چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ گام های رتبه ها را تکرار کن!

چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ گام های رتبه ها را تکرار کن!
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

همه دانش آموزان در طول زمان کنکور، وقتی به درس های اختصاصی می رسند، از خود سوال می کنند که چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ بسیاری از افراد با مشاهده حجم بالایی از دروس از همان آغاز کار خود را کنار می کشند و راه را برای دیگران باز می کنند؛ ولی عده دیگری از دانش آموزان همه تلاش خود را می کنند تا نه تنها درصد بالایی بزنند، بلکه رتبه های بالا را نیز از آن خود کنند. یکی از این دروس اختصاصی رشته‌های تجربی و ریاضی، درس فوق العاده ترش و شیرین شیمی است!

ترش و شیرین به این خاطر که علاوه بر داشتن شیرینی و جذابیت خاص این درس، هر اشتباه کوچک در این درس می تواند روی پیشانی شما اخم اندازد. ضریب درس شیمی در کنکور زیاد بوده و هر چه درصد شما در آن افزایش یابد، رتبه شما به ضریب بالاتری می رسد.

شما سر جلسه کنکور فقط ۴۸ ثانیه فرصت دارید تا هم صورت سوال را بخوانید و هم به آن جواب دهید. ولی نگران نباشید. ۱۰۰ زدن در این درس غیر ممکن نیست. با نگاه کردن به کارنامه های سال های گذشته می توانید حدس بزنید که درصد بالا در این درس، کار خیلی سختی نیست. برای داشتن یک انتخاب رشته درست و دلخواه با افزایش درصد این درس می توانید به این مهم جامه عمل بپوشانید.

بهترین منابع برای مطالعه شیمی کنکور

  • در بین کتاب‌ های کمک ‌آموزشی کدام درس‌ نامه ‌ها را بخوانیم؟ بروم؟

جواب به این سوال به این که شما در چه وضعیتی قرار دارید بستگی دارد؟ ولی برای این که بتوانیم سوال را از منظر عمومی جواب دهیم باید پیشفرض هایی داشته باشیم. به صورت کلی اگر به دنبال آموزش در کتاب ها هستید، باید به شما بگوییم به سمت کتابی بروید که بتوانید با آن ارتباط بهتری بگیرید، نوع نوشته ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که می دانید در چند سال گذشته چندین نشر در کتاب توانسته اند تا کتاب های هم سطحی در درس شیمی چاپ کنند و از نظر فنی آنقدر با هم متفاوت نیستند، به همین خاطر اصل اول، ارتباط مخاطب با کتاب نام دارد. ولی اگر بخواهیم با عینک علمی به قضیه نگاه کنیم، کتابی که آموزش و درسنامه را همراه با نقشه راه ارائه کرده است گزینه بهتری است. نقشه راه یعنی این که مطالب آموزشی طبقه بندی شده باشد و مرحله مرحله پیش رود و شما را در هر قدم برای قدم بعدی آماده کند.
متاسفانه مشکل اصلی بعضی کتاب ها این است که در برخی فصول به شکل یک دایره المعارف عمل کردند. یعنی کلی اطلاعات ریز و درشت را به مخاطب می دهند، بدون پردازش! و زمانی که مخاطب مطلب را می خواند، هیچ نمی داند که چه خوانده؟ برای چه خوانده؟ و در کل چیزی فهمیده؟

  • دیدن فیلم آموزشی توصیه می شود؟

دیدن فیلم آموزشی برای دانش ‌آموزانی که معلم خوبی نداشته اند، می‌ تواند بسیار چاره ‌ساز باشد. اما از سمت دیگر باید متوجه این مسئله شد که دیدن فیلم آموزشی مانند دیدن یک سریال نیست، چون که شما نمی خواهید دیالوگ های بازیگران را حفظ کنید. دیدن فیلم آموزشی مانند حضور در کلاس معلمی می باشد که به پرسش ها پاسخ نمی دهد و تنها درسش را می دهد و می رود. باید خوب بشنوید، خوب یاد داشت کنید و … . تازه یک امکان نیز وجود دارد و آن این که می توانید مطالب را چند بار ببینید و عقب و جلو کنید.

منبع: چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟

نظرتان را بنویسید