جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ چگونه است؟

جوانسازی  پوست با میکرونیدلینگ چگونه است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ميكرونيدلينگ چيست و چه كاربردی دارد؟
میکرونیدلینگ از روش های درمانی جدید برای از بین بردن آسیب ها و عارضه های موجود در پوست می باشد. افرادی که بر روی پوست صورت خود جای زخم، جای جوش و لک دارند می توانند جهت جوانسازی پوستشان از این روش استفاده کنند. میکرونیدلینگ به عنوان یک روش درمانی کم تهاجم شناخته می شود که معمولا درد و یا حس خاصی را برای زیباجویان به دنبال ندارد.

در جلسات میکرونیدلینگ پزشک از دستگاهی که به صورت غلطان بر روی پوست حرکت دارد، استفاده می کند. این دستگاه دارای سوزن های ریز و ظریفی از جنس تیتانیوم می باشد که با قرار گرفتن بر روی پوست مراجعه کننده سوراخ های ریزی را در پوست ایجاد می کند. از طریق این سوزن ها محلول مخصوص حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید وارد پوست مراجعه کننده می شود و تاثیر گذاری مستقیم روی پوست آغاز میشود.

پزشک متناسب با پوست مراجعه کننده و نوع آسیبی که بر روی آن وجود دارد میزان و دوز داروها را تعیین می کند. ورود دارو از طریق سوزاخ های ریز ایجاد شده بر روی پوست بیمار سبب می شود که سلول های پوستی فرد تحریک شده و شروع به بازسازی و ترمیم خود نماید.

مرتبط بخوانید:بوتاکس پیشانی در کرج

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟
میکرونیدلینگ کرج
عمدتا انجام کارهای زیبایی با عوارض کوتاه مدتی همراه است ، میکرونیدلینگ پوست هم از این قاعده مستثنی نیست  و به همین سبب بعد از اتمام کار ممکن است پوست شما دچار عوارضی گردد که اهمیت چندانی ندارد و با مراقبت و استراحت این عوارض برطرف میگردد.

بسته به سن و نوع پوست و جنسیت و میزان استفاده از سوزن های میکرونیدلینگ این عوارص متفاوت خواهد بود.

ما در ذیل به این عوارض اشاره خواهیم کرد:

سرخی پوست
به دلیل استفاده از سوزنهایی که به پوست نفوذ میکنند البته عمق نفوذ بسیار زیاد نیست و فقط در حدی است که مواد مغذی وارد لایه های زیرین پوست گردند، پوست صورت سرخ و قرمز میگردد و چند روز بعد از انجام میکرونیدلینگ در کرج مرتفع میگردد.

خشک شدن پوست
ممکن است سوزن به نواحی که نباید نیز خورده باشد و عمدتا تولید خشکی در نواحی که سوزن استفاده شده دیده میشود ، حتما از درمانگر خود سوال بپرسید و اگر مجاز به استفاده از مرطوب کننده و آبرسان بودید از این مواد در جهت رفع خشکی پوستتان استفاده ککنید که مقطعی میباشد.

التهابات پوستی
به دلیل زخم  های ریزی که در پوست ایجاد شده ، پوست کاملا ملتهب بوده و ممکن است به هر چیزی حساسیت آلرژیک نشان دهد ، بنابراین باید از استفاده خودسرانه پماد و داروهای دیگر پرهیز کنید و به دکتر متخصص پوست یا فیشیالیست دور دیده که برایتان این کار را انجام داده مراجعه کنیدف و درمان این التهابات را بگیرید.

از رفتن به مکانهای آلوده که سبب بروز حساسیت میشود خودداری کنید.

ایجاد زخم
به وجود آمدن زخم از جمله عوارض حتمی میکرونیدلینگ در کرج . یا هر مکان دیگری است که این کار را برای شما انجام میدهد ، چرا که با برخورد سوزن به پوست صورت شما ، جای زخم در صورت ایجاد میشود ، و پس از چند روز نیز از بین میروند.  با درمانگر خود صحبت کنید و اگر اجازه استفاده از ضد آفتاب را داد حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Yj20
نظرتان را بنویسید