آخری مهلت ثبت نام استخدام نیرو انتظامی

آخری مهلت ثبت نام استخدام نیرو انتظامی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با توجه به نیاز تکمیل کادر اداری، هر ساله در طی دوره های مختلف به جذب نیروی انسانی اقدام می‌کند و نیروی مورد نیاز خود را از بین جوانان مومن، متعهد و تحصیل کرده در رشته های نظری برمی‌گزیند.  استخدام نیرو انتظامی از دو طریق تحصیل در دانشگاه افسری و یا پذیرش در مقطع درجه داری انجام می‌شود. دقت کنید که در سال های گذشته، روند پذیرش داوطلبان در دانشگاه افسری از طریق شرکت در کنکور سراسری انجام می‌شد اما در سال های اخیر، متقاضیان باید یک آزمون ورودی مستقل را پشت سر بگذارند که در ادامه، به بیان تمامی جزئیات ثبت نام در این آزمون استخدامی پرداخته‌ایم.

 

 

تاریخ استخدام افسری نیروی انتظامی سال 1401 – 1402

متقاضیان مرد واجد شرایطی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم رشته های نظری (علوم انسانی، ریاضی، تجربی و معارف اسلامی) هستند، در صورت تمایل نسبت به شرکت در فرآیند استخدام مقطع افسری نیروی انتظامی اعلام علاقه مندی خود را اعلام نمایند. به همین دلیل داوطلبان می‌بایست اطلاع کافی را کسب کرده و با مراجعه به سایت مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرآیند ثبت نام خود را به انجام دهند.

شرایط ثبت نام استخدام ناجا برای بانوان

با توجه به این که برخی از متقاضیان خانم نیز تمایل دارند تا در پذیرش نیرو در این ارگان شرکت کنند، اگر دانشگاه افسری کوثر در این خصوص اطلاعیه ای صادر نماید، می‌توانند با مراجه به سایت ایران تحصیل مطلع شوند.

شرایط و قوانین استخدام افسری نیروی انتظامی 1401 – 1402 چگونه است؟

افرادی که تمایل دارند به استخدام نیروی انتظامی در مقطع افسری درآیند، باید از شرایط دانشگاهی که قرار است در آزمون ورودی آن شرکت نمایند باخبر شوند. در ادامه این شرایط را توضیح داده ایم:

شرایط عمومی ثبت نام درجه داری ناجا

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران الزامی است
  • اعتقاد و التزام عملی به احکام دین اسلام
  • اعتقاد به ولایت فقیه و التزام عملی به قانون اساسی نیز اهمیت دارد.
  • عدم عضویت به احزاب سیاسی مخالف با جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی
  • داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب با خدمت نیز مهم است.
  • داشتن شرایط تحصیلی و تخصصی لازم برای خدمت مورد نظر از شرایط عمومی ثبت نام است.
  •  

شرایط اختصاصی برای استخدام درجه درای ناجا

  • متقاضیان باید دارای حداقل 22 سال سن و حداکثر 27 سال باشند.
  • افرادی که مدرک کارشناسی رشته های کامپیوتر(نرم افزار)، برق(مخابرات و الکترونیک) دارا هستند،
  • حداقل معدل داوطلب جهت ثبت نام، 14 است.
  • شرکت کنندگان می بایست دارای حداقل قد 170 سانتی متر باشند.

دانش آموختگان دوره های کاردانی و کارشناسی ارشد مجاز به نام نویسی نبوده و در صورت انجام این فرآیند در سایر مراحل، ثبت نام آن ها باطل می‌شود.

استخدام پلیس افتخاری زن

پلیس افتخاری نیروی انتظامی با هدف ارتباط بیشتر و بهتر با مردم تشکیل شده است، به همین دلیل از افرادی که به عنوان پلیس افتخاری فعالیت می کنند به عنوان همیاران نیروی انتظامی نام برده و پل ارتباطی میان مردم و این ارگان است. این عنوان از سال 93 در شهر تهران اجرا شده وتا به امروز با موفقیت شایانی رو به رو شده است.

 

 

به صورت کلی فعالیت پلیس افتخاری فرهنگی است و گروه های سنی 18 تا 60 ساله اعضای این مجموعه را تشکیل داده اند. ناگفته نماند این افراد هیچ ارتباطی با ناجا ندارند و از جایگاه غیر نظامی میان مردم برخوردار هستند. همچنین حقوق این افراد از نیروی انتظامی نیست و در عوض مبالغی به عنوان پاداش از طرف یگان ویژه به آنها تعلق میگیرد.

پلیس های افتخاری زن با توجه به نوع ماموریت هر کدام از یگان های ویژه ای که ثبت نام کنند، مورد استفاده سازمان قرار می گیرند. جدیدا این قانون بیان شده است که به پلیس های افتخاری نحوه بکار گیری صلاح نیز آموزش داده شود تا در صورت نیاز بتوانند استفاده کنند.

درجه داری نیروی انتظامی در کدام حوزه ها  ثبت نام می شود؟

 ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی به صورت اینترنتی و کاملا غیر حضوری انجام می شود و هیچ حوزه ای به صورت حضوری ثبت نام نمی‌کنند.

افراد دارای الویت استخدام برای نیرو انتظامی چه کسانی هستند؟

افرادی که هر یک از شرایط زیر را دارا باشند از الویت استخدام برخوردار هستند:

داشتن کارت پایان خدمت الویت دارد

عضویت فعال در بسیج و پلیس افتخاری دارای اهمیت است.

خانواده معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان و نخبگان علمی و ورزشی نیز در الویت استخدام هستند.

 

منبع: https://irantahsil.org//gozinesh-police-ir/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X1Z5
نظرتان را بنویسید