سراسری شوند و بعد از وارد کردن یکی از اطلاعات خواسته شده ( شماره پرونده ، شماره سریال ثبت نامی ، شماره رهگیری ) نسبت به درج کدرشته محل های انتخابی اقدام کنند . کارشناسان تحصیلی هیوا مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری را به صورت راهنمای تصویری در مقاله نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ارائه داده اند .





ضوابط و مقررات انتخاب رشته  کنکور سراسری
 مدرک تحصیلی ضروری برای پذیرش

دیپلم چهار ساله نظام قدیم
مدرک پیش دانشگاهی
مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
دیلم پایه دوازدهم نظام جدید ( 6 - 3 - 3 )
 شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 99

پذيرفته شدگان در دوره روزانه کنکور 99 اعم از رشته های متمركز و يا نيمه متمركز در صورت شرکت در این آزمون ، تنها مجاز به انتخاب رشته در دوره های غير روزانه ( شبانه ( نوبت دوم )، دانشگاه آزاد اسلامی ، نيمه حضوری ، پيام نور، غيرانتفاعی ، ظرفيت مازاد ، پرديس خودگردان و مجاز ی ) هستند و فقط در اين دوره ها گزينش خواهند شد .

 وضعيت نظام وظيفه

بر اســاس قوانین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان « مرد » برای شــركت در کنکور سراسری لازم است حائز یکی از شرایط مندرج کد نظام وظیفه در دفترچه مذکور باشند .

 شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی

اتباع غیر ایرانی باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام ، شرایط اختصاصی اتباع برای شرکت در کنکور سراسری را داشته باشند . همچنین اتباع غیر ایرانی باید علاوه بر شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، بند 30 فرم ثبت نام کنکور سراسری را علامتگذاری کرده باشند .

 سهمیه های کنکور سراسری

سازمان سنجش هر ساله سهمیه های مختلفی از جمله سهمیه ایثارگران ، رزمندگان ، خانواده شهدا و سهمیه بهیار ، سهمیه کارمندان ، سهمیه بهیار، سهمیه مناطق سیل زده و زلزله زده و سهمیه مناطق را برای داوطلبان کنکور سراسری تحت عنوان سهمیه های کنکور سراسری در نظر می گیرد که میزان تاثیر و حد نصاب قبولی هر یک از آن ها در دفترچه ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 آمده است .

 همچنین توضیحاتی درخصوص تعهدات تحصیل رایگان پذیرفته شدگان سهمیه های مختلف و نحوه بومی گزینی ، توزیع ظرفیت در رشته ها و دوره های مختلف و شرایط کلی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ( دوره های روزانه ، شبانه ، دانشگاه فرهنگیان ، نیمه حضوری ، پیام نور و غیرانتفاعی ، مجازی ( الکترونیکی ) ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد ) داده شده است .










جدول رشته محل های دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ، رشته محل های ارائه شده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دوره های ( روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان و مجازی ) در دفترچه هر گروه آزمایشی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ) با ذکر کدمحل تحصیل ، نام دانشگاه ، عنوان رشته و ظرفیت هر رشته محل به صورت جداگانه درج شده است .

از این رو داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی می توانند دفترچه مربوط به گروه آزمایشی خود را از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دانلود کرده و با توجه به فاکتورهای موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 فرم انتخاب رشته خود را در حداکثر 150 کدرشته محل تکمیل کنند .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400







پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به جزئیات مربوط به دانشگاه های مختلف می پردازد . در قسمت اول توضیح مختصری در خصوص شهریه دوره های غیر روزانه شامل شهریه کارشناسی شبانه ( نوبت دوم ) ، شهریه دانشگاه پیام نور ، شهریه دانشگاه غیر انتفاعی و شهریه پردیس خودگردان می پردازد و در بخش های بعدی به شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می پردازد .

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری ، مجاز به انتخاب رشته شدند ، می توانند حداکثر 150 کد رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب و با توجه به فاکتورهای انتخاب رشته ( علاقه ، رشته ، دانشگاه ، دوری و نزدیکی و شهریه ) آن ها را اولویت بندی و در فرم انتخاب رشته اینترنتی سازمان سنجش ثبت کنند .

با توجه به اهمیت انتخاب رشته در اعلام نتایج کنکور سراسری ، به داوطلبان توصیه می کنیم با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری سال گذشته شانس قبولی خود را تخمین بزنند تا بتوانند آمار قبولی های سال قبل را با توجه به رتبه در سهمیه خود بررسی کرده و بر اساس آن بهترین انتخاب رشته و چیدمان را داشته باشند .

 لازم به ذکر است که بهتر است این چیدمان بر اساس انتخاب های خوش بینانه ، انتخاب های منطقی و انتخاب های بدبینانه دسته بندی شود . 

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا
 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 توجه داشته باشند که به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود باید مسیر جداگانه ای را طی کرده و برای تکمیل فرم اینترنتی به سایت azmoon.org مراجعه نمایند . برای راهنمایی این دسته از متقاضیان نیز دفترچه مجزایی تحت عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 منتشر می شود . 

در ادامه بخوانید: دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400
 مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در طول فرایند انتخاب رشته کنکور 1400 آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا متقاضیان را راهنمایی می نمایند . همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به فرآیند انتخاب رشته کنکور 1400 مطلع شوید .




سوالات متداول


1- آیا شرایط و ضوابط انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج می شود ؟  
با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می شود بنابراین دفترچه ای جداگانه برای آن منتشر می شود که در این مقاله لینک دانلود دفترچه دانشگاه آزاد نیز قرار داده شده است .




2- آیا در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ظرفیت هر رشته محل مشخص می شود ؟  
بله ، سازمان سنجش جزئیات مربوط به هر رشته محل را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که در این مقاله به توضیح آن پرداخته شده است .




3-  در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری امکان انتخاب چند رشته محل از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری وجود دارد ؟
 داوطلبان می توانند حداکثر 150 کدرشته محل را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کنند که توضیحات تکمیلی در این خصوص در مقاله ارائه شده است .

منبع : دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nw9p
نظرتان را بنویسید