دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبان به منظور اطلاع از لیست رشته های کارشناسی ارشد 1401 می بایست در تاریخ مشخصی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد را دانلود کنند. این دفترچه حاوی اطلاعاتی نظیر نحوه انتخاب رشته، کد رشته محل ها و شرایط و سهمیه های مختلف است که داوطلب پس از مطالعه آن ها می تواند به ثبت انتخابی های خود بپردازد.

 

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 متقاضیان دانشگاه های سراسری بر اساس نمره و تراز مندرج در کارنامه کارشناسی ارشد رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب نموده و در گزینش نهایی این آزمون شرکت می کنند. سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ضمن آشنایی داوطلبان با شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله، لیست رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه و غیر روزانه را نیز در اختیار آن ها قرار می دهد.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد پس از مراجعه به سایت مذکور می توانند بخش های مختلف این دفترچه را که شامل کلیات، جداول کد رشته محل ها و پیوست ها می باشد دانلود نمایند. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401

دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401 از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد به کلیات، شرایط، سهمیه ها و نحوه انتخاب رشته پرداخته است. قسمت دوم دفترچه مربوط به لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو است. معمولا این دفترچه مدتی پس از اعلام نتایج اولیه ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

 

سال گذشته با وجود تعویق در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه انتخاب رشته در اوایل شهریور ماه منتشر شد. امسال نیز باید دید زمان برگزاری آزمون ارشد سال ۱۴۰۱ چه زمانی انجام می شود و زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد نیز مشخص می شود.

 

 

دفترچه زیر مربوط به انتخاب رشته ارشد سال گذشته می باشد و به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401، لینک دانلود آن در جدول زیر به روز رسانی می شود.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد 1400

  • نویسنده: سایت سنجش
  • حجم: 10MB
  • منبع: سایت سنجش

دانلود فایل

 

برای دانلود اصلاحیه اول کلیک کنید.

برای دانلود اصلاحیه دوم کلیک کنید.

 

داوطلبان با اطلاع از زمان دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانند فرصت کافی برای استخراج کد رشته محل ها و الویت بندی آنها بر اساس علاقه، کیفیت دانشگاه و مسافت راه داشته باشند. برای مطالعه جزئیات بیشتر درباره زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

داوطلبان انتخاب رشته کارشناسی ارشد جهت اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می توانند عضو کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شده تا در جریان جزئیات انتخاب رشته ارشد قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 

 

لیست رشته محل های دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401

همانطور که گفته شد بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به معرفی کد رشته محل های گروه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی و رشته های شناور کنکور ارشد می پردازد. تفکیک این جداول به منظور تسهیل در یافتن رشته محل های متناسب با مجموعه امتحانی داوطلب می باشد. تعداد پذیرش هر دانشگاه در هر رشته نیز در دوره های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خود گردان مشخص شده است و داوطلبان با توجه به تعداد پذیرش می توانند کد رشته ها را الویت بندی کنند.

 

یکی از مراحل مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد استخراج کد رشته محل های مورد علاقه از این بخش و درج آن ها در فرم اینترنتی مربوطه می باشد. پذیرش در برخی از کد رشته ها دارای شرایط خاصی است که در پیوست دفترچه به توضیح آنها پرداخته شده است و بهتر است داوطلبان قبل از انتخاب ابتدا آنها را مطالعه کنند. داوطلبان برای مشاهده لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد 1401 می توانند به مقاله زیر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد

 

مشاوره دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد متفاوت از دانشگاه سراسری است و در سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود لذا متقاضیان ادامه تحصیل در واحد های دانشگاه آزاد می بایست این دفترچه را دانلود کرده و به ثبت کد رشته ها بپردازد. داوطلبان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ امکان انتخاب 100 کد رشته محل را دارند.

 

از آنجایی که مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد کمی پیچیده است و احتیاج به تخصص دارد توصیه می شود حتما قبل از انجام انتخاب رشته با افراد متخصص و مشاوران تحصیلی مشورت کنید تا اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد را که در مقاله زیر به آنها اشاره شده است را کاهش دهید.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا در تمام مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 داوطلبان را هدایت کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی آنها خواهد بود.

در ادامه بخوانید: اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ زمان دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد مدتی پس از اعلام نتایج اولیه بوده که به محض انتشار در متن مقاله قرار می گیرد.



 

2- ✔️ آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 همزمان با دانشگاه های سراسری انجام می شود؟

✔️ خیر، همانطور که در متن مقاله توضیح داده شد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.



 

3- ✔️ دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 را از کدام سایت می توان دانلود کرد؟

✔️ دفترچه انتخاب رشته ارشد را می توانید از داخل مقاله دانلود کنید.

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1Zg0
نظرتان را بنویسید