پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت و قد السهم قوه قضاییه

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت و قد السهم قوه قضاییه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

وکلا، هر ساله باید، نسبت به تمدید پروانه وکالت خود اقدام کنند و هزینه آن را بپردازند. سامانه تمدید پروانه وکالت، سایتی است که وکلا، می توانند از طریق آن، اقدام به پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه نمایند. برای این امر، متقاضیان باید، پس از ورود به سامانه مخصوص، از قسمت خدمات ویژه، سامانه وکلا و کارشناسان را انتخاب کرده و سپس، اقدام به پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت خود کنند.

 

 

همانند سایر شغل های دارای پروانه و افراد مشغول در اصناف مختلف که باید اقدام به پرداخت هزینه، جهت تمدید پروانه کسب خود نمایند، وکلا نیز هر ساله باید، هزینه ای را بر اساس نرخ تعرفه همان سال، برای تمدید پروانه وکالت خود، به قوه قضاییه پرداخت کنند. به این هزینه، هزینه تمدید پروانه وکالت یا قدرالسهم قوه قضاییه گفته می شود.

در همین راستا و با توجه به الکترونیکی شدن امور در سال های اخیر، قوه قضاییه نیز با هدف تسهیل خدمات مربوط به این سازمان و کاهش رفت و آمد حضوری، اقدام به راه اندازی سایت تمدید پروانه وکالت و فراهم آوردن امکان پرداخت هزینه آن، به صورت الکترونیکی نموده است. بنابراین، وکلا، صرفا باید، از طریق سایت سامانه مخصوص، اقدام به پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت خود نمایند.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم به معرفی سایت تمدید پروانه وکالت پرداخته و نحوه ورود وکلا به این سایت را بگوییم؛ سپس، نحوه پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه یا هزینه تمدید پروانه وکالت را توضیح دهیم. چنانچه، پیرامون این موضوع، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید.



 

معرفی سایت تمدید پروانه وکالت

در سال 1395، با توجه به رواج و گسترش اینترنت، قوه قضاییه با هدف تسهیل امور مربوط به این قوه و کاهش حجم رفت و آمد های حضوری، اقدام به راه اندازی سامانه مخصوص قوه قضاییه، به آدرس adliran.ir یا همان سامانه ثنا نمود. از جمله امکانات این سامانه، تمدید پروانه وکالت و پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت، به صورت الکترونیکی می باشد.

وکلا، سالانه، باید نسبت به تمدید پروانه وکالت خود، اقدام نمایند و از این بابت، لازم است هزینه ای را پرداخت کنند که به آن، قدر السهم قوه قضاییه نیز گفته می شود. پرداخت هزینه تمدید پروانه و قدر السهم قوه قضاییه، به صورت پرداخت اینترنتی، استفاده از نرم افزار آپ، استفاده از نرم افزار ایوا و مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی امکان پذیر است که وکلا، با توجه به امکانات خود، می توانند از طریق یکی از روش ها، اقدام کنند.

سایت تمدید پروانه وکالت، به آدرس adliran.ir، با هدف پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه یا هزینه تمدید پروانه وکالت، راه اندازی شده است و وکلا می توانند با ورود به سایت سامانه مخصوص آن، در بخش خدمات ویژه و در قسمت وکلا و کارشناسان، نسبت به تمدید پروانه وکالت خود، اقدام نمایند و قدر السهم قوه قضاییه را بپردازند.

حتما بخوانید: سایت عدل ایران www.adliran.ir​

 

راهنمای ورود وکیل به سامانه وکلا

در قسمت قبل، به معرفی سایت پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه یا هزینه تمدید پروانه وکالت پرداختیم و گفتیم که وکلا می توانند، جهت پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت یا قدر السهم قوه قضاییه، از طریق آدرس adliran.ir، اقدام نموده و اقدام به پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت خود نمایند. پس از معرفی سایت پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت، در این قسمت، قصد داریم، در خصوص ورود وکیل، به سامانه وکلا توضیح دهیم.

لازم به ذکر است، جهت پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه یا هزینه تمدید پروانه وکالت، حوزه قضایی مربوط به وکیل باید تعیین شده باشد؛ در غیر این صورت، وکیل، ابتدا باید به کانون وکلای متبوع خود، برای تعیین حوزه قضایی مراجعه کند. همچنین، کارآموزان وکالت، امکان استفاده از این سامانه را ندارند. برای ورود به سامانه وکلا، جهت نحوه پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه، باید به ترتیب ذیل عمل کرد:

در نوار جستجو، عبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی یا adliran.ir را جستجو کنید. بعد از آنکه این عبارت را جستجو کردید، گزینه اول را انتخاب نمایید.

 

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت

 

بعد از ورود به صفحه اصلی، در قسمت سرتیتر خدمات ویژه که داخل کادر آبی رنگ قرار گرفته است، چهارمین گزینه، یعنی سامانه وکلا و کارشناسان را انتخاب کنید.

 

 پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه برای تمدید پروانه وکالت

 

صفحه جدیدی که برای شما باز شده، شامل چهار گزینه برای انتخاب می باشد. در صورتی که پروانه وکالت شما مربوط به کانون وکلای دادگستری است، باید، گزینه سامانه وکلا را انتخاب کنید. اما اگر، پروانه وکالت شما، مربوط به مرکز وکلای قوه قضاییه است، گزینه سامانه مرکز وکلا را فعال نمایید. علاقمندان، برای کسب اطلاعات بیشتر، در خصوص تفاوت وکیل مرکز وکلا و وکیل کانون وکلا، می توانند مقاله تفاوت وکیل دادگستری با وکیل قوه قضاییه را مطالعه کنند.

 

پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت

 

در صفحه جدید، با دو کادر خالی، با عنوان کد ملی و رمز شخصی، مواجه می شوید که باید آن ها را، با اطلاعات کد ملی و رمز شخصی، تکمیل کرده و سپس، گزینه مرحله بعد را فعال کنید.

 

پرداخت قدر السهم قوه قضاییه برای تمدید پروانه وکالت

 

در صورتی که اطلاعات وارد شده، صحیح باشد، وارد مرحله دوم ورود به سامانه وکلا شده و برای تلفن همراه شما، یک رمز موقت شش رقمی، ارسال می شود که باید آن را، در کادر خالی وارد کنید و گزینه ورود را کلیک نمایید.

 

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت

 

بعد از ورود به سامانه، بخش کارتابل وکیل، برای کاربر، به نمایش در می آید که شامل اقدامات مرتبط با وکیل، از جمله، تمدید پروانه وکالت و پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت است.

 

برای ورود به صفحه سامانه تمدید پروانه وکالت کلیک کنید.

 

پس از توضیح ورود وکیل، به سامانه وکلا، در ادامه، در خصوص فرآیند نحوه پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه و تمدید الکترونیکی پروانه وکالت، توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تعرفه حق الوکاله وکیل دادگستری

 

 

 

فرآیند تمدید الکترونیکی پروانه وکالت و پرداخت قدرالسهم قوه قضاییه

در قسمت های قبل، به معرفی سایت تمدید پروانه وکالت پرداختیم و گفتیم که قوه قضاییه، در سال 1395، با هدف کاهش رفت و آمد حضوری و تسهیل امور، اقدام به راه اندازی سامانه ثنا نموده که یکی از امکانات آن، تمدید الکترونیکی پروانه وکالت می باشد. نحوه پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه و تمدید پروانه وکالت، از طریق سامانه آن، مطابق مراحل زیر است:

پس از جست و جوی سامانه adliran.ir و انتخاب گزینه وکلا و کارشناسان، از بخش خدمات ویژه، وارد صفحه کارتابل وکیل شده و از گزینه های سمت راست صفحه، ردیف تمدید پروانه وکیل را انتخاب کنید.

 

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت

 

در این بخش، مشخصات مربوط به وکیل، به صورت خودکار، به نمایش درمی آید. در کادر" تاریخ اعتبار پروانه "، آخرین تاریخ اعتبار پروانه، براساس اطلاعات ثبت شده در کانون وکلا مربوطه، نشان داده می شود. در قسمت "پرداخت هزینه تمدید تا " ، بر اساس اطلاعات موجود، مبلغ پرداختی جهت تمدید پروانه وکالت مشخص می شود.

 

پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه برای تمدید پروانه وکالت

 

در این مرحله، وکیل باید محدوده تمدید جدید را مشخص کند که دو گزینه برای این امر، در اختیار دارد: یکی براساس تعداد سال و دیگری بر حسب تاریخ مشخص. وکیل می تواند، تعداد سال و یا تاریخی که می خواهد تا آن زمان، هزینه برای تمدید پروانه را پرداخت کند، را در کادر مشخص شده، درج نماید.

 

پرداخت هزینه تمدید پروانه وکالت

 

با انتخاب گزینه محاسبه هزینه، سامانه، هزینه تمدید پروانه را محاسبه و ارائه می کند که در ردیف اول، در قسمت جمع کل هزینه، مبلغ به ریال و تومان قید می شود. در ردیف دوم، سامانه به طور خودکار، شماره ای را با عنوان شماره دریافت وجه، مشتمل بر 18 رقم، ارائه می کند که این شماره، مبنای دریافت وجه، براساس یکی از طرقی که در ادامه مطلب ذکر شده، می باشد.

 

پرداخت قدر السهم قوه قضاییه برای تمدید پروانه وکالت

 

 در صورت استفاده از نرم افزار برای پرداخت هزینه، وکیل باید، گزینه " هزینه تمدید را پرداخت کرده ام " را فعال کند که در این صورت، سامانه با سنجش صحت پرداخت از طریق درگاه پرداخت، وضعیت را از درحال پرداخت به پرداخت شده تغییر می دهد.

 

در صورت استفاده از نرم افزار، برای پرداخت هزینه، وکیل باید، گزینه " هزینه تمدید را پرداخت کرده ام " را فعال کند که در این صورت، سامانه با سنجش صحت پرداخت از طریق درگاه پرداخت، وضعیت را از درحال پرداخت به پرداخت شده تغییر می دهد.

 

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت

 

یکی از نکاتی که توجه به آن حائز اهمیت است، آن است که نحوه پرداخت الکترونیکی قدر السهم قوه قضاییه، برای بیش از سه سال و کمتر از یک سال، از طریق این سامانه، امکان پذیر نیست. همچنین، امکان شکایت از وکیل، برای موکلین، بر اساس نحوه شکایت از وکیل، در صورتی که علی رغم دریافت حق الوکاله، در جلسات شرکت نکرده باشد، فراهم است.

در ادامه بخوانید: حدود اختیارات وکیل دادگستری

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت از طریق چه سایتی انجام می شود؟

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت از طریق سایت adliran.ir امکان پذیر است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- نحوه تمدید الکترونیکی پروانه وکالت و پرداخت قدرالسهم قوه قضاییه به چه صورت است؟

نحوه تمدید الکترونیکی پروانه وکالت و پرداخت قدر السهم قوه قضاییه از 4 طریق امکان پذیر است که شامل پرداخت اینترنتی و سایر روش هایی است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- سایت پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت چه امکاناتی دارد؟

این سایت علاوه بر امکان پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت امکاناتی نظیر پیگیری پرونده ثبت درخواست عفو و سایر مواردی که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است را دارد.

منبع : پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت و قد السهم قوه قضاییه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kYqY
نظرتان را بنویسید