چگونه پوستی عاری از موهای زائد داشته باشیم؟

چگونه پوستی عاری از موهای زائد داشته باشیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

لیزر موهای زائد چیست ؟
لیزر موهای زائد طرفداران بسیاری دارد و اغلب خانم ها و بیشتر آقایان از این روش برای از بین بردن دائم موهای زائد خود استفاده می کنند.  لیزر نوعی پرتو نوری است که دارای ویژگی های فیزیکی مخصوصی می باشد که در حوزه پزشکی دارای کاربرد های بسیاری است.

برای حذف موهای زائد از نوعی از لیزرها استفاده می شود که کاملا دقیق طراحی شده اند و بر دیگر قسمت های پوست و بدن، تاثیری ندارند و فقط منجر به از بین بردن موهای زائد در نقطه ای که تحت اشعه های لیزر قرار می گیرد، می شوند.  در حال حاضر از لیزرهای مختلفی شامل دایود، الکساندریت و … برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود که تمامی این لیزرها از نظر کابرد با یکدیگر مشابه هستند اما ممکن است درصد تاثیر گذاری آن ها بر روی پوست های مختلف با ویژگی های متفاوت با یکدیگر یکسان نباشد و دلیل این موضوع تفاوت در فرکانس و طول موج لیزرها می باشد.

لیزرها با تاثیر بسیاری که بر روی فولیکول های مو می گذارند، به منظور حذف موهای زائد به کار می روند. در واقع طراحی لیزها به گونه است که پیازمو را داغ می کند و به فولیکول ها آسیب می زند تا رشد مو متوقف شود. فولیکول ها ارگان های کوچکی در داخل پوست هستند که در صورت آسیب دیدن رشد مو به صورت دائم متوقف می گردد.

مرتبط بخوانید : کلینیک دامپزشکی در شیراز – لیست 10 تایی بهترین کلینیک های دامپزشکی شیراز

چند نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد؟
همانطور که اشاره کردیم، انواع مختلفی از لیزرها برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام به تناسب ویژگی های فیزیکی شامل فرکانس و طول موج که دارند، برای درمان نوع خاصی از موها با رنگ مو، نوع پوست، ضخامت مو و ناحیه تحت درمان به کار می روند. انواع لیزرهای کاربردی در جهت از بین بردن موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه الکساندرایت
لیزر روبی ( یاقوت )
لیزر تور پالسی بالا
لیزر ND:YAG
لیزر دایود
مرتبط بخوانید : کامپوزیت ونیر در شیراز – فهرست 10 تایی مراکز کامپوزیت ونیر در شیراز

سوالاتی در باب لیزر موهای زائد
همیشه درباره لیزر موهای زائد سوالات و شبهات زیادی وجود دارد ، شایعاتی درباره لیزر وجود دارد که جا دارد تا در این مقاله اشاره کوچکی به آن داشته باشیم تا افرادی که قصد لیزر موهای زائد دارند با خیال آسوده به این امر بپردازند .

ما در ذیل این شبهات را به صورت سوال و جواب بیان میکنیم:

آیا لیز موهای زائد سبب سرطان میشود؟
موضوع اینجاست که ، به دلیل این که لیزر به بدن نفوذ میکند ، این اشتباه در ذهن متبادر میشود که لیزر به عمق های زیرین بدن نفوذ میکند و سبب از بین رفتن سلولهای بدن میشود ، ولی این گونه نیست و عمق نفوذ لیزر به قدری کم است که تنها فولیکولهای مو را تحت الشعاع قرار میدهد، و سبب از بین رفتن موهای زائد میشود ، به خصوص که سازمان غذا و داروی آمریکا موضوع لیزر و سرطانی شدن سلولهای بدن را رد کرده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wP0m
نظرتان را بنویسید