ثبت شرکت مسئولیت محدود چه شرایط و قوانینی دارد؟

ثبت شرکت مسئولیت محدود چه شرایط و قوانینی دارد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
moshaver_hoghughi

در زمان حال، افرادی‌ که در زمینه تولید کالا یا ارائه خدمات فعالیت می‌کنند؛ به منظور رسمیت بخشیدن به فعالیت خود، نیاز به ثبت یک شرکت با مالکیت خود دارند. یکی از پرطرفدار ترین شرکت های قابل تاسیس در ایران، ثبت شرکت مسئولیت محدود می باشند. این شرکت ها دارای شرایطی مناسب تر و آسانتر برای تاسیس نسبت به سایر شرکت ها می باشند؛ به همین دلیل جزو محبوب ترین شرکت ها هستند. در ادامه به توضیح شرکت های مسئولیت محدود و نحوه ثبت آن، پرداخته ایم.

شرکت مسئولیت محدود چیست؟

شرکت مسئولیت محدود، یک سازمان متشکل از دست کم دو سهامدار است. همچنین این گونه شرکت ها در عرصه تجارت کار می کنند. مقدارمبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت مسئولیت محدود توسط سهامداران، به صورت اوراق برابر تقسیم بندی نمی شود. هر کدام از سرمایه گذاران، با توجه به نسبت سرمایه خود، در برابر شرکت مسئولیت دارند و در پرداخت هزینه ها متعهد می باشند.

یا به عبارتی دیگر شرکت مسئولیت محدود نوعی شرکت است که از2 نفر یا بیشتر به منظوراهداف تجاری تشکیل می شود و هر کدام از شرکا بدون اینکه سرمایه آنها به سهام تبدیل شده باشد، در برابر میزان سرمایه خود در شرکت در مقابل قرض ها و تعهدات مسئول خواهند بود . لازم به ذکر است که عبارت مسئولیت محدود باید در نام شرکت قید گردد و اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ کدام از شرکا باشد زیرا در این صورت شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده است در برابر اشخاص ثالث دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

ویژگی های شرکت مسئولیت محدود
✔️ حداقل تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، دو نفر می باشد.
✔️ کمترین میزان سرمایه با در نظر گرفتن هزینه های مورد استفاده در زمینه پیشبرد و ثبت شرکت مبلغ صد هزار تومان می باشد.
✔️ تا حد امکان از به کار بردن نام سهامداران در نام شرکت مسئولیت محدود خودداری شود.  فردی که اسمش در نام شرکت بیاید، در واقع وظیفه پرداخت تمامی هزینه ها و بدهی های شرکت را خواهد داشت.
✔️ شرط اصلی تشکیل شرکت مسئولیت محدود این می باشد که تمام اعضا، سهام نقدینه و سهم الشرکه نسیه را به مدیر شرکت بپردازند و این امر توسط مدیر مورد تایید باشد.
✔️ تمامی شرکا نسبت به سرمایه نسیه تعیین شده از سوی مدیر شرکت مسئولیت محدود، در برابر افراد ثالث مسئولیت تضامنی دارند.
✔️ سهام تمامی اعضای شرکت مسئولیت محدود، نمی‌تواند به صورت اوراق تجارتی باشد؛ همچنین امکان انتقال سهام بین سهامداران وجود ندارد. البته در شرایط خاص و با کسب اجازه تعدادی از سهامداران که دست کم ۷۵ درصد از سرمایه مربوط به آنها باشد، امکان جابه‌جایی سهام فراهم میشود.
✔️ انتقال سهام بین سهامداران تنها با وجود یک مدرک رسمی امکان پذیر خواهد بود.
✔️ وظیفه اداره شرکت مسئولیت محدود، به عهده یک یا چند مدیر می باشد. این مدیران از بین سهامداران یا از بین افراد خارج از شرکت برای زمانی متناهی یا نامتناهی انتخاب میشوند.
✔️ با توجه به مصوبات موجود در اساسنامه، سرپرست شرکت مسئولیت محدود، تمامی مجوزهای مورد نیاز برای سر و سامان دادن به شرکت را دارد.
✔️ با توجه به مقررات موجود در اساسنامه، سهامداران متناسب با سرمایه خود، توانایی نظردهی در امور شرکت را دارند.
✔️ به منظور تصویب مندرجات شرکت مسئولیت محدود ، باید حتما تمامی موارد از نظر سهامداران با بیشترین میزان سرمایه مورد تایید باشد؛ در غیر این صورت تصمیمات باید از طرف اکثریت سهامداران قابل تایید باشد.

قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود، زمانی تاسیس می شود که کل هزینه شرکت پرداخت شده باشد و سهم الشرکه نسیه، تعیین و تحویل داده شده باشد

سهامداران به میزان سرمایه خود در پرداخت بدهی های شرکت مسئولیت محدود، موظف هستند.

توانایی سهامداران در شرکت مسئولیت محدود برای رای دادن در زمینه های مختلف بستگی به میزان سرمایه آن ها در شرکت دارد.

منبع: شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود 
 

نظرتان را بنویسید