دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست از شرایط و ضوابط این فرایند مطلع بوده و با آگاهی کامل فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند. انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته در شهریور ماه بوده است.

 

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نتایج اولیه این آزمون منتشر شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. شرکت در این فرایند شرایط و ضوابطی دارد که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 درج شده و بر روی سایت azmoon.org قرار می گیرد.

متقاضیان پس از بررسی لیست رشته محل های ارائه شده می توانند به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و چینش انتخاب های خود را انجام دهند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از بخش های مختلفی تشکیل شده و به تشریح کلیه قوانین و مقررات این مرحله می پردازد که در ادامه به بررسی قسمت های مهم آن می پردازیم.

 

زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر بسزایی در نتایج اکتسابی داوطلبان خواهد داشت. از این رو متقاضیان می بایست قبل از اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود تمامی بخش های دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 را مطالعه و از توضیحات کارنامه اولیه انتخاب رشته ارشد آزاد غافل نشوند.

 

سال گذشته به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان های کشور و تاخیر در فرایند انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته این فرایند اوایل شهریور ماه منتشر شد، اما در خصوص زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ باید منتظر اطلاعیه سازمان آزمون سنجش به نشانی azmoon.org بود. 

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 1400

  • نویسنده: سایت آزاد
  • حجم: 10MB
  • منبع: سایت آزاد

دانلود فایل

 

دفترچه ای که در جدول بالا ارائه شده است مربوط به سال گذشته می باشد. این دفترچه به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 به روز رسانی شده و لینک دانلود آن قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

 

جزئیات دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 شامل بخش های مختلفی اعم از شرایط و ضوابط انتخاب رشته، ثبت نام بدون کنکور، سهمیه ها و تسهیلات، پذیرش اتباع خارجی، نحوه انتخاب رشته و جداول می باشد که در قسمت زیر به تشریح بندهای مهم هر قسمت می پردازیم.

 

۱شرایط و ضوابط انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

شرط اصلی شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجاز بودن داوطلب برای حضور در این فرایند می باشد.

 

  1. متقاضیان در این مرحله مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود می باشند.
  2. داوطلبان شرکت در ارشد آزاد نمی توانند از رشته های شناور ارشد بهره ببرند و تنها مجاز به انتخاب رشته اصلی می باشند.
  3. داوطلبان تنها امکان انتخاب رشته گرایش هایی را دارند که مطابق کارنامه اولیه در کد ضریب متناظر با آن مجاز شده باشند.
  4. شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشد.
  5. عدم مراجعه به سامانه انتخاب رشته و تکمیل نکردن فرم اینترنتی به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در دانشگاه آزاد می باشد.

 

۲ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

با توجه به این که هم زمان با انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پذیرش بدون آزمون نیز توسط این دانشگاه صورت می گیرد بخشی از دفترچه راهنمای انتخاب رشته به شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام استعدادهای درخشان اختصاص یافته است.

 

کلیه داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور استعدادهای درخشان می باشند بر اساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص های مرتبط، ارزیابی و براسـاس ظرفیـت 10 درصدی برای هر یک از رشته محل های انتخـابی گـزینش علمی خواهند شد. داوطلبان با مطالعه این بخش می توانند از شرایط و نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد مطلع شوند. داوطلبان می توانند در مقاله زیر از نحوه و مراحل انتخاب رشته ارشد در دانشگاه آزاد نیز مطلع و با روند آن آشنایی لازم را کسب نمایند.

بیشتر بخوانید:  مراحل انتخاب رشته ارشد  دانشگاه آزاد 1401

 

 

 

 

 

۳سهمیه ها و تسهیلات انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

مطابق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ برای فارغ التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی تسهیلاتی در نظر گرفته می شود که بر اساس آن 10 درصد ظرفیت هر رشته محل به این متقاضیان اختصاص می یابد. همچنین برای افرادی که معدل ممتاز داشتند، سهمیه شاگرد اولی ارشد در نظر گرفته می شود.

 

مشمولین سهمیه رزمندگان و ایثارگران نیز با رعایت شرایط و ضوابط می توانند از ظرفیت های تخصیص یافته استفاده نمایند. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سهمیه ها و تسهیلات کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید این قسمت از دفترچه را مطالعه کنند.

 

۴پذیرش اتباع خارجی ارشد دانشگاه آزاد

 

کلیه اتباع غیر ایرانی شرکت کننده در کنکور ارشد 1401 باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، تذکرات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه کرده و بر اساس آن اولویت بندی انتخاب های خود را انجام دهند.

 

۵نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

با توجه به اینترنتی بودن فرایند انتخاب رشته، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بخشی از دفترچه راهنما را به توضیحاتی در خصوص نحوه تکمیل فرم اینترنتی اختصاص داده است.

 

۶جداول دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به منظور تکمیل فرم اینترنتی و چینش انتخاب های خود می بایست لیست رشته محل های این دانشگاه را مورد بررسی قرار داده و با در نظر گرفتن عوامل موثر در این فرایند، اولویت بندی انتخاب های خود را انجام دهند.

 

لیست رشته محل های ارائه شده به تفکیک گروه های آموزشی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد درج شده و به همراه ظرفیت های موجود در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در انتهای دفترچه نیز جداول مربوط به کد و نام محل های دانشگاهی، کد و نام رشته های کارشناسی و کد و نام محل تولد داوطلبان درج شده که راهنمای مناسبی برای تکمیل فرم انتخاب رشته می باشد.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

 

 

 

 

با توجه به اهمیت و حساسیت چینش انتخاب ها به داوطلبان توصیه می کنیم ضمن مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به عوامل تاثیر گذار اعم از علاقه، مسیر، هزینه انتخاب رشته ارشد آزاد 1401 و کیفیت دانشگاه نیز توجه نمایند.

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول این فرایند همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات متقاضیان خواهند بود.

در ادامه بخوانید: ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ظرفیت رشته محل ها نیز درج می شود؟

✔️ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ظرفیت رشته محل های ارائه شده را در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج می کند که لینک دانلود آن در متن مقاله قرار داده خواهد شد.



 

2- ✔️ بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد داوطلبان مجاز به انتخاب چند کد رشته محل می باشند؟

✔️ امکان انتخاب 100 کد رشته محل برای داوطلبان وجود دارد که جزئیات بیشتر در خصوص اولویت بندی این انتخاب ها در متن مقاله قرار داده شده است.



 

3- ✔️ داوطلبان برای اطلاع از شرایط انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد باید به چه سایتی مراجعه کنند؟

✔️ شرایط و ضوابط این فرایند در قالب دفترچه ای بر روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قرار می گیرد که مهم ترین بخش های آن در متن مقاله قرار داده شده است.

منبع : دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P4J2
نظرتان را بنویسید