پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد ۱۴۰۳

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد ۱۴۰۳
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آیسان

دانشگاه یزد در سال ۱۴۰۳ از بین متقاضیان سایر دانشگاه‌ها دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌پذیرد.

دانشگاه یزد در نظر دارد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته سایر دانشگاه‌ها نماید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

شرایط عمومی

 

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران

۳- نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح

شرایط اختصاصی

 

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۹۸ و نیمسال اول و دوم ۹۹) که حائز یکی از شرایط زیر هستند می‌توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به دانشگاه یزد ارائه نمایند.

ب-۱) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور و به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش.

ب-۲) دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی (با احتساب واحدهای گذرانده شده در تابستان ۱۴۰۲) به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد می‌شود) در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱)

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ب-۲ که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد می‌توانند پذیرفته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱).

تبصره ۲: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته دانشجویانی که در طرح کارورزی/ کارآموزی بلند مدت به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲) ماه و برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات (با تایید دانشگاه) استفاده کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی میباشد.

برای این دسته از دانشجویان که در مدت نه و یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند مقایسه می‌شوند.

تبصره ۳: برای دانشجویان مهمان انتقال یا تغییر رشته مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی می‌باشد و رتبه‌بندی آن‌ها بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود

تبصره ۵: برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند (به ترتیب) معدل هفت و هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی می‌شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mL4O
نظرتان را بنویسید