چطور در کانادا بعنوان پرستار استخدام شویم؟ (قسمت دوم)

چطور در کانادا بعنوان پرستار استخدام شویم؟ (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ترجمه رسمی

در قسمت قبل نحوه استخدام بعنوان پرستار در کانادا را توضیح دادیم. امروز نیز در ادامه این مطلب، باقی مراحل فرآیند جذب و استخدام را توضیح می دهیم.

بخش D: نحوه درخواست به عنوان پرستار در کانادا

اگر می خواهید به عنوان یک پرستار در کانادا به عنوان یک پرستار ثبت شده بین المللی (IEN) به عنوان پرستار کار کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید.

بیشتر بخوانید: ترجمه رسمی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی

شرایط تحصیلی:

اگر یک پرستار ثبت شده بین المللی (IEN) هستید که می خواهید به عنوان پرستار در کانادا کار کنید، باید یک درخواست را با NNAS تکمیل کنید. یک برنامه پرستاری که قابل مقایسه با یک مدرک لیسانس چهار ساله در پرستاری یا یک دیپلم عملی پرستاری است باید تکمیل شود.

 

قبولی در آزمون NCLEX-RN

برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت نام شده در کانادا، باید در آزمون مجوز شورای ملی قبول شوید. این یک معیار بسیار مهم برای پرستاران در کانادا برای توانایی کار است. پرستاران سایر کشورها می توانند در کشور خود در این آزمون شرکت کنند. اگر این کار را نکنند، باید در آزمون کانادا نیز شرکت کنند. این سایت همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه درخواست آزمون NCLEX برای ورود به کانادا به صورت گام به گام است. یک نتیجه آزمایش مثبت به شما کمک می کند تا شغلی به عنوان یک پرستار ثبت شده (RN)، یک پرستار عملی دارای مجوز (LPN) یا یک پرستار عملی ثبت شده (RPN) در کانادا پیدا کنید.

برای ترجمه مدارک خود با دارالترجمه رسمی دیدمانا تماس بگیرید.

 

در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید و قبول شوید

دو ارزیابی رایج وجود دارد که به شما کمک می کند مهارت انگلیسی خود را نشان دهید.

 

    CELBAN (ارزیابی معیار انگلیسی کانادایی برای پرستاران)

     صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن نمرات آزمون مورد نیاز برای CELBAN است.

    آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی)

     فرمت آکادمیک - اسپیکینگ ۷، شنیداری ۷.۵، ریدینگ ۶.۵، رایتینگ ۷، کلی ۷ برای آیلتس لازم است.

ارزیابی اعتبار

به خدمات ملی ارزیابی پرستاری (NNAS)، اعتبارنامه خود را ارسال کنید. آژانس نظارتی ایالتی گزارش آنها را دریافت خواهد کرد. آنها نگاهی به مهارت ها و تجربه شما خواهند داشت. با صلاحیت ها و دانش رایج، آژانس نظارتی ایالتی تصمیم خواهد گرفت که آیا شما واجد شرایط کار در کانادا هستید یا خیر. آنها همچنین ممکن است به شما توصیه کنند که هر دوره ای را برای برآورده کردن شرایط لازم تکمیل کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانید به‌عنوان یک RN، یک پرستار عملی دارای مجوز (LPN) یا یک پرستار با مجوز رسمی (RLPN) برای مجوز درخواست دهید. انجمن پرستاران کانادا (CAN) و شورای کانادایی برای تنظیم‌کننده‌های پرستار عملی دارای مجوز هر دو این موارد را ثبت می‌کنند.

بخش E: مهاجرت به کانادا برای پرستاران

 

در سال 2022، هرکسی که بخواهد به عنوان پرستار در کانادا کار کند، می تواند برای ویزای کار تحت برنامه فدرال Skilled Worker اقدام کند و در صورت موفقیت، می تواند برای اقامت دائم اقدام کند. در اینجا سایر ویزاهای موجود برای پرستارانی که مایل به زندگی و کار در کانادا هستند وجود دارد.

اکسپرس اینتری

برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی دو مورد از محبوب ترین برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال (CEC) در این کشور هستند. داشتن تجربه کاری مرتبط برای واجد شرایط بودن برای این برنامه ها بسیار مهم است.

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

متقاضی باید حداقل یک سال تجربه کار مداوم در شغلی با سطح مهارت NOC 0، A یا B داشته باشد تا بتواند برای FSWP در نظر گرفته شود. یک دوره ده ساله تجربه مورد نیاز است، اما می تواند از هر جایی حاصل شود. در هر چهار صلاحیت زبان: خواندن، نوشتن، صحبت کردن، و گوش دادن، و متقاضی FSWP باید CLB 7 به زبان انگلیسی یا NCLC 7 در فرانسه دریافت کند. آنها همچنین باید حداقل نمره 67/100 را در آزمون شش قسمتی دریافت کنند که به تحصیلات، توانایی های زبان داوطلب و اینکه آیا قبل از درخواست در کانادا کار کرده یا نه، بررسی می شود.

 

کلاس تجربه کانادایی

از سوی دیگر، CEC حداقل سه سال تجربه NOC 0، A یا B در کانادا را می طلبد. CLB یا NCLC 7 برای کسانی که با مشاغل NOC 0 یا A درخواست می کنند، یا CLB/NCLC 5 برای افرادی که با مشاغل NOC B درخواست می دهند، متقاضیان باید نمرات هر چهار مهارت زبان را نشان دهند. اگرچه هیچ یک از این برنامه ها نیاز به پیشنهاد شغلی ندارند، داشتن یک فرد می تواند شانس دریافت ITA را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

برنامه های نامزد استانی

پرستاران در رشته های مختلف در سراسر کشور پذیرفته می شوند. در برخی موارد، همپوشانی هایی بین برنامه های فدرال و استانی وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از جریان های خود استان می توانند با اکسپرس اینتری هماهنگ شوند. جریان‌های «تقویت‌یافته» جریان‌هایی هستند که در نتیجه این رابطه رخ می‌دهند. هر کسی که از یک برنامه بهبودیافته نامزدی دریافت کند، 600 امتیاز از امتیاز CRS خود دریافت می کند، و اطمینان می دهد که ITA دریافت خواهد کرد.

بخش F: امتحان

 

NCLEX-RN

پرستارانی که می خواهند در کانادا کار کنند باید در آزمون NCLEX-RN شرکت کنند. شورای ملی شورای دولتی پرستاری (NCSBN) این آزمون را مدیریت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون ها و شرایط مورد نیاز در استان یا ایالت خود، باید با هیئت ایالتی در کانادا تماس بگیرید.

بخش G: سوالات متداول

 

در کانادا زمان تخمینی برای پرستار شدن چقدر است؟

 

از ابتدا تا انتها، کل فرآیند پرستار شدن در کانادا باید حدود یک سال طول بکشد.

 

در سال 2021 حداقل نمره آیلتس برای درخواست شهروندی در کانادا چقدر است؟

 

برای واجد شرایط بودن برای هر برنامه مهاجرتی به کانادا، باید حداقل نمره 6 در آیلتس خود داشته باشید. باند 7 CLB (معیار زبان کانادایی) معادل است.

 

آیا به عنوان یک پرستار خارجی امکان کار در کانادا وجود دارد؟

برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت نام شده در کانادا، باید در آزمون مجوز شورای ملی قبول شوید. این یک معیار بسیار مهم برای پرستاران در کانادا برای توانایی کار است. پرستاران سایر کشورها می توانند در کشور خود در این آزمون شرکت کنند. اگر این کار را نکنند، باید در آزمون کانادا نیز شرکت کنند.

 

در کانادا، پرستاران چقدر حقوق می گیرند؟

طبق آخرین اعداد، بالاترین میانگین ساعتی (متوسط) حقوق 46.39 دلار در ساعت در کلگری، آلبرتا است، در حالی که کمترین میانگین ساعتی (متوسط) دستمزد در مونترال، کبک، 33.50 دلار در ساعت است. غرامت سالانه تمام وقت برای این شغل بین 75000 دلار تا 95000 دلار برای یک موقعیت تمام وقت است.

 

آیا کمبود پرستار در کانادا وجود دارد؟

فرصت های شغلی جدید (از تقاضای توسعه و جایگزینی) برای پرستاران ثبت نام شده و پرستاران روانپزشکی ثبت نام شده بین سال های 2019 تا 2028 در مجموع به 191100 نفر می رسد، در حالی که 154600 جویای کار جدید احتمالاً می توانند جای خالی را پر کنند.

لینک مرجع https://didmana.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xQ4n
نظرتان را بنویسید