تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سازمان سنجش هر سال بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، فرصت مجددی در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که به هر دلیل نتوانسته اند در موعد مقرر ، فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ را پر کنند. این دسته از متقاضیان می توانند در فرصت مجدد در نظر گرفته شده از سوی سازمان سنجش، فرم اینترنتی مذکور را تکمیل نمایند.

 

 

بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور 1401 توسط سازمان سنجش، وضعیت انتخاب رشته داوطلبان در دوره های روزانه و غیر روزانه مشخص می شود. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند بعد از مطالعه دقیق تمامی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، نسبت به انتخاب حداکثر 150 کدرشته محل اقدام کنند.

به همین منظور از سوی سازمان سنجش یک بازه زمانی چند روزه اعلام می شود که داوطلبان موظف می باشند در تاریخ اعلام شده، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

 هر سال برای آن دسته از داوطلبان که به هر دلیلی موفق به انتخاب رشته نشده اند مهلت کوتاهی تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته در نظر گرفته می شود. با توجه به اهمیت زمان تمدید مهلت انتخاب رشته در ادامه این مقاله تاریخ تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 برای داوطلبانی که از زمان انتخاب رشته جا مانده اند یا داوطلبانی که قصد ویرایش انتخاب های خود را دارند در ادامه  ارائه شده است.

 

زمان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

مدتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 1401، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته سراسری می بایست در مهلتی که سازمان سنجش مشخص می نماید اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید. این مهلت معمولا در نیمه دوم مرداد ماه می باشد.

 

با توجه به تدابیر سازمان سنجش برای معدود افرادی که از این زمان جامانده اند، زمانی تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر گرفته می شود. این تمدید مهلت به طور معمول 3 الی 4 روز می باشد. ناگفته نماند هنوز زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مشخص نیست، اما پیش بینی می کنیم که طبق روال هر سال انتخاب رشته کنکور 1401نیز در نیمه مرداد ماه باشد.

 

 

به محض مشخص شدن مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری 1401 این مقاله بروز رسانی می گردد.

 

بر این اساس، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می بایست در موعد مشخص شده اقدام به بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مجموعه امتحانی خود کرده و در نهایت کد رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد نمایند.

 

با توجه به زمان محدود در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته، سازمان سنجش با تمدید مهلت انتخاب رشته شرایطی را فراهم می کند تا داوطلبانی که تصمیم به ویرایش اطلاعات خود دارند یا این که به هر دلیلی موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته نشده اند، بتوانند در این مدت اقدام به انتخاب رشته خود نمایند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری اعم از جزئیات انتخاب رشته این آزمون مطلع گردید.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

مشاوره تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

گاهی داوطلبان در حین انتخاب رشته و وارد کردن اطلاعات خود دچار اشتباهاتی می شوند و تصور می کنند این اشتباهات قابل اصلاح نیستند. در واقع باید گفت که سازمان سنجش زمانی را برای ویرایش اطلاعات انتخاب رشته کنکور سراسری نیز در نظر گرفته است.

 

در نظر داشته باشید آن دسته از متقاضیانی که در موعد مقرر انتخاب رشته نموده اند، در صورت تمایل می توانند در این بازه زمانی در نظر گرفته شده، نسبت به حذف، اضافه، جابه جایی انتخاب های خود اقدام کنند.

در ادامه بخوانید: راهنمای ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

 

 

 

 

 

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ آماده اند تا تجربیات خود را در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص را برای شما به ارمغان آورند.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری چند بار تمدید می شود؟

✔️ مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری برای داوطلبان تنها یکبار تمدید خواهد شد که جزئیات آن در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ زمان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 امکان انتخاب چند رشته محل وجود دارد؟

✔️ داوطلبان در این مرحله می توانند 150 کد رشته محل را انتخاب کنند که برای اطلاع از نحوه اولویت بندی این انتخاب ها می توانید متن مقاله را مطالعه نمایید.

 



 

3- ✔️ در مهلت تمدید انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان برای تکمیل فرم اینترنتی به کجا باید مراجعه نمایند؟

✔️روال انتخاب رشته در این مهلت نیز مانند زمان انتخاب رشته است و داوطلبان باید از طریق سایت سازمان سنجش انتخاب رشته خود را انجام دهند که توضیحات بیشتر در مقاله ارائه شده است.

منبع : تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X8wl
نظرتان را بنویسید