شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه رازی ۱۴۰۳

شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه رازی ۱۴۰۳
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آیسان

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می‌توانند جهت استفاده از مزایای این آیین نامه درخواست خود را به این دانشگاه ارائه نمایند:

((افراد مشمول هر یک از شرایط ذیل صرفاً می‌توانند برای سال و دوره‌ی تحصیلی بلافاصله بعدی خود از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.))

۱) رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله‌ی نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور برای ورود به همان رشته برگزیده (با ارائه‌ی معرفی نامه از دبیرخانه‌ی المپیاد)

۲) دانشجویان نمونه‌ی کشوری با معرفی معاونت دانشجویی وزارت علوم

۳) رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره‌های بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی در رشته‌ی مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه‌ای که در آن برگزیده شده اند (با ارائه‌ی معرفی نامه از دبیرخانه‌ی المپیاد)

۴) رتبه‌ی اول کشوری جشنواره دانشجویان مبتکر و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر

۵) دانشجویان ممتاز (بیست درصد برتر) دوره‌ی کارشناسی پیوسته (ورودی سال۱۳۹۹) که تا پایان نیمسال ششم حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

تبصرهٔ ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصرهٔ ۲:  چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه رازی (۳۵ درصد برتر) با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

تبصرهٔ ۳: پذیرش دانشجویان ممتاز این آیین نامه، به صورت رایگان است و دانشجویانی که بعد از پذیرش نهایی اقدام به انصراف از تحصیل نمایند، ملزم به پرداخت هزینه‌های آموزش رایگان خواهند بود.

۶) متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصرهٔ ۱:  درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند (ورودی های۱۴۰۰) و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

نکات مهم

۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکانپذیر است.

۲- مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۳- وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان به هیچوجه مسترد نمیگردد. لطفاً پیش از اقدام به ثبت نام، شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید.

۴- درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است؛ حتی در صورت‌ عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته/گرایشهای مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش‌ها وجود ندارد؛ لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته/گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت کند. همچنین بسیار ضروری است که رشته‌های انتخابی داوطلب هنگام انجام ثبت نام اینترنتی با رشته‌های مندرج در فرم تقاضانامه یکی باشد و همان ترتیب و اولویت رعایت شده باشد.

۵- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه‌ی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه‌ی تحصیل وی جلوگیری و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۶- شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. به کلیه‌ی متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nM4R
نظرتان را بنویسید