بوتاکس میگرن برای سردردهای عصبی

بوتاکس میگرن برای سردردهای عصبی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

بدلیل تغذیه نادرست و استرس و همچنین  وراثت این روزها افراد دچار سردردهای مزمن شده اند که برای درمان سردرد باید به مرکز مغز و اعصاب مراجعه کنند تا با مصرف قرص های رنگارنگ از سر این سردرد خلاص شوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی پزشکان اروپایی بوتاکس را به ما پیشنهاد داده اند تا از شر این سردرد میگرنی خلاص شویم

محل تزریق بوتاکس برای میگرن


پروتکل استفاده از تزریق بوتاکس- A برای درمان میگرن مزمن براساس مطالعات تحقیقاتی بالینی است که منتهی به تأیید FDA و رهنمودهای بعدی ارائه شده توسط این سازمان شده است. در حالت کلی نواحی مورد تایید برای تزریق بوتاکس میگرن شامل پل بینی، پیشانی، شقیقه‌ها، پشت سر، گردن و قسمت فوقانی پشت (درست بالای تیغه‌های شانه) می‌باشد. حجم تزریقی مورد نظر با توجه به صلاحدید پزشک متفاوت خواهد بود.

 برای انجام تزریق بوتاکس میگرن از یک سوزن بسیار کوچک و نازک و تیز استفاده می‌شود و روند تزریق اصلا دردناک نخواهد بود. کل مراحل انجام تزریق به 10 الی 15 دقیقه زمان بیشتر نیاز ندارد و به طور معمول به خوبی توسط افراد تحمل می‌شود. بلافاصله پس از پایان تزریق، اکثریت قریب به اتفاق بیماران، قادر به بازگشت به کارهای روزمره خود هستند.همچنین خوانید :https://www.linkpin.ir/l/v57M/%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C

برای درمان میگرن چند بار باید بوتاکس تزریق کرد؟
بیمارانی که قصد درمان میگرن با تزریق بوتاکس را دارند، معمولا هر سه ماه چند واحد بوتاکس را باید در اطراف سر و گردن خود تزریق نمایند تا از سردردهای میگرنیشان کاسته یا از تعداد دفعات بروز آن‌ها جلوگیری شود. این افراد ممکن است در کل به 30 تا 40 واحد تزریق بوتاکس نیاز داشته باشند که به طور مساوی در دو طرف سر و گردن تزریق می‌شوند.

 اگر دردهای میگرنی در یک نقطه بیشتر باشند در آن نقطه ممکن است مقدار بیشتری بوتاکس تزریق شود. نتیجه تزریق بوتاکس بعد از دو تا سه هفته دیده می‌شود و توصیه می‌کنیم که برای این کار فقط به پزشکی با تجربه و توانا مراجع داشته باشید که آموزش‌های لازم را برای این نوع درمان دیده باشد. بنابراین پزشکی که تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک‌ها و سایر موارد زیبایی را آموزش دیده است، مناسب انجام تزریق بوتاکس برای رفع سردردهای میگرن نمی‌باشد.

همچنین بخوانید: ویژگی های یک کلینیک زیبایی

تاثیرات ناشی از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
میزان دردی که بیماران مبتلا به سردردهای میگرنی تجربه می‌کنند بسیار زیاد است به طوری که بیشتر مبتلایان به میگرن، نمی‌توانند خواب عمیق و راحتی داشته باشند، نمی‌توانند خوب تمرکز کنند، به طور مداوم خسته هستند و به طور کلی زندگیشان بسیار تحت تاثیر منفی این سردرد ها قرار می‌گیرد. تزریق بوتاکس می‌تواند با کاهش دردها، زندگی بسیاری از بیماران را راحت‌تر کند.

 تاثیرات بوتاکس تنها روی برخی از بیماران نتیجه رضایت بخشی را به همراه دارد. به طور کلی بوتاکس فقط برای میگرن مزمن مورد تأیید FDA است و این یعنی فقط افرادی که در طول یک ماه حدود 15 روز یا بیشتر درد میگرن را تحمل می‌کنند و هرچه تعداد و شدت سردردها بیشتر باشد، بیمار بازخورد بهتری را نسبت به تزریق دوز بوتاکس نشان خواهد داد.

نظرتان را بنویسید