دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 که از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منتشر می گردد، حاوی اطلاعات ضروری جهت ثبت نام آزمون سردفتری 1400، از جمله شرایط متقاضیان، مواد امتحانی و نحوه ثبت نام بوده، که لازم است مورد توجه متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 قرار گیرد.

برای مشاوره دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400



متولی برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در کشور ما، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. این سازمان، در برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی به ظرفیت های موجود توجه نموده و صرفا در صورت نیاز به ایجاد دفاتر اسناد رسمی جدید، اقدام به برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی می نماید؛ به همین دلیل است که آزمون سردفتری اسناد رسمی، هر چند سال یکبار برگزار گردیده و ثبت نام آن روال مشخصی ندارد.

همچون سایر آزمون های حقوقی، روند ثبت نام آزمون سردفتری، به موجب دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی که از سوی سازمان ثبت منتشر شده، مشخص می گردد. از آنجا که عدم رعایت هر یک از شرایط و ضوابط مذکور در دفترچه از سوی متقاضیان آزمون می تواند به محرومیت از آزمون سردفتری، منتهی شود، لازم است تا متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری، با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی و مطالعه دقیق آن، از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری نمایند.

با توجه به اهمیت رعایت شرایط و ضوابط شرکت در آزمون سردفتری که در بالا توضیح داده شد، در این مقاله به تحلیل دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 پرداخته، ابتدا قسمت های مختلف دفترچه را معرفی نموده و در پایان، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 را توضیح خواهیم داد.




لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مسئول برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی و آزمون دفتریاری اسناد رسمی در کشور ما بوده که آگهی های مربوط به این آزمون را از طریق وب سایت رسمی خود به نشانی www.ssaa.ir منتشر کرده و در دسترس داوطلبان آزمون قرار می دهد. 

در آخرین آزمون سردفتری اسناد رسمی که در سال 97 برگزار گردید، سازمان ثبت، دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری را منتشر نکرده و صرفا اطلاعیه ای را بر روی وب سایت خود منتشر نمود که ضمن آن، تمام شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 97 را به اطلاع متقاضیان این آزمون رساند.

اگرچه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هنوز دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 را منتشر نکرده، اما با توجه به تجارب سال های قبل، می توان پیش بینی نمود که دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 همچون سال های گذشته، در قالب یک آگهی منتشر شده و در دسترس متقاضیان آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 قرار گیرد.

به محض انتشار آگهی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 در این قسمت قرار داده شده و مقاله بروز رسانی می گردد. 

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی







قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
در آگهی ثبت نام آزمون سردفتری سال 97 که از سوی سازمان ثبت منتشر گردید، توضیحات جامعی جهت راهنمایی متقاضیان آزمون سردفتری ارائه شده بود. با توجه به آگهی ثبت نام آزمون سردفتری سال 97، می توان گفت که در صورت انتشار دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری 1400 از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 شامل موارد زیر خواهد بود:

قسمت اول دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400: شرایط متقاضیان

در این قسمت از آگهی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، شرایط عمومی و اختصاصی ای که لازم است داوطلبان آزمون سردفتری 1400 برای شرکت در این آزمون داشته باشند، ذکر می گردد.

قسمت دوم دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400: مواد امتحانی

مواد امتحانی و منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، که مجموعه ای از دروس عمومی و تخصصی می باشد، در این قسمت از آگهی توضیح داده شده است.

قسمت سوم دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400: نحوه ثبت نام

قسمت سوم آگهی ثبت نام آزمون سردفتری 1400 ، شامل مطالب مهمی در رابطه با نحوه ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

قسمت چهارم دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400: تذکرات مهم

مهم ترین نکات مربوط به نحوه ثبت نام آزمون سردفتری 1400، در این قسمت از دفترچه ، قابل ملاحظه می باشد.

قسمت پنجم دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400: تاریخ و محل برگزاری آزمون و نحوه توزیع کارت

نکات مربوط به کارت آزمون، محل و تاریخ برگزاری آزمون سردفتری 1400 در بخش پنجم اگهی آزمون سردفتری، ذکر شده است.

قسمت ششم دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400: تذکرات خیلی مهم

در بخش ششم که آخرین قسمت آگهی می باشد، نکات و تذکرات کلی مربوط به آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 قید گردیده که عدم رعایت آنها بعضا محرومیت از آزمون را در پی داشته و لازم است مورد توجه داوطلبان آزمون سردفتری 1400 قرار گیرد. 

به محض انتشار دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 به این بخش از مقاله اضافه شده و مقاله بروز رسانی می گردد.



یکی دیگر از آزمون های حقوقی که در کشور ما برگزار می شود، آزمون وکالت قوه قضاییه می باشد. با توجه به اینکه آزمون سردفتری اسناد رسمی هر چند سال یکبار برگزار شده، اما آزمون وکالت قوه قضاییه هر سال به طور منظم برگزار می گردد، به فارغ التحصیلان رشته حقوق توصیه می شود مقاله زیر را نیز مطالعه نموده تا در صورت عدم برگزاری آزمون سردفتری سال 1400 از هم اکنون برای شرکت در آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضایییه آماده شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه


شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
دفترچه آزمون سردفتری اسناد رسمی همچون دفترچه آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری و سایر آزمون های حقوقی، دربردارنده شرایط و ضوابط شرکت در آزمون می باشد. هرچند دفترچه آزمون سردفتری 1400 هنوز منتشر نگردیده و در نتیجه، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 به طور قطع معلوم نمی باشد، اما با توجه به آگهی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 97، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری 1400 طبق توضیحاتی است که در ادامه مطلب ملاحظه می فرمایید:

 داشتن تابعیت ایران

التزام عملی به قانون اساسی 

کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت (برای آقایان)

عدم سابقه محکومیت کیفری موجب محرومیت از حقوق اجتماعی 

عدم محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضایی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از این خدمات در مدت انفصال یا تعلیق 

سلامتی، تندرستی و توانایی های جسمی لازم و عدم اعتیاد به مواد مخدر 

عدم اشتغال به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسه دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها، عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکت های تجاری و بانک ها یا موسسات بیمه و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت 

سن حداقل 24 و حداکثر 50 سال

مدرک تحصیلی و سوابق شغلی، مطابق شرایط زیر:

- مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضایی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتر اسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی 

- مدرک کارشناسی کلیه رشته ها مشروط به سه سال سابقه دفتریاری

- دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم مشروط به اینکه هفت سال سابقه دفتریاری اول داشته باشند.

- مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر از حوزه های مدیریت علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی ( برای طلاب شیعه ) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ( برای اهل تسنن) 

- تصدیق اجتهاد از مراجع مسلم

- مدرک افتا از مراجع مسلم اهل سنت با تایید رئیس قوه قضاییه 

در انتها، به متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 توصیه می گردد، چنانچه هنوز اطلاعات کافی در رابطه با آزمون سردفتری 1400 نداشته، با مطالعه مقاله زیر، اطلاعات جامعی را در رابطه با تمامی مسایل آزمون سردفتری اسناد رسمی، از جمله منابع آزمون سردفتری، زمان ثبت نام، زمان دریافت کارت آزمون و زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 کسب نمایند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 پاسخ دهند.










سوالات متداول


1- دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 از چه طریقی منتشر می گردد؟
دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منتشر شده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 دارای چه قسمت هایی است؟
دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 دارای قسمت های مختلفی من جمله شرایط متقاضیان و مواد امتحانی بوده که برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.


3- شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 چه مواردی است؟
شرط سنی حداقل 24 و حداکثر 50 و عدم اشتغال به وکالت و قضاوت از جمله شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/owX3
نظرتان را بنویسید