شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون

شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون اعلام شد. کلیه افراد و داوطلبان می توانند بعد از کسب اطلاعاتی در رابطه با شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهند. دقت داشته باشید که در صورت نداشتن حتی یک مورد از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون امکان دریافت آن برای شما دوست عزیز داوطلب وجود ندارد.

از آن جایی که کسب اطلاعات لازم در رابطه با شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون برای تمامی افراد و متقاضیان دریافت آن الزامی و مهم است از این رو یاری خواستن از مشاوری خبره و آگاه در این رابطه می تواند بسیار کمک کننده و کارساز باشد. به همین علت تیم مشاوره حرفه ای و کاردان ایران تحصیل آماده راهنمایی و ارائه اطلاعات به روز در رابطه با شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون هستند.

اهمیت اطلاع از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون چیست؟

به طور معمول افراد بر این باور هستند که برای اخذ پروانه وکالت باید در آزمون شرکت کرد و راهی به جز این نیست. اما باید عرض کنیم که خوشبختانه شما می توانید بدون شرکت در آزمون وکالت نیز برای دریافت پروانه آن اقدامات لازم را انجام دهید.

اما دقت داشته باشید که در قدم اول باید از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون مطلع شوید و در ادامه برای دریافت آن اقدام کنید. زیرا بدون اطلاع از شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون، انجام این کار غیر ممکن است و بالاجبار باید در آزمون وکالت شرکت نمایید.

چه کسانی واجد شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون هستند؟

آیا می دانید چه کسانی از شرایط دریافت پروانه وکالت بدون آزمون برخوردار هستند؟ در صورت عدم اطلاع از این موضوع با ما در ادامه این نوشته همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این رابطه بدست آورید.

افراد واجد شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون می بایست حدااقل یکی از شروط ذکر شده زیر را داشته باشند:

📌 در صورتی که فرد متقاضی دریافت پروانه وکالت آخرین حکم بازنشستگی یا محل خدمتش در شهرهای مشمول کانون مرکزی باشد پس از سپری کردن دوره نه ماه کارآموزی و در ادامه حضور در امتحانات برگزار شده امکان دریافت پروانه وکالت را دارد.

📌 در صورتی که به عنوان افسر بازنشسته نیروهای مسلح با داشتن مدرک کارشناسی حقوق سابقه کاری هشت ساله در فعالیت های خدمات یا سازمانی را دارید و یا این که به مدت پنج سال تمام در نیروهای مسلح خدمت کرده اید به مراتب شرایط دریافت پروانه وکالت بدون آزمون را دارید.

📌 تمامی نمایندگان مجلس در صورت داشتن شرایطی از جمله پنج سال سابقه کار به عنوان قاضی برخورداری از مدرک اتمام تحصیلات از حوزه علمیه قم و یا مدرک کارشناسی در رشته های مربوط به حوزه قضایی امکان اخذ پروانه وکالت بدون آزمون را دارند.

📌 هر فرد عضو هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در صورت داشتن پانزده سال سابقه کار در حوزه قضایی و همین طور برخورداری از مدرک دکتری در رشته های مختلف و مرتبط، شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون را دارد.

📌 کلیه افراد عضو هیأت علمی دانشکده های حقوق در صورت داشتن مدرک دکتری در این قیبل از رشته ها و همین طور داشتن سابقه کاری زیاد (حداقل پانزده سال) در زمینه تدریس در دانشگاه امکان دریافت پروانه وکالت بدون آزمون را دارند.

منبع: https://b2n.ir/s45268

لینک مرجع goobn
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oEgK
نظرتان را بنویسید