آیا برداشتن خال خطرناک است؟

آیا برداشتن خال خطرناک است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

بسیاری از افراد در برخی اندام ها و صورت خود ، خال هایی دارند که احساس می کنند وجود آن ها موجب ایجاد ظاهری نامناسب شده است ؛ به همین دلیل اغلب سعی دارند به روش های مختلفی این خال ها را بردارند. در ادامه این مقاله  ، قصد داریم تعدادی از بهترین مراکز برداشتن خال در تهران را برایتان معرفی کنیم.

وقتی سلول های پوست انسان به صورت برآمده و قالبی رشد می کنند ، خال شکل می گیرد. در اغلب موارد وجود این خال ها برای سلامتی انسان هیچ ضرری ندارد اما در برخی موارد نادر وجود برخی خال ها تبدیل به سرطان می شود. به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که دارای خال های متعددی در بدنشان هستند ، برای برداشتن خال به مراکز معتبری مراجعه کنند تا پس از شناسایی نوع خال آن ها اقدام به برداشتن آن ها نمایند.

در بهترین مراکز برداشتن خال ، علاوه بر برداشتن خال هر گونه زگیل موجود بر روی پوست نیز با استفاده از جدیدترین تجهیزات برداشته می شود. در صورتی که مایل هستید برای از بین بردن انواع خال های موجود بر روی پوست خود به بهترین مرکز مراجعه کنید

همانطور که پیش تر اشاره کردیم ، خال نوعی ضایعه پوستی اما خوش خیم می باشد که متشکل از تجمع سلول های ملانوسیت است. در واقع در زمان تشکیل خال در بدن ملانوسیت ها به طور خوشه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند. خال ها از زمان تولد در بدن انسان وجود دارند و در برخی موارد نیز در اثر تابش نور خورشید و … به وجود می آیند. به طور کلی خال های تشکیل شده بر روی بدن انسان دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • خال گوشتی
  • خال جانکشنال
  • خال مرکب
  • خال ملانوسیتی
  • خال دیسپلاستیک
  • خال هاله دار
  • خال آبی
  •  

انواع روش برداشتن خال 

به منظور برداشتن خال ها از روی پوست صورت و بدن از روش های مختلفی استفاده می شود که در ادامه به برخی از رایج ترین آن ها اشاره کرده ایم :

1.برداشتن خال به روش جراحی تراشیدن

اولین روش مورد استفاده برای برداشتن خال در تهران ، استفاده از جراحی می باشد که با استفاده از این روش متخصص از بیهوشی موضعی استفاده می کند و پس از ایجاد یک برش بر روی سطح خال ، آن را با دیگر قسمت های پوست هم سطح می کند.

2.برداشتن خال به روش جراحی بیوپسی پانچ

این روش برای خال های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

3.برداشتن خال به روش جراحی برش در تهران

خال به طور کامل برش زده می شود و در انتها نیز آن را بخیه می زنند.

 

4.برداشتن خال به روش فریز کردن

فریز کردن و یا کرایو خال با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می شود که طی این روش مقداری نیتروژن مایع را بر روی خال می زنند تا در اثر شوک ، سرمایی وارد خال شده و خون رسانی به سلول های خال متوقف گردد تا پزشک بتواند آن را بردارد.

5.برداشتن خال به روش سوزاندن در تهران

این روش از روش های قدیمی برداشتن خال است و با پیشرفت علم ، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. طی این روش از دستگاهی با نام کوتر از جریان برق و گرمای تولید شده برای برداشتن خال استفاده می شود. از معایب این روش به وجود آمدن اسکار و چاله در محل خال پس از برداشتن می باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RRnR
نظرتان را بنویسید