ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ + راهنما جامع

ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ + راهنما جامع
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

برای ثبت نام دانش آموزان در آزمون سمپاد، هیچ اجباری وجود ندارد و تمامی دانش آموزان برای ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد آزاد هستند. اغلب دانش آموزان و اولیایی که فرزندانشان در مدارس تیزهوشان درس می‌ خوانند با این آزمون آشنا هستند. این آزمون، برای ورود به مدارس تیزهوشان در دوره اول و دوم متوسطه می‌ باشد. زمان ثبت نام جانمایی سمپاد از 11 الی 25 فروردین 1402 می باشد. متقاضیان باید در زمان مقرر به سامانه sampad.medu.ir مراجعه و مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. 

سمپاد به چه معناست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که معنی سمپاد چیست؟ بنابراین، بهتر است پیش از آن که بخواهیم نحوه ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد را برای شما عزیزان بیان کنیم، شما را با معنی سمپاد آشنا کنیم. به سازمانی که امور تحصیلی دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا را نظارت کند، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان می‌ گویند. به دلیل طولانی بودن این نام، به اختصار نام این سازمان را سمپاد نیز می‌ گویند. اما، این سازمان در بین مردم و دانش آموزان با نام دیگری به اسم، تیزهوشان معروف است.

سازمان سمپاد یا تیزهوشان، دارای مدارس زیادی در کل کشور و در مقاطع مختلف می‌ باشد. در واقع، این مدارس در مقطع راهنمایی، مقطع دبیرستان و مقطع پیش دانشگاهی وجود دارند. این سازمان، دانش آموزان خود را پس از قبولی در آزمون سمپاد، در مقاطع راهنمایی و دبیرستان، انتخاب می‌ کند. این سازمان هر ساله آزمونی را تحت عنوان آزمون تیزهوشان یا سمپاد برگزار می کند که دانش آموزان دارای استعداد درخشان می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت کسب نمره حد نصاب در یکی از مدارس سمپاد پذیرش شوند. از آنجا که بسیاری با نحوه و شرایط ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد 1402 آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله توضیحاتی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد. 

نحوه ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1402

حال که با شرایط و ضوابط این آزمون آشنا شدید، اگر شرایط ذکر شده را دارید و می‌ خواهید که در این آزمون شرکت کنید، باید برای ثبت نام، مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. در ادامه مقاله مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان در پایه‌ های هفتم و دهم را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

مراحل ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد پایه هفتم

اگر که می‌ خواهید برای پایه هفتم در این آزمون شرکت کنید، باید مراحل ثبت نام را با دقت انجام دهید. مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه هفتم، شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • شما برای ثبت نام در این آزمون ابتدا باید وارد سایت sampad.medu.ir  شوید و سپس، کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنید.
  • پس از آن، باید نقش و عنوان خود را انتخاب کرده و با کلیک بر روی گزینه تایید، وارد پرتال دانش آموزی شوید.
  • هم اکنون یک صفحه برای شما نمایش داده می شود که باید بر روی گزینه استعدادهای درخشان پایه هفتم کلیک کنید.
  • در این مرحله باید بر روی گزینه «جدید» که رنگ آن سبز است کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد نمایید.
  • پس از این که اطلاعات را به طور کامل کردید، حتما بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.
  • پس از ذخیره کردن اطلاعات، باید هزینه ثبت نام را پرداخت نموده و از طریق گزینه رسید ثبت نام، این عملیات را چاپ کرده و به پایان برسانید.

 منبع: https://b2n.ir/d33025

نظرتان را بنویسید