بوتاکس چیست و برای چه کسانی مناسب می باشد؟

بوتاکس چیست و برای چه کسانی مناسب می باشد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahsa2023

آیا می دانید وقتی لبخند می زنید، اخم می کنید، فکر می کنید، می خورید یا می خوابید، حرکت صورت همراه با انقباض و استراحت عضلات ریز در صورت شما می باشد؟ از زمان تولد، اعصاب صورت باعث حرکت این عضلات در اطراف چشم، لب و گوشه های دهان می باشند.

 با گذشت زمان، این حرکات عضلانی ناچیز می توانند خطوط ریز مانند پنجه کلاغی، خطوط عروسکی و چین و چروک های پویا را در صورت شما به وجود آورند. هنگامی که این خطوط ظاهر می شوند، فقط عمیق تر و بیشتر می شوند.

بوتاکس چیست؟

 

BOTOX یا بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند که در غلظت بالا معمولاً می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد.

 تزریق بوتاکس می تواند با تاثیر گذاری بر روی عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش انقباض در این نقاط کمک کند و در نتیجه باعث از بین رفتن مشکلاتی نظیر چین و چروک در نواحی دور چشم، پیشانی و بخش های پایینی چهره و به طور کلی جوانسازی صورت شود.

یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج عضله است که دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، بوتاکس در مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث ریلکسیشن و کنترل انقباض عضلات می شود که به اصطلاح تزریق بوتاکس نام گرفته است. FDA چنین استفاده هایی را در اواخر دهه ۱۹۸۰ تصویب کرد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟
 

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود.

 نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس به دقت اقدام به جوانسازی صورت در همان نواحی می نماید.
 

در چه ناحیه هایی از بدن ، بوتاکس استفاده می شود؟
 

شایع ترین مکان هایی که بوتاکس تزریق می شود، ناحیه پنجه کلاغی یا (پاکلاغی) در اطراف ناحیه چشم است، چروک های گلابلا بین چشمها (بین دو ابرو)، شیار ها و چروک های روی پیشانی، چین و چروک های افقی در پیشانی. 

 داخل زیر بغل. هنگامی که به غدد عرق تزریق می شود، بوتاکس می تواند ماه ها به طور کامل عرق و بو را متوقف کند. برومند می افزاید: “تغییر بازی آن برای برخی افراد، یکی از تاثیر گذارترین درمان های غیر آرایشی برای بوتاکس است.
 

آیا بوتاکس همان تزریق ژل است؟
 

نه ابدا، در حالی که بوتاکس عضله را تحت تاثیر قرار می دهد، تزریق ژل، دقیقا همانطور که از نام آن مشخص است استفاده می شود: تا چین و چروک ها را پر کند و یا حتی هر گونه ناسازگاری در حجم روی صورت را از بین می برد. 

 محصولاتی مانند Juvederm یا Restalyine می توانند برای پر کردن و پر حجم کردن لب و چروک های خاص در اطراف صورت استفاده شوند. اگر یک خط خاص یا چین و چروک بسیار عمیق باشد، که با بوتاکس بتوان آن را پر کرد، تزریق ژل می تواند به طور موقت جلوه و نتایج آن را به طور متوسط 9 ماه کاهش دهد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lzml
نظرتان را بنویسید