دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند به منظور شرکت در مرحله انتخاب رشته می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 را دانلود و نسبت به ثبت کد رشته محل ها در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

 

 

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دفترچه ای جداگانه تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر می کنند. آن دسته از داوطلبانی که بعد از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد شده اند، می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

 در انتهای دفترچه نیز فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ارائه شده است. با توجه به حساسیت این مرحله به داوطلبان توصیه می کنیم دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401را با دقت مطالعه نمایند. ما نیز در ادامه به توضیح بخش هایی از این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم.

 

شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

تنها داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته کنکور 1401 خواهند بود که در کنکور سراسری ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کرده و در کارنامه اولیه کنکور که برای آن ها صادر شده، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه و دانشگاه آزاد شوند. لازم به ذکر است که هر داوطلبی ممکن است در یک یا چند دوره مجاز به انتخاب رشته اعلام شده باشد یا به طور کلی در هیچ دوره ای مجاز به انتخاب رشته نباشد.

 

با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، وضعیت مجاز بودن همه داوطلبان گروه های آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان برای انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در یک کارنامه درج می شود ولی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

 

از آنجایی که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 هنوز منتشر نشده، برای آشنایی با آن چند نمونه دفترچه انتخاب رشته مربوط به سال گذشته را در جدول زیر قرار داده ایم.

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان
دفترچه پیوست انتخاب رشته

 

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر تمامی اطلاعات و جزئیات مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسری را کسب نمایند و از زمان دقیق انتخاب رشته و نحوه آن مطلع گردند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

کلیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 شامل جزئیات و شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 می باشد که هر داوطلب باید آن را با دقت و به طور کامل مطالعه کند. در ادامه به برخی از این موارد پرداخته شده است.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 شامل توضیحات:

 

نحوه تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری (کدام سهمیه مناطق بهتر است؟ منطقه 1، 2 یا 3)

 

نحوه تاثیر سهمیه خانواده شهدا در کنکور سراسری

 

نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی در کنکور سراسری

 

نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور سراسری

 

تعهدات تحصیل رایگان پذیرفته شدگان سهمیه های مختلف

 

نحوه تاثیر بومی گزینی

 

توزیع ظرفیت در رشته ها و دوره های مختلف

 

شرایط کلی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه فرهنگیان، نیمه حضوری، پیام نور و غیرانتفاعی، مجازی (الکترونیکی)، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد)

 

آمار کل پذیرش در تمامی دوره های روزانه ، شبانه (نوبت دوم)، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد، مجازی، سهمیه مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور

 

محرومیت از کنکور سراسری

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری

 

 

 

 

 

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

متقاضیان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور 1401 می بایست مراحل زیر را طی کنند:

 

بررسی وضعیت مجاز بودن خود برای شرکت در انتخاب رشته

 

مراجعه به سایت انتخاب رشته

 

دریافت دفترچه انتخاب رشته و بررسی شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله

 

استخراج رشته محل های متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود

 

اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه

 

تکمیل فرم انتخاب رشته

 

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

 

به منظور کاهش خطا فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه انتخاب رشته قرار داده شده است که داوطلبان می توانند انتخاب های خود را در این فرم درج نموده و پس از بررسی و تایید نهایی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و در فرم اینترنتی مربوطه ثبت نمایند. شرکت در این مرحله هزینه ای تحت عنوان هزینه انتخاب رشته کنکور 1401 در بر نداشته و متقاضیان می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل اقدام نمایند.

 

 

توجه داشته باشید اولویت بندی انتخاب های داوطلب مهم ترین بخش این مرحله می باشد که عوامل مختلفی چون علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت در آن تاثیرگذار می باشد.

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز به منظور مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری آماده خدمت رسانی به داوطلبان می باشند. متقاضیان می توانند با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با این کارشناسان در ارتباط باشند. نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا نیز راهنمای مناسبی در این خصوص می باشد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ در چه زمانی امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 برای داوطلبان وجود دارد؟  

✔️ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می توانند در دهه دوم مرداد ماه جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند که البته به محض انتشار این دفترچه لینک دانلود در این مقاله قرار می گیرد.

 



 

2- ✔️ آیا در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری 1401، همه رشته محل های دانشگاه آزاد نیز درج شده است؟

✔️ در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری برخی از رشته های دانشگاه آزاد مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی درج می شود که البته در این مقاله لینک دانلود دفترچه قرار گرفته است.

 



 

3- ✔️ امکان انتخاب چند کدرشته امتحانی از لیست رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟  

✔️ داوطلبان می توانند حداکثر 150 کدرشته محل را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود انتخاب نمایند که البته در این مقاله به منظور کاهش خطای داوطلبان، راهنمای انتخاب رشته کنکو سراسری قرار گرفته شده است.

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Wxrv
نظرتان را بنویسید