اعلام جزئیات پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه زابل

اعلام جزئیات پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه زابل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

دانشگاه زابل در ۶۳ رشته در سال ۱۴۰۱ بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه زابل در راستای رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان بر طبق موارد مندرج در این اطلاعیه در رشته های ذیل از بین داوطلبان واجد شرایط، دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه زابل

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه زابل به شرح زیر می باشند:

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه زابل

مهلت ثبت نام اولیه کارشناسی ارشد بدون کنکور از طریق ارسال اسکن مدارک و ارسال پستی اصل مدارک از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ لغایت ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ می باشد.

لازم به ذکر است پذیرش نهایی متقاضیان براساس بررسی اصل مدارک و سوابق تحصیلی صورت می گیرد و مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از تاریخ مذکور مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد.

بدیهی است تشکیل پرونده هیچ حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و پذیرش نهایی پذیرفته شدگان منوط به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی بوده و تا قبل از اعلام سازمان فوق هیچ حقی جهت داوطلب مقصور نمی باشد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زابل

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

شرایط داوطلبان متقاضی ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه دانشگاه زابل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ عبارتند از:

الف) شرایط عمومی:

١- پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۲- دارا بودن صلاحیت عمومی سو

۳- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب) شرایط اختصاصی داوطلبان:

١ – حداکثر ۴۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد در هر رشته به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون با رعایت شرایط ذیل اختصاص می یابد. 

الف – دانشجوی ترم آخر دانشگاه های دولتی پس از شش نیمسال تحصیلی (با احتساب انواع مرخصیها) حداقل سه چهارم واحدهای درسی را گذرانده باشد (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پائین گرد می شود و در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی جزء ۱۵ درصد برتر اول یا ۱۰ درصد برتر دوم کلاس (عدد غیر صحیح بصورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می شود) باشد و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل گردد.

ب- دانش آموخته دانشگاه‌های دولتی باشد و سنوات تحصیل متقاضی (با احتساب انواع مرخصیها و دروس انتقالی از دوره های قبل از هشت نیم سال تجاوز نکند و در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزء ۱۵ درصد برتر اول یا ۱۰ درصد برتر دوم کلاس (عدد غیر صحیح بصورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می شود) باشد.

ج- پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

د- پذیرش در رشته های تحصیلی غیر مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه می باشد.

تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو پانزده در صد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند. 

تبصره ۲: چنانچه پانزده در صد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل از صراف یا عدم تقا ضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند با ظرفیت پانزده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در اینصورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.

تبصره ۳: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل شان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و یا به دلیل زایمان)، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود را پس از تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

۲- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی و دانشجوئی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

٣- تغییر رشته یا محل تحصیل پذیرفته شدگان مجاز نمی باشد.

۴- دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی – غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پردیس های بین المللی دانشگاهی مجاز به شرکت در فراخوان نمی باشند.

تذکر: دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی این دانشگاه که به هر دلیل علاقه ای به ادامه تحصیل در این دانشگاه ندارند فکر می کنند از طریق آزمون سراسری قطعا در کد رشته محل دیگری پذیرفته شده و یا می توانند در دانشگاه دیگری پذیرش بدون آزمون شوند و یا اساسا رشته مورد تقاضای ایشان در دانشگاه زابل وجود ندارد، می توانند معرفی نامه ممتازی را از دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه دریافت و شخصا از طریق مراجعه به سایر دانشگاه ها و همچنین جایابی سازمان سنجش اقدام کنند. این افراد می توانند در جایابی سازمان سنجش دانشگاه زابل را نیز انتخاب کنند، ولی ممکن است ظرفیت دانشگاه قبلا پر شده باشد. بنابراین ممتازینی که تا تاریخ فوق مدارک را ارسال ننمایند، منصرف تلقی شده و مشخصات آنها در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نمی گردد.

۵- اصل رسید بانکی به مبلغ یک میلیون ریال (۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال) به نام درآمد حاصل از قراردادهای آموزشی دانشگاه زابل، قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت. (دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه زابل می بایست پنجاه درصد مبلغ مذکور معادل پانصد هزار ریال (۵۰۰,۰۰۰ ریال) پرداخت نمایند).

ج- مدارک موردنیاز با توجه به راه اندازی سامانه پست الکترونیکی واحد استعدادهای درخشان دانشگاه در جهت تسهیل فرآیند پاسخ گویی، ثبت نام و عدم نیاز به مراجعات حضوری متقاضیان، مقتضی است که دانشجویان محترم واجد شرایط استفاده از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد، کلیه مدارک در خواستی را جهت ثبت نام اولیه بصورت اسکن شده به سامانه پست الکترونیکی esteadad@uoz.ac.ir و همچنین اصل مدارک و فرم های تکمیل شده را تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ به آدرس  دانشگاه زابل ارسال نمایند.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۱ دانشگاه زابل

مدارک مورد نیاز (بصورت اسکن شده)

۱- تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی

۲. تصویر عکس ۴*۳

٣. تصویر رسید فیش بانکی

۴. تصویر فرم های ثبت نام تکمیل شده ( فرم درخواست مقطع کارشناسی ارشد)

نکته: اصل مدارک فوق بصورت پستی ارسال گردد.

توضیحات: در ارسال اسکن مدارک از طریق پست الکترونیک، لازم است کلیه مدارک اسکن شده در قالب یک فایل فشرده و بنام شخص دانشجو ایمیل گردد. در صورت ارسال تکی و ناقص مدارک، مسئولیت عدم بررسی پرونده بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زابل کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه زابل تا ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زابل چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه زابل در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7ovG
نظرتان را بنویسید