آیا بوتاکس واقعا برای جوانسازی خوبه؟

آیا بوتاکس واقعا برای جوانسازی خوبه؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

بوتاکس چیست؟
امروز در دنیا اشخاص به دنبال این می باشند که علاوه بر داشتن پوست جذاب و شاداب بتوانند زیبایی و جوانی آن را حفظ نمایند ، اما در برخی از اشخاص به علت های مختلف ممکن است پوستشان زیبایی وجوانی خود را از دست داده باشد و دچار پیری شده باشد که در حال حاضر روش های متفاوتی ارائه شده است که از این میان رو ش های مختلف تزریق به شکل بوتاکس طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است که این روش بدون جراحی و بی هوشی می باشد ،بوتاکس داروی می باشد که هم در زمینه درمان و هم در زمینه زیبایی کاربرد دارد .


از بوتاکس می توان برای از بین بردن پیری پوست و نقاطی که در ناحیه پیشانی، بین دو ابرو و ناحیه گوشه چشم دارای چین و چروک می باشند ، استفاده نمود .
هم چنان می توان از این روش برای از بین بردن تعریق بیش از حد ناحیه زیر بغل استفاده نمود ، هم چنین اشخاصی که به بیماری میگرن مبتلا هستند با انجام تزریق بوتاکس می توانند این بیماری را بهبود ببخشند .

بوتاکس در واقع نوعی سم است که به بوتولینیوم معروف است. این سم در کنسرو های غذایی هم دیده می شود، البته استفاده از آن برای فلج کردن عضلاتی است که باعث می شود شما به طور ناخواسته اخم کنید .
تزریق بوتاکس در نواحی مختلفی انجام می شود، از این دارو برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی ، گوشه چشم و بین دو ابرو بهره گیری می شود.


بوتاکس با آزاد سازی یک باکتری به نام کلسترویدیوم بوتولینیوم باعث می شود تا عصب های اخم و یا خنده به طور موقت فلج شوند، با فلج موقتی این عصب ها شاهد این مساله خواهیم بود که فرد به طور غیر عمد اخم نمی کند و از این طریق از ایجاد چین و چروک در ناحیه پیشانی جلوگیری می شود.
البته بوتاکس باعث می شود تا بافت زیر پوست کمی کشیده و لیفت شود از این رو نیز عاملی برای از بین رفتن خطوط سطحی ایجاد شده بر روی پوست محسوب می شود.


تاثیرات بوتاکس بعد از اولین ساعات تزریق قابل مشاهده است اما بیشترین اثر پس از یک هفته بروز می نماید.
تزریق بوتاکس با عوارض همراه نیست و عموما به عنوان یک روش مفید برای جلوگیری از پیری پوست مورد استفاده قرار می گیرد.هرچند که درمان چین و چروک در این روش موقتی است و نیاز به تمدید بعد از 6 ماه تا یک سال وجود دارد، اما می تواند از ایجاد خطوط اخم و خنده در طول دوره ای که دارو بر روی پوست اثر گذار است، جلوگیری نماید.

این سمّ چگونه ساخته می شود؟


در حقیقت یک نوع باکتری به نامه کلوستریدیوم بوتولینوم این سمّ را تولید می‌کند. در اوایل قرن 19 میلادی میلادی یک نوع مسمومیت غذایی بسیار کشنده که عمدتاً از خوردن سوسیس ایجاد میگردید، شناخته شد. آنگاه این باکتری و سمش که به نام بوتولوس که معادل کلمه سوسیس است کشف گردید.
بوتاکس دارویی می باشد می تواند چین و چروک را ازبین ببرد بوتاکس علاوه بر جنبه تزریق جهت زیبایی در زمینه درمانی نیز کاربرد دارد و برای برخی از بیماریها نظیر میگرن میتوان از آن استفاده نمود در زیر جنبه های درمانی وزیبایی آن رابیان می کنیم .

استفاده‌های درمانی و زیبایی‌ آن از چه زمانی آغاز شد و بیشتر در چه مواردی به کار میرود؟
از دههٔ ۵۰ قرن بیستم استفادهٔ درمانی و از اواسط دههٔ ۸۰ کاربرد زیبایی‌ آن شروع شد. در درمان بیماریهایی که به علت زیادی فعالیت و گرفتگی ماهیچه ها در چشم، صورت، گردن، حنجره، مری و اندامهای بکار میرود. در زیبایی‌ نیز برای از میان بردن چین و چروک هایی که به دلیل فعالیت بیش از حد ماهیچه‌ها بوجود آمده‌اند استفاده میشود.

مکانیزم اثر بوتاکس چیست؟


ماهیچه‌ها برای فعالیت و شروع انقباض باید از اعصاب دستور بگیرند. فرمان عصبی بواسطه ماده ای شیمیایی بنام استیل کولین به ماهیچه می‌رسد. بوتاکس از ترشح این ماده جلوگیری مینماید. این عمل مشابه ان است که عصب یک ماهیچه موقتا قطع شود. در این حالت عضله دیگر منقبض نشده وضعیف میشود.
آیا فلج شدن عضله همیشگی است؟
خیر. اثر این دارو بین ۲ تا ۶ ماه می‌باشد و پس آن ترشح استیل کولین مجددا آغاز شده و عضله شروع به حرکت و انقباض می‌کند.

بوتاکس و جراحی بینی


سوالات متداولی در خصوص تزریق بوتاکس پرسیده می شود یکی از این سوالات این می باشد که میتوان تزریق بوتاکس را با جراحی بینی به طور همزمان انجام داد ؟
در پاسخ به این سوال باید گفت بله می توان تزریق بوتاکس را همزمان با جراحی بینی انجام داد و این دو عمل زیبایی هیچ گونه تداخلی باهم ندارند و می توانند به طور همزمان هم جراحی بینی و هم تزریق بوتاکس را انجام داد .

 

نظرتان را بنویسید