ویزای مولتی کانادا؛ شرایط و مدارک لازم برای دریافت این ویزای مهم

ویزای مولتی کانادا؛ شرایط و مدارک لازم برای دریافت این ویزای مهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mina

کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر که سالانه دانشجویان، سرمایه­ گذاران و مسافران بی شماری به آن سفر می کنند انواع مختلفی از ویزا را به اتباع این کشورها ارائه می­کند. از جمله ویزاهای کانادا می­توان به ویزای مسافرتی، ویزای دانشجویی، ویزای کاری، ویزای اقامت دائم، ویزای مهاجرت تجاری، و ویزای اکسپرس اینتری اشاره کرد. ویزای مولتی کانادا (یا ویزای شهروندی موقت کانادا) برای آن دسته از اتباع خارجی است که می­خواهند در یک دوره زمانی محدود به کانادا سفر کرده و پس از اتمام این دوره به کشور خود برگردند.

افرادی که شهروند کانادا نیستند و یا اقامت دائم کانادا را ندارد باید برای ورود به کانادا ویزا بگیرند. اعتبار ویزای مولتی کانادا ده ساله بوده و برای آن دسته از مسافرانی صادر می­شود که در طول این دوره می­خواهند چندین بار وارد این کشور شوند. همچنین حداکثر زمان اقامت مداوم در این کشور با داشتن این ویزا ۶ ماه است. این ویزا یک سند رسمی معتبر است که توسط اداره ویزای کانادا صادر می­شود و در آن قید شده است که شما می­توانید به عنوان یک شهروند موقت ( مسافر، دانشجو، کارمند و…) وارد کانادا شوید.

ویزای موسوم به “یک بار ورود کانادا” به شما اجازه­ می­دهد که فقط یک بار به کانادا سفر کنید. برای مثال در صورتی که یکی از موارد زیر در مورد شما صدق کند، ممکن است صرفاً واجد شرایط دریافت ویزای یک بار ورود کانادا باشید:

در صورتی که شرایط “معافیت از هزینه” داشته باشید و دلیل ورود شما به کانادا محدود و کوتاه باشد (برای مثال برای یک ملاقات رسمی اداری)

در صورتی که بخواهید در رویدادهایی که صرفاً یک بار در کانادا برگزار می‌شوند شرکت کنید

در صورتی که یکسری دستورالعمل تایید شده مختص یک کشور مبنی بر صدور ویزای یکبار ورود وجود داشته باشد

در صورت داشتن چنین ویزایی، شما پس از ترک خاک کانادا برای بازگشت دوباره به آنجا نیازمند ویزای جدید خواهید بود. برخلاف ویزای یکبار ورود، در ویزای مولتی کانادا شما چندین بار مجاز به ورود و خروج به خاک کانادا خواهید بود.

بیشتر بخوانید : مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا

مزایای ویزای مولتی کانادا

با داشتن ویزای مولتی کانادا شما می­توانید کارهای زیر را انجام دهد:

در مدت زمان اعتبار ویزا، هر تعداد بار که نیاز باشد می­توانید به کانادا رفت و آمد کنید

این ویزا اعتبار بلند مدت داشته تا مسافران قانونی کانادا با سهولت بیشتری رفت و آمد کنند

حداکثر اعتبار این نوع ویزا تا ۱۰ سال و یا یک ماه قبل از اتمام تاریخ پاسپورت فرد است

در مواردی که ویزا هنوز اعتبار دارد اما تاریخ پاسپورت فرد تمام شده است فرد باید درخواست پاسپورت جدید کرده و در صورتی که می­خواهد در خاک کانادا سفر کند هر دو پاسپورت را به خطوط هوایی و درصورتی که می­خواهد وارد خاک کانادا شود به آفیسر ارائه کند

چه کسانی می­توانند برای ویزای مولتی کانادا اقدام کنند؟

برای اینکه آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که واجد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا هستید، باید به آفیسر پرونده نشان دهید که شرایط تعیین شده توسط قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان (IRPA) و همچنین مقررات مهاجرت و حمایت از پناهندگان را دارید. همچنین آفیسر باید قانع شود که اقامت شما در کانادا موقت خواهد بود.

همچنین شما باید به آفیسر پرونده ثابت کنید که:

در پایان دوره اقامت خود کانادا را ترک خواهید گفت

برای اقامت خود و اعضای خانواده در کانادا و برگشت به کشور خود پول کافی به همراه دارید

در حین دوره اقامت خود در کانادا به کار یا تحصیل نخواهید پرداخت مگر اینکه که مجوز آن را دریافت کرده باشید

قانونمند هستید و سابقه فعالیت مجرمانه ندارید

برای امنیت کانادا خطری ایجاد نخواهید کرد

سلامت جسمی مناسبی دارید (در صورت درخواست آفیسر باید یک چکاپ کلی انجام دهید)

تمامی مستنداتی که آفیسر پرونده از شما می­خواهد را فراهم کنید تا فرایند درخواست انجام شود

برای درخواست اخذ ویزای مولتی کانادا شما باید یک سری کاغذبازی­ها و کارهای اداری انجام دهید؛ که شامل ارائه مستندات، اطلاعات هویتی و پرداخت هزینه اپلای است. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که همزمان با ارائه درخواست، مستندات پزشکی، اثر انگشت و عکس (اطلاعات هویتی) خود را ضمیمه پرونده کنید. اعضای خانواده نیز هرکدام باید فرم­های جداگانه­ای را پر کنند، با این حال شما می‌توانید درخواست­های اپلای کل خانواده را همراه باهم ایمیل کرده و صرفاً یک بار هزینه اپلای را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : خرید فرنچایز در کانادا

اعضای خانواده که می‌توانید برای آنها ویزای مولتی کانادا بگیرید

همسر یا شریک زندگی (شما باید مدارکی ارائه کنید که از نظر قانونی همسر یا پارتنر او هستید)

فرزندان تحت تکفل: کانادا فرزندان شما را بر اساس سن آنها در یک زمان خاص که “زمان سررسید” نام دارد بررسی می­کند. این تاریخ معمولاً همان تاریخی است که درخواست شما به سفارت داده شده است. برای اینکه مشخص شود آیا فرزند شما تحت تکفل محسوب می‌شود یا نه، سن فرزند تا تاریخ سررسید نباید بیش از 22 سال باشد، در صورتی که سن فرزند شما در طول پروسه دریافت ویزا از از 22 سال بگذرد در روند کار اختلالی پیش نمی­آید.

در صورتی که در زمان تاریخ سررسید فرزندان شما یا فرزندان همسر شما مشمول موارد زیر باشند جزء فرزندان تحت تکفل محسوب می­شوند:

فرزندان تا قبل از تاریخ سررسید باید ۲۲ سال یا کمتر داشته باشند

فرزندان شما نباید همسر یا پارتنر داشته باشند

اگر سن فرزندان شما بیش از ۲۲ سال است، در صورتی که دو شرط زیر را داشته باشند باز هم جز فرزندان تحت تکفل محسوب می­شوند:

از قبل از 22 سالگی از نظر مالی برای گذران زندگی خود وابسته به پدر و مادر خود باشند

به دلیل شرایط ذهنی یا جسمی نتوانند از نظر مالی خودشان را تامین کنند

فرزندان تحت تکفل بایستی شرایط گفته شده در بالا را تا انتهای فرآیند بررسی درخواست و صدور ویزا داشته باشند (به استثنا شرط سنی).

شرایط و امکانات ویزای سوپر مولتی کانادا برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ­ها به شرح زیر است:

 

چندین بار اجازه ورود و خروج به این کشور را خواهند داشت

در هر بار ورود به خاک کانادا می­توانند به مدت حداکثر دو سال اقامت کنند

برای گرفتن سوپر ویزا، شما باید والدین، پدربزرگ، و یا مادربزرگ یک شهروند کانادایی یا یک فرد کانادایی دارای اقامت دائم باشید. با این ویزا شما نمی­توانید سایر فرزندان تحت تکفل خود را همراه با خود به کانادا ببرید. اگر همسر یا شریک زندگی شما بخواهد همراه با شما به کانادا سفر کند او نیز باید برای این ویزا درخواست بدهد.

برای گرفتن سوپر ویزا باید یک دعوت­نامه که نوشته و امضا شده­ی فرزند یا نوه است به اداره ویزا کانادا ارائه شود. در این دعوت نامه فرزند یا نوه تضمین می­کند که در تمام دوره اقامت والدین در کانادا، آنها را از نظر مالی حمایت می­کند. همچنین والدین متقاضی، باید تمامی اعضای خانواده فرزند (یا نوه) که در کانادا میزبان او خواهند بود را ذکر کنند (اعضای خانواده شامل همسر یا پارتنر و همچنین فرزندان یا دیگر افراد تحت تکفل او می­باشند). والدین متقاضی همچنین باید مستنداتی ارائه کنند که ثابت کند درآمد فرزند یا نوه آنها معادل یا بیشتر از حداقل میزان درآمد پس از کسر مالیات (لایکو) است. از جمله این مستندات می­توان به آخرین نسخه از برگه ارزیابی مالیات بر درآمد فدرال و یک نامه رسمی از کارفرما اشاره کرد.

دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت سوپر ویزا، مدارک و مستنداتی است که ثابت می­کند شما واقعا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ فرد مورد نظر در کانادا هستید، از جمله این مدارک می­توان از گواهی تولد یا سایر مدارک اداری رسمی که در آن اسم شما به عنوان والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ آورده شده است نام برد.

اجازه کار یا تحصیل در طول دوره اقامت برای دارندگان ویزای مولتی کانادا

 مسافران کانادا به استثناء مواردی که قوانین حمایت از مهاجران و پناهندگان به آنها مجوز داده است اجازه کار یا تحصیل ندارند. البته افرادی که ویزای مولتی کانادا (ویزای شهروندی موقت) دارند می­توانند بدون نیاز به اخذ مجوز در دوره­های تحصیلی کمتر از شش ماه شرکت کنند.

افزایش زمان اقامت در کانادا برای افرادی که ویزای مولتی کانادا دارند

اگر شما بخواهید مدت زمان اقامت شما در کانادا را به عنوان یک مسافر طولانی­تر کنید و زمان بیشتری در کانادا بمانید باید درخواست ویزیتور ریکورد دهید. توجه داشته باشید که ویزیتور ریکورد همان ویزا نیست بلکه سند و مدرکی است که به شما به عنوان یک مسافر در کانادا اجازه می­دهد تا مدت زمان طولانی­تری در این کشور اقامت کنید. این مدرک دارای زمان انقضای جدید است و شما تا فرا رسیدن زمان انقضای جدید اجازه اقامت در خاک کانادا را خواهید داشت. توجه داشته باشید که باید قبل از تاریخ انقضای اقامت خود برای دریافت ویزیتور ریکورد اقدام کنید.

برخی از مسافرانی که به کانادا می­آیند قصد دارند بیش از شش ماه ( و گاها تا یک سال یا حتی بیشتر) در آنجا اقامت کنند، از جمله این نوع مسافران می­توان به همسران دانشجویان خارجی یا والدین شهروندان کانادایی اشاره کرد. علاوه بر اینکه فرایند ارزیابی این متقاضیان با متقاضیان معمولی ویزای مولتی کانادا متفاوت است، آفیسر پرونده در صورتی اجازه صدور ویزا برای این افراد می­دهد که قانع شود میزبان کانادایی آنها می­تواند در این مدت طولانی از نظر مالی مسافر را ساپورت کرده و از پس هزینه­های حوادث پزشکی اورژانسی احتمالی بر می­آید.

پس از اینکه درخواست ویزا دادید باید اثر انگشت و عکس خود را به اداره ویزا ارائه کنید. در بسیاری از موارد، پس از پرداخت هزینه­های اثر انگشت و عکس و همینطور ثبت درخواست خود، اداره ویزا برای شما نامه­ای فرستاده و در آن به شما اعلام می­کند که باید اطلاعات هویتی (اثر انگشت و عکس) خود را به این اداره ارائه دهید. در این نامه مکان و چگونگی ارائه اطلاعات تعین می­شود. هر شخص تا 30 روز فرصت دارد که این اطلاعات را به اداره ویزا تحویل دهد. اگر شما در ابتدا هزینه­ی اطلاعات هویتی را پرداخت نکرده باشید، اداره ویزا طی نامه­ای از شما می­خواهد که هزینه­های مربوطه را پرداخت کرده و اطلاعات و رسید هزینه را همزمان با هم ارائه کنید.

 

اداره مهاجرت پس از دریافت اطلاعات هویتی درخواست شما را بررسی کرده و اطمینان حاصل می­کند که تمامی مستندات مورد نیاز در پرونده شما موجود هستند. اگر پرونده ناکامل باشد درخواست شما بدون ورود به فرآیند بررسی به شما برگشت داده می­شود. همچنین ممکن است در طول فرایند بررسی اداره مهاجرت از شما بخواهد که امور زیر را انجام دهید:

با آفیسرهای حاضر در کشور خودتان مصاحبه کنید

اطلاعات بیشتری برای آنها بفرستید

مستنداتی مبنی بر انجام آزمایشات پزشکی ارائه کنید

گواهی سوء پیشینه ارائه کنید

بیشتر پرونده­ها و درخواست­های ویزا در طول چند هفته انجام می­شوند. زمان بررسی پرونده­ها بستگی به اداره ویزا و اضافه شدن یا نشدن هر یک از مراحل گفته شده در بالا دارد. پس از پایان بررسی پرونده­ها، پاسپورت و دیگر مستندات اصلی به شما برگشت داده می­شوند. اگر درخواست شما قبول شود ویزا در پاسپورت شما مهر می‌شود و اگر درخواست رد شود حتما دلیل این رد شدن به شما اطلاع داده خواهد شد.

سخن پایانی

کانادا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر سعی کرده است شرایط ورود و خروج مسافران به این کشور را آسان­تر کند. از جمله ویزاهای کانادا، می­توان به ویزای مسافرتی اشاره کرد که ۱۰ سال اعتبار دارد. با داشتن ویزای مولتی کانادا در واقع شما به عنوان یک شهروند موقت کانادایی شناخته می­شوید و می­توانید در طول ۱۰ سال اعتبار ویزای خود به دفعات به این کشور سفر کنید. مدت زمان اقامت مداوم فردی که ویزای مسافرتی دارد حداکثر ۶ ماه هست. با این حال دولت کانادا برای رفاه حال مسافرانی چون والدین یا همسر امکان افزایش مدت مدت اقامت را نیز فراهم کرده است.

اگر مایل هستید به کشور زیبای کانادا مهاجرت کنید و در این راه به کمک متخصصین امر نیاز دارید، بهتر است هر چه سریعتر با شرکت مهاجرتی سیمرغ تماس بگیرید تا شما را در راه رسیدن به این کشور رویایی کمک کنیم.

 

نظرتان را بنویسید