لیزر موی بدن چگونه و با چه دستگاهی انجام می شود؟

لیزر موی بدن چگونه و با چه دستگاهی انجام می شود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

از بین رفتن دائمی موهای زائد ،یکی از بهترین خبرها برای خانم هایی است که می خواهند همیشه زیبا باشند وبرای همیشه از شر موچین و اپیلاسیون و نخ و تراشیدن خلاص شوند . لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از موهای زائد می باشد . اگر قصد دارید که لیزر موهای زائد انجام دهید حتما باید یکسری مطالعات قبل از انجام لیزر داشته باشید و در صورت تمایل اقدام به انجام لیز موهای زائد خود کنید.

در گذشته فقط افرادی میتوانستند لیزر موهای زائد انجام دهند که موهای تیره و پوستی روشن داشتند .اما امروزه به دلیل پیشرفت دستگاه های لیزر درمانی هر نوع پوست و مویی را میتوان لیزر کرد بدون آنکه آسیبی وارد شود. ولی حتما باید به پزشک متخصص و کاربلدی مراجعه نمود که از دستگاه مناسبی برای لیزر مو استفاده کند و به پوست شما آسیبی وارد نشود.

عملکرد لیزر مو به چه صورت است؟
در این روش لیزر موهای زائد کمی دردناک است اما خیلی بد نیست: در این روش با ارسال پالس های نور قوی ،رنگدانه موجود در فولیکول ها نور را جذب می کند ،این نور به گرما تبدیل شده و به فولیکول مو و پیاز مو آسیب می رساند. درد این روش در بعضی ناحیه ها بیشتر است مثلا در قسمتی که پوست نازک تر باشد مثل نزریک بینی یا چانه . در این روش خوشبختانه به دلیل استفاده از مکانیسم خنک کنندگی کمک می کند که آن ناحیه که لیزر انجام شده کمی خنک تر شود .

اگر دمای بدن شما به خودی خود گرم است و یا قبل از انجام لیزر موهای زائد فعالیت ورزشی انجام داده اید و بدنتان گرم شده این باعث می شود که بیشتر درد را احساس کنید .بعضی از بیماران ژل بی حسی استفاده می کنند.معمولا از ژل بی حسی برای نقاط کوچک و حساس مثل پشت لب استفاده می شود. ژل بی حسی موضعی 20 تا 30 دقیقه قبل از انجام لیزر برای کمک به حس نکردن سوزش پالس های لیزر استفاده می شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ ، ضخامت و محل مو و پوست شما تنظیم می شود.

IPL چیست ؟
آی پی ال intense pulse light  یعنی سیستم های  نور شدید پالسی. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند. دستگاه IPL روش دستگاه IPL لیزر نیست ارزانتر است و سریعتر عمل می کند.
دستگاه IPLبا پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت بصورت آرام استفاده می شود. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی به پوست می شوند. اما به هیچ وجه تاثیر هیچ اثری در از بین بردن موی زائد نداشته و صرفاً یک نور گرم به سمت پوست متصاعد میشود.
دستگاه  Elight چیست؟
دستگاه Elight ترکیب دستگاه IPL  و دستگاه RF با رادیو فرکانسی است.
سیستم Nd-YAG چیست؟
لیزر های Nd:YAG برای استفاده در یک لامپ برق بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند و برای بسیاری کاربرد های دیگر استفاده شده اند. لیزر های Nd:YAG  نوعاً با یک طول موج ١۰۵۶ nm ، در مادون قرمز ،نور منتشر میکند.
لیزر دایود
لیزر های دایود رفع موهای زائد موجود به صورت پالسی و با طول موج های ٨۰۰ یا ٨١۰ نانو متر می باشند. جذب این طول موج در ملانین تا حدی کمتر از لیزرهای الکساندرایت و یاقوت و بیشتر از IPL  ، Nd:YAG ها می باشد. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربرد های وسیعی داشته و قابلیت های استفاده در پوست های تیره را نیز میسر میسازد. این دستگاه در نژاد ایرانی مناسب است.
مزایای دایود:
دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت
خنک سازی سطحی
قابلیت استفاده در پوست های تیره

نظرتان را بنویسید