دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 99

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 ، دفترچه راهنمای شماره 2 موسوم به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری را منتشر می کند . در این دفترچه هر آن چه که داوطلب برای شرکت در مرحله انتخاب رشته به آن نیاز دارد آورده شده است . از این رو داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور سراسری 99 دارند ، می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود کرده و با دقت مطالعه نمایند .

سازمان سنجش هر سال بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ، امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را به منظور مشاهده لیست رشته و ظرفیت ارائه شده دانشگاه های سراسری روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیر انتفاعی و آشنایی با ضوابط و قوانین انتخاب رشته در اختیار متقاضیان قرار می دهد . با توجه به اهمیت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ما در این مقاله به بررسی بخش های مختلف این دفترچه و فاکتور های مهم و تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخته ایم .





به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 لینک دانلود آن را در این قسمت قرار می دهیم




ضوابط دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 99
بعد از انتشار دفترچه های راهنمای  شماره 2 کنکور سراسری ، داوطلبان وارد مرحله حساس انتخاب رشته کنکور سراسری می شوند و می توانند حداکثر 150 رشته محل را با توجه به وضعیت مجاز بودن خود بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 ،  از میان رشته محل های روزانه ، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان از دفترچه مذکور  انتخاب کنند و در زمان انتخاب رشته کنکور 99 از طریق سایت سازمان سنجش فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل کنند .

قسمت اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای هریک از 5 گروه آزمایشی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ) یکسان می باشد و شامل توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، ضوابط و مقررات انتخاب رشته می باشد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم :



نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99



چگونه کارنامه کنکور سراسری را دریافت کنیم ؟

برای پاسخ به این سوال داوطلبان باید با استفاده از اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام ) خود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند واز بخش سمت راست گزینه سراسری ، کارنامه اولیه خود را دریافت کنند .

در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود به کجا مراجعه کنیم ؟ 

داوطلبان در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور 99 از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند . برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری کلیک کنید .


کارنامه اولیه کنکور سراسری چه اطلاعاتی را به شما می دهد ؟

این کارنامه اطلاعات مفیدی در خصوص عملکرد شما در آزمون را ( میزان درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز ، رتبه کشوری ، رتبه در زیر گروه و... ) در اختیار شما قرار می دهد . که برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 را مطالعه کنید .
 
چگونه انتخاب رشته کنیم ؟

هر داوطلب در زمان انتخاب رشته مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشد و انتخاب های خود را می بایست با توجه به وضعیت خود که مجاز به انتخاب رشته در چه دوره ای ( روزانه ، غیر روزانه ) است از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 استخراج کند . ما در مقاله راهنمای جامع انتخاب رشته هیوا کلیه ی فاکتور های موثر در انتخاب رشته را در اختیار شما قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست .


چگونه رشته های انتخابی خود را به سازمان سنجش اعلام كنيم ؟

داوطلبان بعد از اولویت بندی انتخاب های خود بر اساس علاقه می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و از منوی سمت راست بخش سراسری وارد لینک انتخاب رشته آزمون سراسری شوند و بعد از وارد کردن یکی از اطلاعات خواسته شده ( شماره پرونده ، شماره سریال ثبت نامی ، شماره رهگیری ) نسبت به درج کد رشته محل های انتخابی اقدام کنند . کارشناسان تحصیلی هیوا مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری را به صورت راهنمای تصویری در مقاله نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ارائه داده اند .



ضوابط و مقررات انتخاب رشته  کنکور سراسری



مدرک تحصیلی ضروری برای پذیرش


دیپلم چهار ساله نظام قدیم 
مدرک پیش دانشگاهی
مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
دیلم پایه دوازدهم نظام جدید ( 6 - 3 - 3 )
 
شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 98


پذيرفته شدگان در دوره روزانه کنکور 98 اعم از رشته های متمركز و يا نيمه متمركز در صورت شرکت در کنکور 99 ، تنها مجاز به انتخاب رشته در دوره های غير روزانه ( شبانه ( نوبت دوم )، دانشگاه آزاد اسلامی ، نيمه حضوری ، پيام نور، غيرانتفاعی ، ظرفيت مازاد ، پرديس خودگردان و مجاز ی ) هستند و فقط در اين دوره ها گزينش خواهند شد .

وضعيت نظام وظيفه

بر اســاس قوانین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان « مرد » برای شــركت در کنکور سراسری لازم است حائز یکی از شرایط مندرج کد نظام وظیفه در دفترچه مذکور باشند .


شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی


اتباع غیر ایرانی باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام ، شرایط اختصاصی اتباع برای شرکت در کنکور سراسری را داشته باشند . همچنین اتباع غیر ایرانی باید علاوه بر شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99 ، بند 30 فرم ثبت نام کنکور سراسری را علامتگذاری کرده باشند .


سهمیه های کنکور سراسری


سازمان سنجش هر ساله سهمیه های مختلفی را از جمله سهمیه ایثارگران ، رزمندگان ، خانواده شهدا و سهمیه بهیار ، سهمیه کارمندان ، سهمیه بهیار، سهمیه مناطق سیل زده و زلزله زده و سهمیه مناطق را برای داوطلبان کنکور سراسری تحت عنوان سهمیه های کنکور سراسری در نظر می گیرد که میزان تاثیر و حد نصاب قبولی هر یک از آن ها در دفترچه ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 99 آمده است .



همچنین توضیحاتی درخصوص تعهدات تحصیل رایگان پذیرفته شدگان سهمیه های مختلف و نحوه بومی گزینی ، توزیع ظرفیت در رشته ها و دوره های مختلف و شرایط کلی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ( دوره های روزانه ، شبانه ، دانشگاه فرهنگیان ، نیمه حضوری ، پیام نور و غیرانتفاعی ، مجازی ( الکترونیکی ) ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد ) داده شده است .

جدول رشته محل های دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99
در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، رشته محل های ارائه شده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دوره های ( روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان و مجازی ) در دفترچه هر گروه آزمایشی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ) با ذکر کد محل تحصیل ، نام دانشگاه ، عنوان رشته و ظرفیت هر رشته محل به صورت جداگانه درج شده است .

از این رو داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی می توانند دفترچه مربوط به گروه آزمایشی خود را از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دانلود کنند و با توجه به فاکتور های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 فرم انتخاب رشته خود را در حداکثر 150 کد رشته محل تکمیل کنند .



پیوست های دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99
بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 به جزئیات مربوط به دانشگاه های مختلف می پردازد . در قسمت اول توضیح مختصری در خصوص شهریه دوره های غیر روزانه شامل شهریه کارشناسی شبانه ( نوبت دوم ) ، شهریه دانشگاه پیام نور ، شهریه دانشگاه غیر انتفاعی و شهریه پردیس خودگردان می پردازد و در بخش های بعدی به شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می پردازد .




مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99
داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 ، مجاز به انتخاب رشته شدند ، می توانند حداکثر 150 کد رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب و با توجه به فاکتور های انتخاب رشته ( علاقه ، رشته ، دانشگاه ، دوری و نزدیکی و شهریه ) آن ها را اولویت بندی و در فرم انتخاب رشته اینترنتی سازمان سنجش ثبت کنند .

البته با توجه به اهمیت انتخاب رشته در اعلام نتایج کنکور سراسری ، به داوطلبان توصیه می کنیم که با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 98 شانس قبولی خود را تخمین بزنند تا بتوانند آمار قبولی های سال قبل را با توجه به رتبه در سهمیه خود بررسی کنند و بر اساس آن بهترین انتخاب رشته و چیدمان را داشته باشند که البته بهتر است این چیدمان بر اساس انتخاب های خوش بینانه ، انتخاب های منطقی و انتخاب های بدبینانه دسته بندی شود . 




داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 توجه داشته باشند که به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود باید مسیر جداگانه ای را طی کرده و برای تکمیل فرم اینترنتی به سایت azmoon.org مراجعه نمایند . برای راهنمایی این دسته از متقاضیان نیز دفترچه مجزایی تحت عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 منتشر می شود . 



در ادامه بخوانید: دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول فرایند انتخاب رشته کنکور 99 آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا متقاضیان را راهنمایی می نمایند .



سوالات متداول

1- شرایط و ضوابط انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج می شود ؟  
با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می شود بنابراین دفترچه ای جداگانه برای آن منتشر می شود که در این مقاله لینک دانلود دفترچه دانشگاه آزاد نیز قرار داده شده است .

2- در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ظرفیت هر رشته محل مشخص می شود ؟  
بله ، سازمان سنجش جزئیات مربوط به هر رشته محل را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که در این مقاله به توضیح آن پرداخته ایم و لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته را در اختیار متقاضیان قرار داده ایم . 



3-  در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری امکان انتخاب چند رشته محل از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری وجود دارد ؟
داوطلبان می توانند حداکثر 150 کدرشته محل را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کنند که توضیحات تکمیلی در این خصوص در مقاله ارائه شده است .

منبع : دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WrEo
نظرتان را بنویسید