دانشگاه افسری بدون کنکور 1402 + شرایط پذیرش

دانشگاه افسری بدون کنکور 1402 + شرایط پذیرش
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

هر ساله افراد زیادی داوطلب ورود به دانشگاه های افسری می باشند، در این بین بسیاری از افراد با وجود برخورداری از توانایی و استعداد های بالا، امکان قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های افسری را ندارند و به دنبال راه های ورود به دانشگاه افسری بدون نیاز به شرکت در آزمون کتبی هستند. ما در این مقاله به توضیح شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور پرداخته ایم.

شرایط دانشگاه افسری بدون کنکور

👈 دانشگاه افسری شامل دانشگاه های مختلفی می باشد که در هر یک از آنها شرایط متفاوتی برای ثبت نام در نظر دارند. بنابراین با توجه به  دانشگاه های مختلف داوطلبان می توانند در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند. شایان ذکر است که شرایطی که برای ثبت نام به صورت عمومی و اختصاصی در برخی از دانشگاه ها ممکن است تفاوت هایی را نسبت به نوع دانشگاه به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله به برسی شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کلیه دارندگان دیپلم های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی خواهیم پرداخت. همچنین در رابطه با رشته هایی که در دانشگاه افسری دانش آموزان عزیز می توانند مشغول به ادامه تحصیل در آن شوند نیز، اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم نمود. دانشگاه افسری بدون کنکور در کلیه گروه های آزمایشی داوطلبان را پذیرش می نماید.

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور امین

متقاضیان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه نیازی به شرکت و قبولی در آزمون سراسری ندارند اما باید در آزمون ورودی دانشگاه امین شرکت کنند. دانشگاه علوم انتظامی امین از جمله دانشگاه های افسری بدون کنکور می باشد اما شرط ورود به آن قبولی در آزمون های داخل ارگان است. برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه علوم انتظامی امین، لازم است به سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراجعه و ثبت نام به صورت اینترنتی انجام شود. متقاضیان پس از مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام و تطبیق شرایط خود با آنها می توانند از طریق سایت اقدام به ثبت نام نمایند.

در دانشگاه های افسری بدون کنکور مانند دانشگاه علوم انتظامی امین جذب افراد از طریق آزمون داخلی این دانشگاه انجام می شود که هم از کنکور سراسری و هم از سایر آزمون های افسری مستقل است. برای ثبت نام و شرکت در این آزمون داوطلب می بایست به آدرس police.ir مراجعه کند. در صورتی که متقاضی شرایط و ضوابط شرکت در آزمون مندرج در سایت را دارا باشد میتواند در آزمون ورودی به آن شرکت نماید.

👈 ارگان هایی که افراد پس از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه افسری می توانند در آنها مشغول فعالیت شوند شامل سه ارگان نیروی انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران می باشد و دانشگاه های افسری با نظارت این سه ارگان به تربیت و آموزش دانشجویان می پردازند. روش های مختلفی برای پذیرش دانشجویان افسری وجود دارد. پذیرش دانشگاه افسری بدون کنکور و مستقل از کنکور سراسری صورت می گیرد و افراد ملزم به قبولی در آزمونی مختص نیروهای نظامی و انتظامی هستند. یکی از دانشگاه های پذیرنده در این زمینه، دانشگاه علوم انتظامی امین می باشد که از جمله دانشگاه افسری بدون کنکور محسوب می شود. این دانشگاه آزمون هایی برای افراد برگزار می کند. پذیرفته شدگان این آزمون های باید شرایط ثبت نام علوم انتظامی امین را دارا باشند. دانشگاه های افسری بدون کنکور دیگری مانند دانشگاه افسری ارتش که با نظارت مستقیم ارتش فعالیت می کند و همچنین دانشگاه افسری بدون کنکور امام حسین که زیر نظر سپاه می باشد از دیگر دانشگاه های افسری بدون کنکور می باشند. برای ورود به این دانشگاه ها باید بجای کنکور سراسری، در آزمون های سنجش آمادگی جسمانی شرکت کرد و قبولی در این آزمون ها شرط ورود به این دانشگاه ها می باشد.

منبع: دانشگاه افسری بدون کنکور 1402 + شرایط پذیرش

نظرتان را بنویسید