برداشتن خال با لیزر چگونه است؟

برداشتن خال با لیزر چگونه است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

افراد زیادی هستند که از وجود خال های روی صورت خود آزارشان می دهد و دوست دارند برای از بین بردن خال های صورت و بدن خود اقدام کنند. اما برخی شایعات وجود دارد که افتادن و برداشتن خال ها سرطان زا است، اما این درست نیست. امروزه کلینیک های زیبایی رفع خال ها را با لیزر انجام می دهند که هیچ عارضه ای ندارد و صورت شما زیباتر می شود و فقط خال ها باقی مانده است که با کرم ترمیم کننده می توانید از شر آن خلاص شوید.

اگر خال های کوچکی دارید می توانید از لیزر برای برداشتن خال استفاده کنید. حذف خال با لیزر گزینه خوبی برای خلاص شدن از شر خال های صورت است زیرا احتمال ایجاد جای زخم کمتر است.

این روش از بین بردن خال به افراد این امکان را می دهد که خال ها را به روشی ایمن از صورت خود پاک کنند و به آنها کمک می کند تا پوستی عالی و زیبا داشته باشند.

چه زمانی باید به کلینیک مراجعه کنیم و  برای خال اقدام کنیم؟

اگر خال شما تغییر کرد یا رشد کرد، باید آن را به پزشک خود نشان دهید تا پوست شما را معاینه کند. متخصص پوست خال را به عنوان یک خال خوش خیم یا یک خال غیر معمول (خال آتیپیکال Nevus) تشخیص می دهد.

برای تشخیص تغییرات غیر طبیعی خال، می توان با استفاده از یک سیستم تصویربرداری تخصصی، خال ها را تصویربرداری کرد و به دقت بررسی کرد. از سوی دیگر، اگر خطرناک تلقی شود، پزشک ممکن است خال شما را برای علائم ملانوما بررسی کند. شما باید از آن ناحیه از پوست (که دارای خال است) آگاه باشید، زیرا گاهی اوقات خال ها دوباره رشد می کنند.

اگر خال شما در جایی است که در هنگام پانسمان یا اصلاح موها می توانند مالش یا آسیب ببینند یا باعث ناراحتی شما شود، می توانید خال را نیز بردارید. با جراحی ساده می توان خال های ناخوشایند را از صورت، دست ها یا بدن برداشت. بهترین راه برای خلاص شدن از شر خال غیر سرطانی به نوع خال، اندازه و محل آن بستگی دارد. اگر خال شما دارای شرایط زیر است، باید توسط درموسکوپ توسط پزشک معاینه شود:

خال های نامتقارن
مرزهای ناهمواری دارد
حاوی رنگ های مختلف
بزرگتر از 6 میلی متر است
که تحولی در رشد آن وجود دارد

مزایای حذف خال با لیزر

در بیشتر موارد، قبل از برداشتن خال، بی حسی موضعی در محل انجام می شود. پرتو لیزر به سلول هایی که خال را تشکیل می دهند فرستاده می شود. این سلول ها پرتو لیزر را جذب می کنند و بنابراین خال ها و دود را از سطح پوست می سوزانند، در حالی که پوست مجاور دست نخورده و آسیب دیده باقی می ماند. پس از جراحی، پزشک نحوه مراقبت از پوست در خانه را توضیح می دهد.

برداشتن خال با لیزر چقدر طول می کشد؟

برداشتن خال 30 دقیقه طول می کشد، بنابراین حتی اگر مشغول هستید، استراحت کامل نکنید و با یک ساعت استراحت می توانید به کارتون بروید.

.

نظرتان را بنویسید