تمدید مهلت خودارزیابی برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویزه معلمی

تمدید مهلت خودارزیابی برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویزه معلمی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کمال

دبیرخانه‌ی ستاد مركزی بزرگداشت مقام معلم در اطلاعیه ای از تمدید مهلت خودارزیابی برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویزه معلمی در سامانه htd.medu.ir خبر داد.

در اطلاعیه مورخ 18 اسفند 1400 در سایت بزرگداشت مقام معلم آمده است:

 قابل توجه معلمان گرامی

با سلام و احترام به‌اطلاع می‌رساند:
به‌دلیل دریافت گزارش‌های متعدد از بروز مشكلات در به‌روزرسانی ابلاغ‌ها، تكمیل فرایند خودارزیابی به‌ویژه بارگذاری مستندات و كندی سرعت اینترنت، ضمن عرض پوزش از شما عزیزان و تشكر از

حضورتان در برنامه، مهلت این‌ مرحله از برنامه 72 ساعت دیگر (تا پایان ساعت 24 شنبه 1400/12/21) تمدید می‌گردد.

 

جلوه های ویژه معلمی

شیوه نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید

مقدمه

نظام تعلیم و تربیت کشور رسالتی عظیم در جهت پروراندن مهارت های زندگی فردی و اجتماعی شهروندان و نیز تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای داشتن جامعه ای سالم، پویا و توسعه یافته را بر عهده دارد. افرادی که بتوانند علاوه بر اداره ی موفقیت آمیز زندگی فردی، نیازهای جامعه را در بخش های مختلف اجتماعی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری و … پاسخگو باشند.

از این رو است که مربیان به عنوان رکن اصلی هر نظام آموزشی، همواره نقش انکارناپذیری درکیفیت آموزش و پرورش متربیان ایفا می نمایند.
با تأثیر عمیق همه گیری ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعلیم و تربیت دانش آموزان در دو سال گذشته و ضرورت آموزش غیرحضوری و از راه دور، فعالیت و تلاش مدرسه و معلمان در امر آموزش و پرورش مضاعف شده است.

بر این اساس ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سال گذشته به منظور ارج نهادن بر مسئولیت خطیر این قشر فرهیخته و قدردانی از فعالیت های ایثارگرانه ی معلمان عزیز در شرایط نوپدید موجود، برنامه ی « شناسایی و معرفی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید » را با تمام افت و خیزها و در قالب تجربه ای نو اجرا نمود که حاصل آن دستاوردهای ارزشمندی از جمله «کیفی شدن شاخص های شناسایی معلمان»، «استفاده از بستر الکترونیکی»، «حذف کاغذ از فرآیند جمع آوری و انتقال مستندات و اطلاعات»، «صرفه جویی در زمان و هزینه ها» و «رعایت مؤثر پروتکل های بهداشتی» بود.

در سال تحصیلی جاری نیز برآنیم تا با بهره گیری از تجارب به دست آمده و بهبود و تسهیل فرآیند اجرایی، معلمان فعال، موفق و تأثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم بر کشور را شناسایی نموده، با معرفی آنان به جامعه و به اشتراک گذاشتن تجربه های نابشان با دیگر معلمان تلاشگر، قدم مؤثری در ارتقاء سطح کیفی آموزش و پرورش برداریم.

واژه های کلیدی

زیست بوم جدید

شرایط جدید زندگی و محدودیت های ارتباطی ناشی از همه گیری ویروس کرونا که سبک زندگی و کلیه ی فعالیت های مردم کشور، از جمله فعالیت های آموزشی و پرورشی معلمان و دانش آموزان را تحت تأثیر قرار داده است.

جلوه های ویژه معلمی

فعالیت های خاصی از معلمان است که در موقعیت کنونی زیستی، به تسهیل، توسعه و موفقیت در امر آموزش و پرورش مؤثر دانش آموزان منجر می گردد.

تیم شناسایی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید

شامل مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی، فناوری (در صورت وجود) و نماینده ی معلمان مدرسه است.

مستندات برنامه

  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (هدف عملیاتی شماره ی 10 و راهکار شماره ی 2-8)؛
  • برنامه ی شماره ی 21 زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی: «بازمهندسی و افزایش اثربخشی برنامه های بزرگداشت مقام
  • معلم، با رویکرد اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم، الگوسازی و اسوه بودن معلمان موفق»؛
  • مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین آموزش و پرورش در تاریخ 11/06/1399.

اهداف برنامه

  • اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه؛
  • ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفهای منابع انسانی با تأکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم؛
  • تقویت خودباوری و ایجاد انگیزهی خدمت در ابعاد تربیتی، آموزشی، پژوهشی و … و تعمیق مرجعیت و اثربخشی معلمان در زیست بوم جدید با ارج نهادن بر خدمات و مسئولیت خطیر آنان؛
  • شناسایی، معرفی و تقدیر از معلمان فعال، موفق و تأثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی کنونی.

مشمولین برنامه

کلیه ی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت، سربازمعلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی، اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هر یک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه ی اول و دوم که ابلاغ برای حداقل 6 ساعت تدریس در هفته داشته باشند.

توضیح 1: برنامه ریزی برای شناسایی ، معرفی و تجلیل از جلوه های ویژه و خدمات مدیران، معاونین، مشاوران و … در شرایط جدید زیستی، آموزشی و تربیتی، بر عهده ی استان خواهد بود.

توضیح2: سابقه ی خدمت معلمان، نقشی در شناسایی و معرفی آنان از سطح مدرسه تا کشور ندارد.

توضیح3: سابقه ی کسب امتیاز در برنامه های سال های گذشته ی شناسایی معلمان سرآمد در مدرسه، منطقه و استان، تأثیری در شناسایی آنان به عنوان جلوه ی ویژه ی معلمی در این برنامه ندارد.

رویکرد برنامه

  • شناسایی و معرفی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید مبتنی بر شاخص ها و معیارهای کیفی و منعطف، باتوجه به تفاوتهای موجود در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی نقاط مختلف کشور؛
  • تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور؛
  • تقویت فعالیت های معلمان در شرایط جدید زیستی، آموزشی و پرورشی با ارائه ی الگو از معلمان موفق و تأثیرگذار.

فرایند و مراحل اجرای برنامه

کلیه ی مراحل برنامه در سامانه ی htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) اجرا و موارد لازم جهت اطلاع و اقدام مجریان و معلمان به صورت اطلاعیه در سامانه درج خواهد شد.

جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید

الف) مرحله ی مدرسه ای

1 ) اطلاع رسانی به کلیه ی معلمان جهت ورود به کارپوشه ی خود در سامانه htd.medu.ir (بزرگداشت مقام معلم) و انجام خودارزیابی بر اساس شاخص های نمون برگ «شناسایی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید» و بارگذاری مستندات الکترونیکی از فعالیت های آموزشی و تربیتی خود در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 1400/12/20) .

توضیح1: معلمان و مدیران محترم توجه داشته باشند که خودارزیابی معلمان به منزله ی خوداظهاری برای تقاضای شرکت در برنامه نیست و صرفا جهت اطلاع آنان از «مؤلفه ها و شاخص های شناسایی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید» و ارائه ی مستندات مورد نیاز انجام می شود.

توضیح2: دکم هی ثبت اطلاعات برای نمون برگهای تکمیل شده بدون بارگذاری مستندات لازم، فعال نخواهد بود.

توضیح3: مستندات مورد نیاز عبارتند از:

1-3 .شاخص شماره ی 6: حداقل سه مستند از فعالیت های تیمی و تجربیات به اشتراک گذاشته شده در فضای پیام رسان های داخلی؛

2-3 .شاخص شماره ی 8: سه نمونه از تکالیف خواسته شده از دانش آموزان؛

3-3 .شاخص های شماره ی 9 و 10: سه نمونه از ارزشیابی های طراحی شده؛

4-3 .شاخص شماره 12: مستندات به روزرسانی توانمندی علمی خود در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 20/12/1400) شامل گواهی شرکت در وبینارها ویدئوکنفرانس ها و دوره های ارتقائ علمی و … )در رشته و موضوع تدریس خود (تأکید می گردد که مستندات خارج از تاریخ یادشده یا غیرمرتبط با رشته و موضوع تدریس معلم، قابل قوبل نخواهد بود.

5-3 .شاخص های شماره ی 13 و 14: سه نمونه از محتواهای تولید شده با صدا و تصویر خود در فضای مجازی یا دیگر محتواهای تولید شده بر اساس اقتضائات آموزشی و نیاز دانش آموزان خود؛

6-3 .شاخص شماره ی 20: مستند یا مستنداتی از فعالیت های خارج از وظیفه و خودجوش معلم در دو سال گذشته (از 1/12/1398 الی 20/12/1400 ) که برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی دانش آموزان خود با عشق ایثار و خلاقیت انجام شده است.

توضیح4: مستندات می بایست به صورت الکترونیکی در قالب فایل های متنی، عکس، فیلم کوتاه، انیمیشن و … در محل مربوطه در نمون برگ بارگذاری شوند. مستندات کاغذی یا الکترونیکی ارائه شده به صورت دستی، به هیچ عنوان پذیرفته نمی شوند.

توضیح5: با ارائه ی مستندات توسط معلمان در سطح مدرسه، اجازه ی بهره برداری و نشر مستندات فعالیت های آنان به صورت رایگان (به منظور معرفی و ارائه ی الگو به دیگر معلمان کشور)، به آموزش و پرورش داده می شود.

توضیح 6: از مستندات جمع آوری شده از فعالیت های معلمان سراسر کشور ، بانکی در سامانه htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم) ایجاد خواهد شد تا معلمان، مسئولان مدارس، دانش آموزان و اولیای آنان در صورت نیاز بتوانند بر اساس دوره، پایه و رشته ی تحصیلی، همچنین موضوع درسی به آن ها دسترسی داشته باشند. لذا از معلمان گرامی تقاضا می شود در ارائه ی مستندات خود نهایت دقت را به عمل آورند.

توضیح 7: معلمان گرامی از ذکر مشخصات فردی، مدرسه و منطقه در مستندات ارائه شده، جداً خودداری فرمایند.

سایت بزرگداشت مقام معلم (سامانه htd.medu.ir)

2 )اطلاع رسانی به دانش آموزان جهت شرکت در نظرسنجی، به منظور معرفی محبوبترین و تأثیرگذارترین معلم یا معلمان خود در شرایط آموزشی و پرورشی کنونی در سایت ltms.medu.ir .

3 ) تأکید، ترغیب، تشویق و نظارت مدیران محترم واحدهای آموزشی نسبت به حضور معلمان سرآمد و توانمند مدرسه در برنامه.

4 )ورود هر یک از اعضای تیم شناسایی (مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی و فناوری و نماینده ی معلمان) از درگاه تیم شناسایی در سامانه ی htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم) و مطالعه ی شیوه نامه و تقویم اجرایی برنامه ی شناسایی و معرفی جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید.

توضیح1: لیست معلمانی که در فرایند خودارزیابی شرکت نموده اند در کارپوشه ی هر یک از اعضای تیم شناسایی نمایش داده می شود. با کلیک روی هریک از موارد لیست، نمون برگ تکمیل شده توسط معلم و مستندات بارگذاری شده قابل مشاهده خواهد بود.

توضیح2: اعضای تیم شناسایی مدرسه می بایست قبل از دادن امتیاز به هر یک از شاخص ها، امتیازهایی را که معلم در مرحله ی خودارزیابی لحاظ نموده است را به دقت ملاحظه و بررسی نمایند (امتیازی که معلم در خودارزیابی برای هر یک از شاخص ها به خود داده، مشخص است).

5 )ارزیابی تک تک معلمان لیست بر اساس شناخت از آنان، تطابق امتیازهای خودارزیابی با واقعیت، بررسی صحت و کیفیت مستندات ارائه شده و درج امتیاز برای شاخص های مربوطه در نمون برگ، به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) و ثبت آنها.

توضیح 1: لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در دادن امتیازها بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همکاران که بر تعیین کف امتیاز برای ورود به مرحله ی رقابت منطقه ای تأثیر منفی داشته و برنامه را از مسیر خود خارج می کند، اجتناب نمایند.

توضیح 2: در صورتی که نماینده ی معلمان مدرسه به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور داشته باشد، حق دادن امتیاز به خود را نخواهد داشت.

توضیح 3: ارزیابی فعالیت های معلمان چندپایه توسط مدیر و راهبر آموزشی و ارزیابی فعالیت های مدیرآموزگاران، توسط راهبر آموزشی و کارشناس آموزش منطقه انجام پذیرد.

6 )قرار گرفتن میانگین حاصل از امتیازهای داده شده به هر معلم (توسلط اعضای تیم شناسایی مدرسه)، در کارپوشه ی مدیر مدرسه و معلمان.

توضیح1: پس از پایان مرحله ی ارزیابی معلمان در مدارس (طبق تقویم اجرایی)، معلم/ معلمانی که امتیاز لازم را برای ورود به مرحله ی رقابت منطقه ای کسب کرده باشند، در سامانه با علامت () مشخص خواهند شد.

توضیح2: کارپوشه های اعضای تیم شناسایی مدرسه توسط کارشناسان مربوطه در منطقه، استان و ستاد مرکزی قابل رؤیت و روند امتیازدهی و شناسایی معلم/ معلمان توسط این تیم قابل بررسی خواهد بود.

توضیح3: کارشناسان منطقه موظفند فرایند ارزیابی فعالیت های معلمان در مدارس را کنترل نمایند و مسئولیت انجام بهینه، صحیح و قابل دفاع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان بر عهده ی مدیر مدرسه خواهد بود.

7 ) تقدیر و تجلیل از معلم/ معلمان شناسایی شده در سطح مدرسه (راهیافته به مرحله ی رقابت منطقه ای)، توسط مدیریت مدرسه.

توضیح: در تقدیر از معلمان حق التدریس، خرید خدمت، بازنشسته ی شاغل و … در بخشهای دولتی و غیردولتی، لازم است ضمن اشاره به عنوان این معلمان عزیز، تقدیرنامه در فرمت مورد تأیید اداره ی آموزش و پرورش منطقه صادر و از ایجاد هرگونه تعهد حقوقی برای دستگاه اجتناب گردد.

ب) مرحله ی منطقه ای

1 )تشکیل تیم های داوری تخصصی واحد برای هر دوره ی تحصیلی، با حضور یک مدیر و سه معلم توانمند و موفق در شرایط کنونی آموزشی و پرورشی در هر منطقه، توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره ی آموزش و پرورش.

2 ) تعریف داوران در سامانه، به تفکیک دوره های تحصیلی توسط کارشناس منطقه.

توضیح1: به دلیل حساسیت موضوع تفکیک معلمان در سامانه بر اساس دوره ی تحصیلی و اختصاص گروه داوری به هر دوره، کارشناسان مناطق می بایست نهایت دقت را در تعریف داوران و کنترل صحت آن داشته باشند.

توضیح2: در صورت بالا بودن تعداد معلمان وارد شده به مرحله ی رقابت منطقه ای در هر دوره ی تحصیلی، کارشناسان منطقه می توانند جهت رعایت ملاحظات تقویم اجرایی، از دو گروه داوری استفاده نمایند.

3 )ورود هریک از اعضای تیم داوری منطقه به کارپوشه ی خود از درگاه داوران در سامانه ی htd.medu.ir (سامانه بزرگداشت مقام معلم).

توضیح: لیست معلمانی که به مرحله ی رقابت منطقه ای راه یافته اند، به تفکیک دوره ی تحصیلی در کارپوشه ی داوران مربوط نمایش داده می شود. با کلیک روی هریک از موارد لیست، نمون برگی شامل شاخص های مستنددار قابل مشاهده خواهد بود.

4 )بررسی مستندات الکترونیکی بارگذاری شده توسط داوران (به تفکیک دوره های تحصیلی) و دادن امتیاز به شاخص های مربوطه ، بر اساس سطح کار و فعالیت معلمان با توجه به شرایط و امکانات در دسترس آنان.

توضیح1: مستندات کلیه ی معلمان توسط هر یک از اعضای تیم داوری به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) بررسی و امتیاز داده شود.

توضیح2: لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در دادن امتیازها بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همکاران که بر تعیین کف امتیاز برای ورود به مرحله ی رقابت استانی تأثیر منفی داشته و برنامه را از مسیر خود خارج می کند، اجتناب نمایند.

توضیح3: در صورتی که داوران سطح منطقه ای به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور داشته باشند، حق دادن امتیاز به خود را نخواهند داشت.

5 )قرار گرفتن میانگین امتیازهای اخذ شده از اعضای تیم داوری در کارپوشه ی منطقه و معلمان.

توضیح1: پس از پایان مرحله ی ارزیابی معلمان در مناطق (طبق تقویم اجرایی)، معلم/ معلمانی که امتیاز لازم را برای ورود به مرحله ی رقابت استانی کسب کرده باشند، در سامانه با علامت () مشخص خواهند شد.

توضیح2: معلمانی که مستندات آنان توسط کمتر از سه داور بررسی و امتیازدهی شده باشد، از ادامه ی برنامه باز خواهند ماند. لذا لازم است کارشناسان و داوران سطح منطقه نهایت دقت را در جلوگیری از تضییع حقوق همکاران به عمل آورند.

توضیح3: کارپوشه های اعضای تیم های داوری منطقه توسط کارشناسان مربوطه در استان و ستاد مرکزی قابل رؤیت و روند داوری و امتیازدهی به فعالیت های معلمان توسط این تیم ها قابل بررسی خواهد بود.

توضیح 4: کارشناسان استان موظفند فرایند ارزیابی فعالیت های معلمان در منطقه را کنترل نمایند. مسئولیت انجام بهینه، صحیح و قابل دفاع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان بر عهده ی مدیریت منطقه خواهد بود.

6 )تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطح منطقه (راه یافته به مرحله ی رقابت استانی)، توسط مدیریت منطقه.

توضیح1: هدایای معلمان شناسایی شده در سطح منطقه و حق الزحمه ی داوران از محل اعتبارات ستاد مرکزی تأمین خواهد شد.

توضیح2: در تقدیر از معلمان حق التدریس، خرید خدمت، بازنشسته ی شاغل و … در بخش های دولتی و غیردولتی، لازم است ضمن اشاره به عنوان این معلمان عزیز، تقدیرنامه در فرمت مورد تأیید اداره ی آموزش و پرورش منطقه صادر و از ایجاد هرگونه تعهدحقوقی برای دستگاه اجتناب گردد.

ج) مرحله ی استانی

1 )تشکیل تیم های داوری تخصصی واحد برای هر دوره ی تحصیلی، با حضور یک مدیر، دو معلم توانمند و موفق و یک عضو هیئت علمی متخصص تعلیم و تربیت از پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره کل آموزش و پرورش.

2 )تعریف داوران در سامانه، به تفکیک دوره های تحصیلی توسط کارشناس استان.

توضیح1: به دلیل حساسیت موضوع تفکیک معلمان در سامانه بر اساس دوره ی تحصیلی و اختصاص گروه داوری به هر دوره، کارشناسان استان ها می بایست نهایت دقت را در تعریف داوران و کنترل صحت آن داشته باشند.

توضیح2: در صورت بالا بودن تعداد معلمان وارد شده به مرحله ی رقابت استانی در هر دوره ی تحصیلی، کارشناسان استان می توانند جهت رعایت ملاحظات تقویم اجرایی، از دو گروه داوری استفاده نمایند.

3 )ورود هریک از اعضای تیم داوری استان به کارپوشه ی خود از درگاه داوران در سایت htd.medu.ir (سامانه بزرگداشت مقام معلم).

توضیح: لیست معلمانی که به مرحله ی رقابت استانی راه یافته اند، به تفکیک دوره ی تحصیلی در کارپوشه ی داوران مربوط نمایش داده می شود. با کلیک روی هریک از موارد لیست، نمون برگی شامل شاخص ها و مستندات آنها قابل مشاهده خواهد بود.

4 )بررسی مستندات الکترونیکی بارگذاری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان راه یافته به مرحله ی استانی و دادن امتیاز به شاخص های مربوطه، بر اساس سطح کار و فعالیت معلمان با توجه به شرایط و امکانات در دسترس آنان.

توضیح1: مستندات کلیه ی معلمان توسط هر یک از اعضای تیم های داوری تخصصی به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) بررسی و امتیاز داده شود.

توضیح2: لازم است اعضای تیم شناسایی نهایت دقت را در دادن امتیازها بر اساس واقعیت و عدالت اعمال نموده، از هرگونه سوگیری در دادن امتیاز یا سلب مسئولیت از خود با دادن سقف امتیاز به همه یا گروهی از همکاران که بر تعیین کف امتیاز برای ورود به مرحله ی رقابت استانی تأثیر منفی داشته و برنامه را از مسیر خود خارج می کند، اجتناب نمایند.

توضیح 3: در صورتی که داوران سطح استانی به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور داشته باشند، حق دادن امتیاز به خود را نخواهند داشت.

5 )قرار گرفتن میانگین امتیازهای اخذ شده از اعضای تیم داوری استان در کارپوشه ی معلمان، منطقه و استان.

توضیح1: پس از پایان مرحله ی ارزیابی معلمان در استان ها (طبق تقویم اجرایی) معلم/ معلمانی که امتیاز لازم برای ورود به مرحله ی رقابت کشوری را کسب کرده باشند، در سامانه با علامت () مشخص خواهند شد.

توضیح2: معلمانی که مستندات آنان توسط کمتر از سه داور بررسی و امتیازدهی شده باشد، از ادامه ی برنامه باز خواهند ماند. لذا لازم است کارشناسان و داوران سطح استان نهایت دقت را در جلوگیری از تضییع حقوق همکاران به عمل آورند.

توضیح3: کارپوشه های اعضای تیم های داوری استان، توسط کارشناسان مربوطه در ستاد مرکزی قابل رؤیت و روند داوری و امتیازدهی به فعالیت های معلمان توسط این تیم ها، قابل بررسی خواهد بود.

توضیح4: کارشناسان ستاد مرکزی فرایند ارزیابی فعالیت های معلمان در استان را کنترل خواهند نمود. مسئولیت انجام بهینه، صحیح و قابل دفاع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان بر عهده ی اداره کل استان خواهد بود.

6 )تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطح استان (راه یافته به مرحلهی رقابت کشوری)، توسط اداره کل استان.

توضیح1: هدایای معلمان شناسایی شده در سطح استان و حق الزحمه ی داوران از محل اعتبارات ستاد مرکزی تأمین خواهد شد.

توضیح2: در تقدیر از معلمان حق التدریس، خرید خدمت، بازنشسته ی شاغل و … در بخش های دولتی و غیردولتی، لازم است ضمن اشاره به عنوان این معلمان عزیز، تقدیرنامه در فرمت مورد تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان صادر و از ایجاد هرگونه تعهد
حقوقی برای دستگاه اجتناب گردد.

د) مرحله ی کشوری

1 )تشکیل تیم های داوری تخصصی واحد برای هر دوره ی تحصیلی، با حضور دو مدیر، دو معلم توانمند و موفق و دو عضو هیئت علمی متخصص تعلیم و تربیت از دانشگاه فرهنگیان/ شهید رجایی، توسط دبیرخانه ی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم.

2 )تعریف داوران در سامانه، به تفکیک دوره های تحصیلی توسط کارشناس ستاد مرکزی.

3 )ورود هر یک از اعضای تیم های داوری ستاد مرکزی به کارپوشه ی خود از درگاه داوران در سامانه ی htd.medu.ir (سایت بزرگداشت مقام معلم).

توضیح: لیست معلمانی که به مرحله ی رقابت کشوری راه یافته اند، به تفکیک دوره ی تحصیلی در کارپوشه ی داوران مربوط نمایش داده می شود. با کلیک روی هر یک از موارد لیست، نمون برگی شامل شاخص ها و مستندات آنها قابل مشاهده خواهد بود.

4 )بررسی مستندات الکترونیکی بارگذاری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان راه یافته به مرحله ی کشوری و دادن امتیاز به شاخص های مربوطه، بر اساس سطح کار و فعالیت معلمان با توجه به شرایط و امکانات در دسترس آنان.

توضیح1: مستندات کلیه ی معلمان توسط هر یک از اعضای تیم های داوری تخصصی به صورت مستقل (انفرادی و محرمانه) بررسی و امتیاز داده خواهد شد.

توضیح2: در صورتی که داور سطح کشوری به عنوان شرکتکننده در برنامه حضور داشته باشد، حق دادن امتیاز به خود را نخواهد داشت.

5 )معرفی و تقدیر از معلمان شناسایی شده به عنوان جلوه های ویژه ی معلمی در زیست بوم جدید، در سطح ملی.

توضیح: مسئولیت انجدام بهینه، صحیح و قابل دفداع کار و پاسخگویی به اعتراضات و شکایات ذینفعان در این مرحله بر عهده ی دبیرخانه ی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم خواهد بود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KPoG
نظرتان را بنویسید