استخدام نیروی انتظامی زن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از بانوان واجد شرایط عمومی و اختصاصی استخدام درجه داری نیروی انتظامی 99 - 1400 با توجه به نیاز نیروی انتظامی استان محل سکونت خود ، می توانند جهت ثبت نام در این مقطع به صورت حضوری اقدام نمایند . از جمله این شرایط می توان به برخورداری از سلامت روانی و جسمانی اشاره کرد .



نیروی انتظامی هر سال با توجه به نیاز کلانتری های منطقه و به منظور تکمیل کادر درجه داری خود در سراسر کشور از میان علاقمندان واجد شرایط دعوت بعمل می آورد . بانوان واجد شرایط و علاقمند به استخدام نیروی انتظامی می توانند در موعد مقرر که از طریق نیروی انتظامی هر استان اعلام می شود نسبت به ثبت نام حضوری خود اقدام نمایند .

آن دسته از خواهران که موفق استخدام درجه داری نیروی انتظامی نشده اند و یا استان محل سکونتشان اقدام به پذیرش پلیس زن نمی کند ، می توانند از طریق جذب پلیس افتخاری اقدام نموده و در صورت پذیرش پلیس زن در استان از اولویت جذب بهرمند گردند . ابهامات زیادی در خصوص استخدام بانوان در نیروی انتظامی وجود دارد . به همین خاطر در ادامه این مقاله به بررسی شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی زن پرداخته شده است . با ما همراه باشید !



استخدام درجه داری نیروی انتظامی زن 99 - 1400
پذیرش بانوان در نیروی انتظامی ، هر ساله در هر استان و با توجه به نیاز آگاهی های سراسر استان به صورت مجزا انجام می گیرد . نیروی انتظامی هر استان با انتشار اطلاعیه ای از تمامی شرایط و ضوابط لازم جهت استخدام نیروی انتظامی زن خبر داده و بانوان علاقمند به استخدام در نیروی انتظامی را مطلع می سازد .

علاقمندان به استخدام درجه داری نیروی انتظامی پیرو این اطلاعیه و با آماده کردن مدارک خواسته شده ، می توانند جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام به هسته گزینش نیروی انتظامی استان محل سکونت خود مراجعه نموده و از سایر مراحل پذیرش نیز مطلع شوند .

افرادی که نسبت به ثبت نام حضوری خود اقدام کردند ، می بایست در آزمون‌های علمی ، پزشکی و ورزشی شرکت کرده و در صورت موفقیت وارد مراحل دیگری مصاحبه و تحقیقات محلی می شوند . لازم به ذکر است که این استخدام معمولا به صورت پیمانی 5 ساله می باشد .  این افراد در  دایره های تخصصی مانند پلیس آگاهی ، مواد مخدر ، کلانتری‌ها و ... براساس علاقه فرد و نیاز سازمان بکار گرفته می شوند .
پس از کسب موفقیت در تمامی مراحل و جذب این افراد آموزش های لازم از جمله آموزش‌های تخصصی ، ورزشی و تیراندازی به این افراد ارائه می‌شود . در بدو ورود به افرادی که با مدرک دیپلم وارد نیروی انتظامی شدند ، درجه گروهبان یکمی داده شده و هر 4 سال نیز یک درجه به درجه ایشان افزوده می شود .

 شرایط استخدام درجه داری نیروی انتظامی زن 99 - 1400

شرایط عمومی استخدام درجه داری نیروی انتظامی بانوان ، مانند درجه داری آقایان بوده و تنها تفاوت آن ها در شرایط اختصاصی می باشد . از مهم ترین شرایط اختصاصی استخدام درجه داری نیروی انتظامی زن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 حداقل قد 160 سانتی متر

 حداقل سن مورد پذیرش 18 سال تمام و حداکثر 23 سال تمام (متولدین 1376 به بعد)

 حداقل معدل دیپلم در تمامی رشته ها 14

حداقل معدل د نظر گرفته شده برای بسیجیان فعال ، فرزندان خانواده نیروهای مسلح ، جانبازان و ایثارگران 12 می باشد .

 داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی مورد تایید آموزش و پرورش



 برای اطلاع از شرایط عمومی استخدام درجه داری نیروی انتظامی مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد .

بیشتر بخوانید: استخدام نیروی انتظامی





نحوه جذب پلیس افتخاری زن 99 - 1400
آن دسته از بانوانی که علاقمند به استخدام نیروی انتظامی هستند اما به هر دلیل موفق به ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی نشده اند ، در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاص جهت ثبت نام پلیس افتخاری می توانند به مراکز ثبت نام پلیس افتخاری استان محل سکونت خود مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .

در جذب پلیس افتخاری مواردی مانند سن ، تحصیلات ، جنسیت ، قد ، وزن و … مطرح نیست ، پلیس افتخاری به عبارتی نوعی بسیج نیروی انتظامی محسوب گشته و در صورت نیاز در ماموریت ها از این افراد کمک گرفته می شود و چنانچه در انجام ماموریتی برایشان مشکلی ایجاد شود هیچ تفاوتی بین آن ها و کادر نیروی انتظامی وجود ندارد . از طرفی در صورت استخدام کادر درجه داری نیروی انتظامی این افراد در اولویت جذب قرار دارند .

بیشتر بخوانید: استخدام پلیس زن و مرد









استخدام مشاور زن در نیروی انتظامی 99 - 1400
نیروی انتظامی جهت حل مشکلات پیش پا افتاده بسیاری از پرونده ها اعم از مشاجره دو همسابه با هم ، اکثر مشکلات خانوادگی و ...  اقدام به استخدام تعداد محدودی خانم در سراسر کشور با حداقل مدرک لیسانس در رشته های روانشناسی ، مشاوره و مددکاری می نماید .

این افراد پس از استخدام در نیروی انتظامی ، در دفاتر مشاوره کلانتری‌های سراسر کشور مشغول به کار می شوند و چنانچه مشاور حاذقی باشند ، در تسریع روند حل پرونده ها بدون مراجعه به مراجع قضایی کمک می کنند که این امر سبب می ود تاوقت مراجع‌ قضایی با موضوعات پیش‌افتاده گرفته نشود . این مشاوره سبب حل سریع تر مشکلات مردم گشته و در میزان هزینه و زمان رسیدگی به این پرونده‌ها صرفه‌جویی می گردد .

معمولا از مشاوران زن در کلانتری‌های سراسر کشور استفاده شده و افراد می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره رایگان به این محل‌ها مراجعه نمایند . نیروهای مشاور زن ، می‌توانند در صورت تمایل به صورت پلیس افتخاری نیز همکاری داشته باشند .



نیروی انتظامی ، در مقطع افسری نیز از میان دانشجویان خانم واجد شرایط اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف می نماید . کادر افسری بانوان در دانشگاه افسری کوثر که یکی از دانشکده های دانشگاه علوم انتظامی امین است آموزش های لازم را می بینند .

به علت تکمیل ظرفیت کادر افسری بانوان شاغل در نیروی انتظامی ، از سال 96 پذیرشی در این خصوص انجام نشده است . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام استخدامی هیوا باشید تا از تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به پذیرش نیروی انتظامی زن مطلع گردید .

در ادامه بخوانید: سایت استخدام نیروی انتظامی







 داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی زن 99 - 1400 از طریق سامانه مشاوره تحصیلی هیوا با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط بوده و تمامی سوالات خود را در این زمینه از مشاوران مجرب هیوا پرسیده و از تجربیات آنان بهرمند گردند .




سوالات متداول


1- شرایط سنی در نظر گرفته شده ، جهت استخدام درجه داری بانوان چگونه می باشد ؟
همانطور که در متن مقاله بطور کامل گفته شده است ، حداقل سن مورد پذیرش 18 سال تمام و حداکثر 23 سال تمام می باشد .




2- استخدام درجه داری نیروی انتظامی زن از چه طریقی انجام می شود ؟
این استخدام به صورت حضوری توسط هسته گزینش نیروی انتظامی هر استان انجام می شود البته توضیحات تکمیلی در مکتن مقاله ارائه شده است .




3- خانم ها از چه راه هایی می توانند وارد نیروی انتظامی شوند ؟
همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، از راه های پذیرش بانوان در نیروی انتظامی می توان به استخدام درجه داری نیروی انتظامی و ثبت نام پلیس افتخاری اشاره کرد .

منبع : استخدام نیروی انتظامی زن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oxgL
نظرتان را بنویسید