شرایط شرکت در آزمون وکالت 1402 + شرایط سنی و معدل

شرایط شرکت در آزمون وکالت 1402 + شرایط سنی و معدل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

شرایط شرکت در آزمون وکالت خدمت داوطلبان و متقاضیان دریافت پروانه وکالت و اشتغال به عنوان یک وکیل اعلام شد. کلیه داوطلبان می توانند بعد از اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت اقدامات لازم را برای ثبت نام و شرکت در این آزمون انجام دهند. در اینجا ممکن است فرد داوطلب با سوالاتی در رابطه با شرایط شرکت در این آزمون مهم روبرو شود. به طور مثال، فرد از خود می پرسد که آیا شرط سنی برای شرکت در آزمون وکالت در نظر گرفته است؟ در این صورت شرط سنی آزمون وکالت چیست؟ و یا این که آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟ حتی این که آیا امکان شرکت و ثبت نام در آزمون وکالت بدون پایان خدمت برای من وجود دارد یا خیر؟ در صورتی که طلاب امکان شرکت در آزمون وکالت را داشته باشند شرایط آزمون وکالت طلاب شامل چه شرایطی می شوند؟ در این نوشته، توضیحاتی جامع را در این رابطه به شما دوستان عزیز ارائه کنیم

چرا اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت مهم است؟

آزمون وکالت یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر فرد دانش آموخته رشته حقوق برای گرفتن پروانه کار و شروع کار پردرآمد و عالی وکالت در آن شرکت می کند. اما باید این نکته بسیار مهم را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که شرکت در آزمون وکالت تنها در صورتی میسر است که فرد شرایط شرکت در آزمون وکالت را داشته باشد.

شرایط شرکت در آزمون وکالت آن قدر مهم هستند که اگر فرد از آن ها بهره مند نباشد به هیچ وجه نمی تواند برای جذب و پذیرش در آزمون وکالت اقدام کند. با این تفاسیر دیگر حتماً تا الان به اهمیت اطلاع و برخورداری از شرایط شرکت در آزمون وکالت از جمله شرایط سنی آزمون وکالت پی برده اید. برای اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

شرایط شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۲

در این بخش از نوشته حاضر با ذکر شرایط شرکت در آزمون وکالت در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم. پس با ما همراه باشید تا با کلیه شرایط شرکت در آزمون وکالت از طریق مطالعه این بخش آشنا شوید.

اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط شرکت در آزمون وکالت دارید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

تیم مشاوره ایران تحصیل می توانند به بهترین شکل شما را در رابطه با شرایط شرکت در آزمون وکالت راهنمایی کنند.

✅. اولین مورد این که هر فرد مایل به ثبت نام و شرکت در این آزمون مهم الزاماً باید ایرانی باشد و تبعه کشور خودمان باشد. در غیراینصورت امکان شرکت و ثبت نام در آزمون مهم و شناخته شده یعنی آزمون وکالت را به هیچ وجه ندارد.

✅. دومین مورد این که، داشتن مدرک کارشناسی در رشته حقوق و یا حتی مدرکی بالاتر از آن یعنی کارشناسی ارشد و یا دکتری برای هر فرد داوطلب الزامی است. دقت داشته باشید که در صورت اخذ مدرک تحصیلی خود از خارج از کشور الزاماً باید آن را از دانشگاهی دریافت کرده باشید که مورد تأیید وزارت علوم باشد. البته افراد دارنده مدرک کارشناسی از رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی هم می توانند در آزمون وکالت شرکت داشته باشند و این امکان برای آن ها وجود دارد.

✅. سومین مورد این که در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد شما در رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق است اما رشته دوران کارشناسی تان در رشته دیگری است به هیچ وجه شرایط شرکت در آزمون وکالت را ندارید.

✅. چهارمین مورد این که، در صورت داشتن مدرک معادل حوزوی و تمایل به شرکت در آزمون وکالت الزاماً مدرک شما باید به تأیید وزارت علوم و فناوری رسیده باشد.

✅. اگر مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق دارید تنها در صورتی امکان شرکت در آزمون وکالت را دارید که در طول زمان تحصیل در دوره کاردانی واحدهای مقطع کارشناسی را نیز پاس کرده باشید.

✅.ثبت نام و نام نویسی در وکلای دادگستری و حتی کارآموزی که عضو کانون دیگری باشد نمی تواند در این آزمون ثبت نام نماید.

✅. یکی از شرایط شرکت در آزمون وکالت وضعیت پایان خدمت است، متقاضیان آقا باید وضعیت پایان خدمتشان مشخص شده و دارای گواهی خدمت باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت نمایند، در غیر این صورت اجازه نام نویسی در آزمون را نخواهند داشت.

✅. افراد داوطلب باید برای شرکت در آزمون دارای سن حداقلی 24 سال تمام داشته باشند و قبل از این سن دارای شرایط شرکت در آزمون وکالت نمی باشند.

✅. حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون وکالت برای پروانه کارآموزی در استان تهران 40 سال و برای سایز حوزه های قضایی 50 سال تمام می باشد و در زمان ثبت نام نباید سن افراد بیشتر از سن تعیین شده باشد.

شرایط شرکت در آزمون وکالت را با هم بررسی نمودیم و در زمان ثبت نام باید این شرایط را در نظر گرفته و سپس برای ثبت نام اقدام نمایید. 

منبع: 

https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa/

برچسب ها
نظرتان را بنویسید