دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در تاریخی که اعلام میشه، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان از طریق سایت سنجش منتشر شده و متقاضیا باید اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را دریافت کرده و بعد از مطالعه شرایط، برای به انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ اقدام کنن.

 

 

همه داوطلبایی که در زمان برگزاری کنکور سراسری سال 1401 در جلسه کنکور سراسری حضور داشتن و بر اساس نتیجه کارنامه اولیه خودشون در کنکور مجاز به انتخاب رشته برای این آزمون شدن، می تونن نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی خودشون در سایت سازمان سنجش و تکمیل انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کنن.

انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی انجام میشه و داوطلبا باید بعد از مشاهده نتایج کارنامه اولیه خودشون، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را دانلود کرده و بعد از مطالعه شرایط موجود برای انتخاب رشته، نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل اقدام کنن. در این مقاله برای دسترسی و اطلاعات بیشتر داوطلبا، لینک دانلود این دفترچه، شرایط و جزئیات مربوط به تمامی قسمت های دفترچه قرار دادیم.

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور سراسری کاملا رایگانه و داوطلبا بدون هیچ گونه پرداختی می تونن انتخاب رشته خودشون رو در سایت سازمان سنجش انجام بدن. سازمان سنجش و آموزش کشور با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 ضمن آشنایی داوطلبا با شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله، لیست رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را نیز در اختیار اونا قرار میده.

 

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ هنوز منتشر نشده، به محض انتشار، لینک دانلود در این مقاله قرار میگیره.

 

با توجه به اینکه هنوز دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401  منتشر نشده، پیش بینی می کنیم مانند سال گذشته در مرداد ماه شاهد انتشار دفترچه این کنکور باشیم. در جدول زیر لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 رو  قرار دادیم تا داوطلبا بتونن تا زمانی که دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 منتشر بشه، از حدود تقریبی ظرفیت و رشته محل های ارائه شده مطلع بشن.

 

لینک دانلود دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1400
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر و زبان 1400
لینک دانلود بخش پیوست های دفترچه انتخاب رشته 1400

 

داوطلبا می تونن برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره چگونگی استفاده از اطلاعات موجود در دفترچه انتخاب رشته می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

 

شرایط دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبا بعد از اولویت بندی انتخاب های خود بر اساس علاقه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنن و از منوی سمت راست بخش سراسری وارد لینک انتخاب رشته آزمون سراسری بشن و بعد از وارد کردن یکی از اطلاعات خواسته شده (شماره پرونده، شماره داوطلبی، شماره رهگیری) نسبت به درج کد رشته محل های انتخابی اقدام کنن. کارشناسان تحصیلیکو در مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری آماده ارائه خدمات به داوطلبای عزیز هستن.

 

داوطلبایی که قصد انتخاب رشته برای کنکور سراسری 1401 رو دارن، باید حداقل دارای یکی از مدارکی که در دفترچه انتخاب رشته نام برده شده، باشن:

 

دیپلم چهار ساله نظام قدیم

 

مدرک پیش دانشگاهی

 

مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

 

دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (6 - 3 - 3)

 

بر اساس قوانین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبای «مرد» برای شرکت در کنکور، لازمه یکی از شرایط مندرج کد نظام وظیفه در دفترچه رو داشته باشن. همچنین، سنجش هر ساله سهمیه های مختلفی از جمله سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و سهمیه بهیار، سهمیه کارمندان، سهمیه بهیار، سهمیه مناطق سیل زده و زلزله زده و سهمیه مناطق رو برای داوطلبان کنکور سراسری تحت عنوان سهمیه های کنکور سراسری در نظر می گیره که میزان تاثیر و حد نصاب قبولی هر کدوم از اینا در دفترچه ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 قرار گرفته.

 

 با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری تحصیلیکو خیلی راحت می تونین انتخاب رشتتون رو قبل از ثبت اون در سایت سنجش امتحان کنین و از انتخاب های خودتون مطمئن بشین.

بیشتر بخوانید : نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

قسمت اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ برای هر یک از پنج گروه آزمایشی ( ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ) یکسانه و شامل توضیحاتی درباره شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف ، کارنامه اولیه کنکور سراسری، گزینش دانشجو و انتخاب رشته هستش. توضیحاتی که از دفترچه انتخاب رشته و قسمت های مختلف آن در این بخش به داوطلب داده می شه سبب میشه تا متقاضیا با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنن.

 

در این قسمت، توضیحاتی در خصوص نحوه تاثیر هر یک از سهمیه های از جمله سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و سایر سهمیه ها و همچنین تعهدات تحصیل رایگان پذیرفته شدگان، سهمیه های مختلف و نحوه بومی گزینی، توزیع ظرفیت در رشته ها و دوره های مختلف و در نهایت شرایط کلی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ( دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه فرهنگیان، نیمه حضوری، پیام نور و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان ) در این دفترچه قرار داده شده.

 

در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ آمار کل پذیرش در تمامی دوره های روزانه، شبانه ( نوبت دوم ) پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد، مجازی، سهمیه مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور در اختیار متقاضیا قرار گرفته که داوطلبا برای آشنایی با این جزئیات می تونن این بخش از دفترچه رو مطالعه کنن.

 

با توجه به نکات مهمی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 ذکر شده، به داوطلبان توصیه می کنیم در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص بند های مختلف دفترچه از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو ارتباط برقرار کنن و پاسخ همه سوالای خودشون رو در مورد این دفترچه و دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بگیرن.

 

داوطلبایی که تمایل دارن در انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم شرکت کنن، می تونن مقاله زیر رو که درباره این انتخاب رشته به طور کامل توضبح داده، مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید : دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1401 چه زمانی منتشر میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح دادیم، همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر میشه.

 

2- ✔️ لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان رو از کجا می تونیم ببینیم؟

✔️ داوطلبا می تونن دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رو از سایت سازمان سنجش دانلود کنن تا از لیست رشته ها با خبر بشن که لینک دانلود دفترچه رو در این مقاله قرار میدیم.

 

3- ✔️ چطور می تونیم از شرایط و ضوابط انتخاب رشته کنکور با خبر بشیم؟

✔️ برای اطلاع از شرایط و ضوابط باید دفترچه انتخاب رشته کنکور رو دانلود و مطاله کنین که توضیحات بیشتر در خصوص جزئیات این دفترچه در متن مقاله قرار داده شده.

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9JV4
نظرتان را بنویسید