بوتاکس برای درمان عرق شدید بدن

بوتاکس برای درمان عرق شدید بدن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

بوتاکس چگونه تعریق را کاهش می دهد؟
ماده اصلی بوتاکس سمی به نام بوتولین است که توسط نوعی باکتری تولید می شود. این سم بر ساختار و عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارد و می تواند باعث تغییراتی در عملکرد آن شود. بوتاکس عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. انتقال دهنده های عصبی مواد شیمیایی هستند که دستورات مغز را انجام می دهند و باعث واکنش بدن می شوند. بوتاکس با مسدود کردن این فرستنده‌ها، عملکرد سلول‌های عصبی را مسدود می‌کند.

همچنین برای  درمان عرق با بوتاکس با مسدود کردن فرستنده ها استفاده می شود. بوتاکس با غیرفعال کردن مواد شیمیایی که غدد عرق را تحریک می کنند از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند. به همین دلیل از تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد استفاده می شود.

هزینه تزریق بوتاکس برای درمان تعریق چقدر است؟
هزینه درمان بوتاکس برای کنترل تعریق به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان بوتاکس، نوع ماده بوتاکس، ناحیه تحت درمان و دستمزد پزشک از جمله عواملی است که بر قیمت تزریق بوتاکس تاثیر می گذارد.

به طور معمول 50 واحد بوتاکس در هر طرف زیر بغل برای تعریق تزریق می شود و در مجموع 100 واحد بوتاکس به هر دو زیر بغل تزریق می شود. تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست، پا و سایر قسمت های بدن بسته به تشخیص پزشک متفاوت است. بنابراین، هزینه هر بیمار بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. علاوه بر این، تزریق بوتاکس به طور موقت تعریق را کاهش می دهد. تزریق بوتاکس می تواند به طور متوسط ​​4-12 ماه از تعریق جلوگیری کند، اما تأثیر آن متغیر است. بیمارانی که دچار تعریق شدید هستند باید هر از چند گاهی تزریق بوتاکس را از سر بگیرند.

چه نواحی از بدن تزریق می شود؟
تزریق بوتاکس در کنترل تعریق دست و پا کمتر موثر بوده و ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. علاوه بر این، تزریق بوتاکس در این نواحی درد بیشتری دارد و پزشک برای تسکین درد از بی حسی موضعی استفاده می کند.

بوتاکس همچنین برای کنترل تعریق در کشاله ران، قفسه سینه و صورت استفاده می شود. با این حال، تزریق در این مناطق حساس نیاز به تخصص یک پزشک دارد. افرادی که می خواهند بوتاکس را در نواحی حساس بدن تزریق کنند، ابتدا باید توسط پزشک آزمایش شوند تا از ایمن بودن آنها مطمئن شود. تزریق در نواحی حساس مستلزم شناخت دقیق عضلات و بافت های پیچیده این اندام ها است.

نحوه تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق

اگر شما نیز کاندید تزریق بوتاکس هستید، ابتدا باید یک پزشک مجرب پیدا کنید. بوتاکس درمانی حساس است و موفقیت آن به تجربه پزشک بستگی دارد. بنابراین، قبل از هر چیز، لازم است از توانایی پزشک برای به حداقل رساندن عوارض جانبی اطمینان حاصل شود.

نظرتان را بنویسید