درباره رشته پرستاری بیشتر بدانید

درباره رشته پرستاری بیشتر بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

علاوه بر داوطلبان کنکور تجربی که علاقه مند به قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی همچون پرستاری هستند ، دسته دیگری از داوطلبان نیز هستند که با داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند و در خصوص شرایط تحصیل مجدد سوالاتی مثل شرط سنی معمولا برایشان مطرح می شود.
در پاسخ به این سوال که رشته پرستاری تا چه سنی پذیرش دارد؟ باید بگوییم که ثبت نام کنکور سراسری و ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی هیچ محدودیت سنی ندارد و شما در هر سنی که هستید ، می توانید در کنکور شرکت کنید ، انتخاب رشته کنکور را انجام دهید و وارد رشته پرستاری شوید. البته با وجود اینکه برای تحصیل در رشته پرستاری محدودیت سنی قرار داده نشده است ، اما یکی از شروط اصلی استخدام پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی ، دارا بودن سن لازم است.
شرایط سنی استخدام پرستاری
رشته پرستاری تا چه سنی استخدام و پذیرش دارد؟ تحصیل در رشته پرستاری معمولا 5 سال یعنی حدود 9 تا 10 ترم به طول می انجامد و در طی این سال ها دانشجویان حدود 140 واحد درسی از دروس رشته پرستاری را در دوره های کارورزی پرستاری ، کارآموزی در عرصه و … می گذرانند. طرح پرستاری نیز شامل 2 سال است و کارشناس پرستاری باید در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین می کند ، طرح خود را بگذراند.
پس از گذراندن طرح پرستاری می توانید با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، وارد مقطع فوق لیسانس پرستاری یا همان کارشناسی ارشد پرستاری شوید و این مقطع نیز معمولا 2 سال به طول می انجامد. پس از پایان دوره کارشناسی و در صورت تمایل دوره کارشناسی ارشد ، می توانید در بیمارستان های دولتی و خصوصی استخدام شوید که شرایط سنی استخدام و شرکت در آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت به صورت زیر می باشد :
لازم به ذکر است که امکان تغییر در شرایط سنی استخدام پرستار در سال 1400 وجود دارد و ممکن است که شرط سنی بیشتر یا کمتر شود. برای اطلاع از آخرین تغییرات شرایط سنی و سایر شرایط استخدام پرستار با مشاوران مجموعه پاسخ با ما به شماره  9099071612 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دارا بودن حداقل 18 سال و حداکثر 26 سال سن تمام برای دارندگان دیپلم بهیاری
35 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی
40 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد
45 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر
رشته پرستاری تا چه سنی پذیرش دارد

سوالات متداول
رشته پرستاری تا چه سنی پذیرش دارد؟ 
قبولی در رشته پرستاری بدون شرط سنی انجام می گیرد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qJQD
نظرتان را بنویسید