پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

 پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی به صورت بدون آزمون در دانشگاه خوارزمی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه خوارزمی بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی، ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در رشته‌های مندرج در جدول، بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه خوارزمی

۱- دانش آموختگان دارای میانگین کل ۱۶و یا بالاتر در مقطع کارشناسی برای تمامی رشته‌ها

۲- دانش آموختگان دارای میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی رشته‌ها و (دفاع از نمره پایان نامه با درجه عالی بین نمره ۱۸ -۲۰) می باشند.

۳- تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد متقاضی باید از تاریخ ۹۹/۶/۱ به بعد باشد.

دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

۴- طول دوره تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۵نیمسال باشد.

۵- کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی در زمان بررسی مدارک الزامی میباشد. داشتن حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای گواهی معتبر چاپ دارای شماره و زمان چاپ مقاله. چنانچه متقاضی هنوز موفق به دفاع از پایان نامه خود نشده، مقالات ارائه شده باید در جهت رشته دانشجو باشد.

توجه:

* متقاضیان فاقد مقاله علمی و پژوهشی یا ISI و یا فاقد گواهی پذیرش چاپ مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی‌باشند.

* متقاضیانی که تنها یک مقاله همایشی یا کنفرانسی دارند نیز مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی‌باشند.

۶- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق با جدول ارزشیابی پیوست.

۷- پذیرش برای ورود به دوره تحصیلی دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی، صرفا از بین دانش آموختگان دانشگاه های دولتی معتبر انجام خواهد گرفت.

۸- کسب حداقل نمره ۵۰از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمونهای زبان معتبر تا قبل از آزمون جامع دکتری

تبصره ۱: آزمون‌های زبان معتبر به قرار ذیل است.

MSRT (MCHE) – IELTS –TOEFL (PBT) -TOEFL (IBT) -TOEFL (CBT) -TOLIMO

داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.

تبصره ۲: چنانچه متقاضیان، دارای مدرک زبان معتبر باشند، امتیاز لازم را کسب خواهند کرد.

متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. این افراد در صورت پذیرش وقبولی نهایی، باید تا قبل از آزمون جامع دکتری، مدرک زبان معتبرخود را با کسب حد نصاب الزم مطابق با ضوابط و مقررات دانشگاه، ارائه کنند.

۹- در صورتی که متقاضی، از بین شرایط اختصاصی، حائز شرایط در یکی از سه بند زیر نباشد،

بند ۱ مربوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ کارشناسی (حداکثر یک نمره پایین‌تر از حد نصاب تعیین شده قابل قبول می‌باشد)،

یا بند ۲ مربوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ کارشناسی ارشد (حداکثر یک نمره پایین‌تر از حد نصاب تعیین شده قابل قبول می باشد)

و یا بند ۴ مربوط به طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (حداکثر یک نیمسال بیشتر از سنوات تعیین شده قابل قبول میباشد)، مجاز به شرکت در فراخوان بوده و مدارک ایشان بررسی خواهد شد.

نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده داوطلبان دکترا بدون کنکور

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه یا رشته تحصیلی دانشجو باشد.

تبصره‌های مهم بند ۱:

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش می‌باشد به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: منظور از پذیرش نهایی مقاله داخلی، پذیرش با ذکر شماره چاپ در مجله و زمان چاپ می‌باشد و برای مقاله خارجی، داشتن شماره DOI شرط پذیرش قطعی مقاله می‌باشد.

تبصره ۳: مجلات دارای سایر نمایه‌های معتبر بین المللی، معتبر محسوب نشده و در هر مورد نیازمند مستندات الزم در مورد کیفیت مجله و فرآیند داوری و بررسیهای بیشتر است بنابراین چنانچه دانشگاه برای اعتبارسنجی مجلات و مقالات، مستندات بیشتری را طلب نماید، داوطلب موظف است مدارک لازم را ارائه نماید ضمن آنکه مقالات خارجی اعم از ISI و SCOPUS و… نباید در لیست سیاه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشته باشند، در این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

۲- مجلات دارای نمایه ISC که دارای درجه علمی- پژوهشی نباشند، معتبر محسوب نمی‌شوند.

۳- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.

۴- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تائید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تائید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۶- مقاله، اختراع و یا کتابی معتبر خواهد بود که داوطلب در آن نفر اول و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نوسینده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد. در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

– متقاضیانی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستند مشروط به اینکه تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند میتوانند از تسهیلات فوق استفاده نمایند در غیر این صورت پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد.

– افرادی که تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد آن‌ها قبل از تاریخ ۹۹/۶/۱ می باشد مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

– افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، میتوانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

– هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک رشته/گرایش دکتری است.

– دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، دوره های مجازی، نیمه حضوری، اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند. دانشجویان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی نیز امکان شرکت در فراخوان را دارند.

– اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد مطابق با جدول رشته‌ها میباشد.

– تغییر رشته و گرایش پس از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

– در صورت انصراف فرد پذیرفته شده، تعیین جایگزین فقط با تایید دانشکده و گروه مربوطه و کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و با شرط کسب امتیاز لازم امکان‌پذیر خواهد بود.

نکات مهم: 

– مدارک داوطلبان و وجه دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و یا ثبت نام پس از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– دانشکده در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار می‌باشد.

– ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل سوابق کلیه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی میباشد.

– با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت میباشد. داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

– پذیرش نهایی داوطلب بطور همزمان از طریق چند دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور مجاز نیست، مضافا آنکه داوطلب نمیتواند بطور همزمان توسط چندین دانشگاه درخواست پذیرش قطعی نماید.

– بدیهی است تاریخ اعلام شده برای بررسی مدارک (۱۴۰۱/۳/۱) به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و ثبت نام های پس از تاریخ یاد شده مورد بررسی قرار نمی گیرد.

– پذیرش دانشجویان به صورت مشروط بوده و پس از تایید سازمان سنجش و مراجع ذیصلاح قطعی میگردد.

– در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی داوطلب در هر مرحله ای، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه خوارزمی

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا تاریخ ۱۴۰۱/۳/۷ با مراجعه به نشانی اینترنتی https://golestan.khu.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و بارگزاری مدارک اقدام نمایند.

* داوطلبان لازم است با ورود به سایت گلستان بر روی قسمت متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی کلیک نمایند.

* وارد منوی ثبت مشخصات اولیه داوطلب شده

* مشخصات اولیه خود را به طور کامل وارد نمایند.

* بعد از وارد نمودن اطلاعات اولیه نسبت به ایجاد و تعریف شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نموده و آن را به خاطر سپرده و ذخیره و نگهداری نمایند و از سامانه خارج شوند.

* مجددا به نشانی https://golestan.khu.ac.ir مراجعه نموده و حساب کاربری خود را وارد نمایند.

* با کلیک بر روی متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی اطلاعات لازم را کامل نمایند.

* داوطلبان می‌بایست شماره پرونده‌ای که سیستم برای آن‌ها ایجاد می‌کند را برای پیگیری‌های بعدی ذخیره و نگهداری نمایند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه خوارزمی ۱۴۰۱

۱- تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه.

۲- تصویر عکس ۳×۴ جدید

۳- تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی.

۴- تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد که نمره پایان نامه حتما در آن درج شده باشد (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب پایان نامه و با احتساب نمره پایان نامه باید به تفکیک ارائه شود).

۵- تصویر ریز نمرات دوره کاردانی (جهت دانشجویانی که دوره کارشناسی آن‌ها به صورت ناپیوسته بوده است).

۶- تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی.

۷- تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد.

۸- تصویر صفحه اول مقالات متقاضی که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقالات ISI ،ISC به همراه مستندات رتبه مجلهای که در آن چاپ یا پذیرش شده باشد (تصویر جلد مجله الزامی می‌باشد).

چنانچه متقاضی دارای بیش از یک مقاله می‌باشد، می‌تواند تصویر همه مقالات را در یک نسخه Word گذاشته و Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۹- گواهی پذیرش چاپ مقاله معتبر برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند. چنانچه تعداد صفحات بالا است آن‌ها را در یک نسخه Word گذاشته و Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۰- گواهی رسمی و معتبر دال بر علمی – پژوهشی بودن مجله‌ای که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد. چنانچه تعداد صفحات بالا است آن‌ها را در یک نسخه Word گذاشته و Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۱- تصویر کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانسها، کلیه تالیفات، کتب، فعالیتهای پژوهشی داوطلب. چنانچه متقاضی دارای بیش از یک مقاله می‌باشد، می‌تواند تصویر همه مقالات را در یک نسخه Word گذاشته و Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۲- گواهی دال بر احراز حدنصاب یکی از آزمون‌های زبان معتبر (در صورت دارا بودن) مطابق با جدول شماره ۴.

۱۳- معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره‌های معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره‌های علمی.

۱۴- معرفی نامه از دبیرخانه المپیادهای دانشجویی کشور برای دانشجویان دارای رتبه در المپیاد.

۱۵- تصویر فیش واریزی جهت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ریال (یک میلیون و دویست هزار ریال) قابل پرداخت از طریق سامانه سیستم گلستان. ضمنا هزینهی دریافت شده جهت بررسی مدارک بوده و به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

۱۶- تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اولیه (فرم شماره ۱

۱۷- تکمیل فرم تعهد (فرم شماره ۲) مخصوص دانشجویان سال اخر دوره کارشناسی ارشد

نکات مهم

۱- مهلت ثبت نام حداکثر تا ۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

۲- ثبت نام در فراخوان به صورت اینترنتی می‌باشد. لذا خواهشمند است از ارسال هرگونه مدارک به دفتر استعدادهای درخشان خودداری نمایید.

۳- اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه و همچنین زمان و مکان برگزاری مصاحبه در موقع متقضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید لذا از هر گونه تماس غیر ضروری با این دفتر خودداری فرمائید.

ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه خوارزمی

دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه دستورالعمل برای ثبت نام بصورت غیر حضوری را به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱- ثبت نام در فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون (سهمیه استعدادهای درخشان) برای همه متقاضیان حائز شرایط الزامی میباشد (حتی دانشجویان دانشگاه خوارزمی.) متقاضیان میبایست نسبت به ثبت نام خود با توجه به فرایند فراخوان تا ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

انجام تمامی مراحل ثبت نام و بارگزاری سایر مدارک برای متقاضیان دانشگاه خوارزمی نیز الزامی می‌باشد.

۲- در خصوص تکمیل فرم شماره ۲ که مربوط به آخرین معدل کارشناسی ارشد متقاضی است. دفتر استعدادهای درخشان مسئول تایید و تکمیل این فرم نمی‌باشد. چنانچه متقاضی هنوز دانش آموخته نشده این فرم باید توسط دانشکده‌های مربوطه تکمیل گردد و چنانچه دانش آموخته شده و هنوز گواهی موقت خود را اخذ ننموده‌اید این فرم توسط اداره دانش آموختگان دانشگاه تکمیل می‌گردد.

۳- درصورتیکه برای ارسال ریز نمرات یا کارنامه تحصیلی به دانشکده‌های مربوطه دسترسی ندارند، هر یک از متقاضیان میتوانند با کد گزارش ۱۰۰۰یا کد ۱۰۰از طریق سیستم گلستان نسبت به تهیه و بارگزاری آن در سامانه گلستان جهت ثبت نام اقدام نمایند. این ریز نمرات و کارنامه به هیچ وجه به مهر و امضای دانشکده و دانشگاه نیازی ندارد.

مهر و امضای ریز نمرات و یا کارنامه برای هیچکدام از متقاضیان ضروری نمی‌باشد. (هم دانجویان دانشگاه خوارزمی و هم دانشجویان سایر دانشگاه ها).

۴- در خصوص انتخاب وضعیت نظام وظیفه متقاضی مرد، چنانچه متقاضی معافیت تحصیلی دارد می‌بایست در سیستم گلستان گزینه مشمول را انتخاب نماید.

۵- در صورت نداشتن مقاله علمی و پژوهشی یا ISI (چاپ یا گواهی پذیرش معتبر) و یا نداشتن شرایط فراخوان خواهشمند است در فراخوان شرکت نکرده و از هرگونه تماس و پیگیری بی‌دلیل خود داری نمایید.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه خوارزمی

رشته/گرایش های پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح جدول زیر می باشند:

محل تحصیلگرایشرشته
تهران موسسه تحقیقات ریاضی دکتر مصاحبآنالیزریاضی
تهران موسسه تحقیقات ریاضی دکتر مصاحبکاربردیریاضی
کرج زبان و ادبیات انگلیسی
کرج آموزش زبان انگلیسی
کرجبهینه سازی سیستم‌هامهندسی صنایع
کرجژئوتکنیکمهندسی عمران
کرجسازهمهندسی عمران
کرج زیست‌شناسی جانوری ـ سلولی و تکوینی
کرج زیست‌شناسی گیاهی ـ سیستماتیک
کرجشیمی معدنیشیمی
کرجشیمی تجزیهشیمی
کرجشیمی فیزیکشیمی
کرجزمین‌شناسی اقتصادیعلوم زمین‌
کرجپترولوژیعلوم زمین‌
کرجآب‌های زیرزمینیعلوم زمین‌
کرجبازیابی اطلاعات و دانشعلم اطلاعات و دانش‌شناسی
کرج روان‌شناسی
کرج روان‌شناسی بالینی
کرج روان‌شناسی سلامت
کرجروان شناسی شناختیعلوم شناختی – روان‌شناسی
کرج روان‌شناسی تربیتی
کرج برنامه‌ریزی درسی
کرج فلسفه تعلیم و تربیت
کرج حکمت متعالیه
کرججامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایرانجامعه‌شناسی
کرج زبان و ادبیات عربی
کرج زبان و ادبیات فارسی
تهران پلاسماپزشکی
تهرانمدیریت منابع انسانیمدیریت دولتی
تهران روابط بین‌الملل
تهران حقوق خصوصی
تهرانمدیریت آموزش عالیآموزش عالی
تهران بیومکانیک ورزشی
تهران آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
تهران فیزیولوژی ورزشی
تهران مدیریت ورزشی
تهران آب و هواشناسی
تهران ژئومورفولوژی
تهران جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی
تهران جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری
تهران جغرافیای سیاسی

 


 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3k7n
نظرتان را بنویسید