ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

امکان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری فراهم شده است. همانطور که می دانید هر ساله تعدادی از دانشجویان به دلایل مختلف از جمله ازدواج، مشکلات رفت و آمد و بسیاری موارد دیگر تصمیم به انتقالی گرفتن از دانشگاه خود را پیدا می کنند. برای هر یک از دانشگاه های آزاد و سراسری شرایط مختلفی تعیین شده است که لازم است دانشجویان قبل از گرفتن انتقالی به این موارد توجه کافی را داشته باشند. زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری از تاریخ 1 تا 31 اردیبهشت ماه می باشد. 

وزارت علوم امکان نقل و انتقالی و مهمانی دانشجویان دانشگاه سراسری را از طریق سامانه امور دانشجویان (سجاد) به نشانی portal.saorg.ir فراهم کرده است که دانشجویان تمامی دانشگاه ها در دوره های  روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور می توانند در آن برای گرفتن انتقالی اقدام کنند. توجه داشته باشید که شرایط برای انتقالی های دائم و موقت متفاوت است و باید به این موضوع توجه شود. افرادی که انتقالی موقت می گیرند، فقط برای یک یا چند ترم در دانشگاه دیگر بوده و مدرک آن ها نیز توسط دانشگاه مبدا صادر خواهد شد. اما افرادی که انتقالی دائم می گیرند، تمامی ترم ها تحصیل را در دانشگاه مقصد گذرانده و ریز نمرات آن ها به دانشگاه مقصد نیز ارسال خواهد شد.

 زمان ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری 1402

به صورت کلی برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری نیاز است افراد در طی یک دوره ماهه اقدام نمایند. این یک ماه فرصت مناسبی است تا افراد بتوانند مدارک مورد نیاز را فراهم کرده و به نشانی portal.saorg.ir مراجعه نمایند. زمان نام نویسی برای دانشجویانی که درخواست انتقالی یا میهمانی به یکی از دانشگاه های کشور را دارند از 1 تا 31 اردیبهشت ماه تعیین شده است. توجه داشته باشید که در مدت تعیین شده برای انجام کارهای نقل و انتقالات ابتدا دانشجویان فعالیت های ثبت نامی خود را انجام داده و پس از آن دانشگاه های مبدا و مقصد شرایط آن ها را جهت گرفتن انتقالی بررسی خواهند کرد.. توجه داشته باشید که برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری، تمامی دانشجویان باید به سامانه سجاد مراجعه کنند. نتایج نقل و انتقالات دانشگاه سراسری طبق جدول زیر منتشر می شود:

 

جدول زمانی انتقالی دانشگاه ها سال ۱۴۰۲
بررسی مدارک توسط دانشگاه مبدااز 1 خرداد تا 15 تیر ماه ۱۴۰۲
بررسی مدارک توسط دانشگاه مقصداز 16 تیر تا 31 مرداد ۱۴۰۲

شرایط درخواست میهمانی دائم در دانشگاه های سراسری

اگر قصد مهمان شدن به صورت دائم در دانشگاه های سراسری را دارید، نیاز است با شرایط آن آشنا باشید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

هنگام دریافت مهمانی دائم نیاز نیست در هر نیمسال به دانشگاه مبدا مراجعه کنید. در این حالت کارنامه دانشجو در پایان هر نیم سال به دانشگاه مبدا ارسال می شود.

در این نوع مهمانی، مدرک تحصیلی دانشجو توسط دانشگاه مبدا صادر خواهد شد.

در حالتی که قصد دریافت مهمان شدن به صورت دائم را دارید، یک سری از دانشجویان در اولویت خواهند بود که در ادامه این شرایط این دانشجویان را بررسی می کنیم.

شرایط درخواست مهمانی دانشجویان دانشجوی دختر

دانشجویان دختری که به دلیل فوت یا معلولیت و یا از کارافتادگی پدر، مسئولیت سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.

دانشجویانی که بیماری خاص، صعب العلاج و لاعلاج دارند.

دانشجویانی که معلول بوده و زیر نظر سازمان بهزیستی هستند.

دانشجویان متاهل دختری که محل اشتغال همسرشان در شهر دیگری نزدیک به دانشگاه است.

دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

ازدواج دانشجوی پسر بعد از قبولی در صورتی که همسر او نیز دانشجو باشد.

منبع: 

https://irantahsil.org/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

نظرتان را بنویسید