ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400، در بازه زمانی مهر ماه انجام گرفته و داشتن مدرک لیسانس در رشته های خاصی مانند حقوق و یا معادل حوزوی آن، و هم چنین شرط سنی، از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 می باشد. ضمنا ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی 1400 از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

برای مشاوره آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400



امروزه حقوق به یکی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی تبدیل شده و هر ساله عده زیادی در دانشگاه های مختلف سراسر کشور جذب این رشته می شوند . یکی از مهم ترین زمینه های شغلی رشته حقوق " وکالت " است . برای فعالیت در شاخه وکالت علاقه مندان باید در آزمون وکالت شرکت کرده و پذیرفته شوند .

مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در کنار کانون وکلا، هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت برگزار می کند . متقاضیان پس از قبولی در این آزمون و گذشتن از مرحله مصاحبه شفاهی و کارآموزی رسما به عنوان وکیل شناخته شده و می توانند در این حوزه فعالیت کنند . اما شرکت در این آزمون مانند هر آزمون دیگری ، مستلزم ثبت نام در آزمون و در نتیجه داشتن اطلاعات کامل در رابطه با ثبت نام آزمون از جمله زمان و نحوه ثبت نام می باشد.

به همین دلیل در این مقاله، به توضیح کامل اطلاعات مرتبط با ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 می پردازیم. به این ترتیب که ابتدا در مورد زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی سال1400 توضیحاتی را ارئه نموده و سپس در مورد نحوه ثبت نام، دروس امتحانی و ظرفیت پذیرش  آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 صحبت خواهیم کرد.




مرکز وکلا قوه قضائیه
در سال 1380 مرکز وکلا قوه قضائیه طبق ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد . در زمان تاسیس این مرکز تعداد وکلا کم بوده و این تعداد وکیل پاسخگوی نیازهای حقوقی جامعه در آن دوره نبوده اند . از آنجا که حق انتخاب وکیل در امور مدنی یا حقوقی، یکی از حقوق افراد جامعه بوده و به جهت دسترسی بهتر افراد به وکیل دادگستری، در قانون برنامه سوم توسعه مجوز برگزاری آزمون و تایید صلاحیت فارغ التحصیلان حقوق علاوه بر کانون وکلا دادگستری در اختیار قوه قضائیه نیز قرار داده شد .

در این زمان قوه قضائیه توانست با مجوزی که قانون به او اعطا کرد نسبت به تایید صلاحیت دانش آموختگان رشته حقوق و ایجاد موسسات حقوقی عمل کند . از آنجایی که ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه محدودیت زمانی خاصی در نظر نگرفته بود، قوه قضائیه هنوز هم اقدام به جذب وکیل می کند .

حتما بخوانید :  آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه







زمان ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400
زمان ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 99 از تاریخ پنج مرداد آغاز شده و تا تاریخ 19 مرداد ماه ادامه یافته و  این آزمون در تاریخ 3 مهرماه 99 برگزار گردید. بنابراین هر چند، مرکز وکلای قوه قضاییه، زمان ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی 1400 را رسما اعلام نکرده، اما بر اساس زمان ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 99، می توان پیش بینی نمود که زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 نیز در محدوده زمانی مرداد ماه خواهد بود. 



به محض اعلام رسمی  زمان ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 ، زمان قطعی ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 اعلام گردیده و مقاله به روز رسانی می گردد.



به غیر از آزمون مشاوران حقوقی ، آزمون دیگری با عنوان آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری هم برگزار می شود که برای اطلاع از زمان ثبت نام این آزمون می توانید مقاله ذیل را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری


شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی 1400
 داوطلبان شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 نیز مانند داوطلبان سایر آزمون های حقوقی، لازم است شرایطی را دارا بوده تا امکان ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 را داشته باشند.

با وجود اینکه شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی 1400 هنوز رسما اعلام نگردیده و بنابراین صحبت از شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه سال1400 به طور قطعی امکان پذیر نمی باشد، اما با توجه به دفترچه آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه در سال 99 می توان گفت که متقاضیان شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 جهت ثبت نام در این آزمون، باید واجد شرایط زیر باشند:

1- تابعیت ایرانی

2- نداشتن سوء شهرت و عدم تجاهر به فسق و فجور 

3- عدم اشتغال به کار در هیچکدام از سازمان ها ، نهاد های انقلابی ، وزارتخانه ها ، شهرداری ها و موسسات خدمات عمومی ، ادارات و شرکت های دولتی 

4- متقاضیان باید در موقع ثبت نام آزمون دارای حداقل 22 و حداکثر 63 سال سن باشند .

5- مدرک کارشناسی حقوق ، فقه و حقوق ، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی که به تایید مرجع صالح رسیده باشد . کسانی که در حال تحصیل هستند، می توانند در آزمون ثبت نام کنند، مشروط بر آنکه مدرک تحصیلی خود را قبل از شروع دوره کارآموزی تحویل دهند .

6-  عدم اعتیاد به مواد مخدر با تایید پزشکی قانونی 

7- نداشتن سابقه کیفری موثر و محرومیت از حقوق اجتماعی

8- ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت موقت یا دائم

9- تعهد به اصل نظام و قانون اساسی



 لازم به ذکر است که مرکز وکلا قوه قضائیه در آزمون سال گذشته شرایط ویژه ای برای کسانی که در حال سپری کردن خدمت سربازی یا در مهلت قانونی اعزام به خدمت بعد از دوران تحصیل هستند در نظر گرفت . با اعلام رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه ، اشخاصی که مشمول این شرایط باشند ، می توانند در آزمون ثبت نام کنند و مدارکی دال بر احراز این موضوع را ارسال کنند .



به محض اعلام رسمی  شرایط ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 ، شرایط قطعی ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 اعلام گردیده و مقاله به روز رسانی می گردد.



چنانچه هنوز برای شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه و کانون وکلا تصمیم قطعی نگرفته اید، به شما توصیه می شود برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ،مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری


نحوه ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400
با توجه به نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه در سال های گذشته که همواره از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام گرفته است، پیش بینی می شود که ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی 1400 نیز از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام گیرد. در ادامه می توانید مراحل نحوه ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 را ملاحظه نمایید:

​1- مراجعه به سایت سازمان سنجش، انتخاب گزینه (سایر آزمون های استخدامی) از منوی سمت راست و انتخاب گزینه ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400

2- خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام از طریق کارت های عضو شبکه شتاب و دریافت شماره کارت اعتباری

4- پر کردن فرم تقاضانامه اینترنتی 

5- اسکن و بارگذاری مدارک و اطلاعات



نکته بسیار مهم آن است که در ارسال عکس بسیار دقت کنید و عکس مخدوش یا اشتباه ارسال نکنید . همچنین پس از پایان مراحل ثبت نام یک کد پیگیری از طرف سامانه صادر می شود که حتما آن را تا پایان مراحل آزمون نگهداری کنید زیرا برای دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج به آن احتیاج پیدا می کنید .



به محض اعلام رسمی  نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 ، نحوه قطعی ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 اعلام گردیده و مقاله به روز رسانی می گردد.



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه



دروس امتحانی آزمون مشاوران حقوقی 1400
 همانطور که گفته شده، هنوز اطلاعیه رسمی ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 منتشر نگردیده و بنابراین وضعیت قطعی دروس امتحانی آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 و مباحثی که در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه 1400 مورد سنجش قرار می گیرند، مشخص نمی باشد؛ اما با توجه به اطلاعیه های منتشر شده مرکز وکلا قوه قضاییه در سال های گذشته، می توان گفت که دروس امتحانی آزمون مشاوران حقوقی 1400 به شرح جدول زیر بوده و  تعداد کل سوالات این آزمون 120 سوال و زمان آزمون 140 دقیقه می باشد . تعداد سوالات و ضرایب هر درس به تفکیک در جدول زیر نمایش داده شده است :



دروس ضرایب تعداد سوال
حقوق مدنی و امور حسبی

2 20
آیین دادرسی مدنی 2 20
حقوق تجارت 2 20
حقوق جزا عمومی و اختصاصی 2 20
آیین دادرسی کیفری 2 20
متون فقه 2 10
حقوق ثبت 1 10




در صورتی که تغییری در دروس امتحانی آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه سال 1400 انجام گیرد، دروس امتحانی آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 اعلام گردیده و مقاله بروز رسانی می شود .



بیشتر بخوانید: منابع آزمون وکالت



ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400
 ظرفیت آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه سال 99 در مجموع پنج هزار نفر بوده  و ظرفیت پذیرش حوزه های قضایی مطابق جدول زیر بوده است. با توجه به اینکه ظرفیت آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1400 هنوز اعلام نگردیده و با درنظر گرفتن تغییرات کم آزمون هر سال نسبت به سال قبل، می توان پیش بینی نمود که ظرفیت آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه در سال 1400 به شرح جدول زیر می باشد:



استان ظرفیت
آذربایجان شرقی 230
آذربایجان غربی 180
اردبیل 100
اصفهان 370
البرز 160
ایلام 50
بوشهر 90
تهران 1150
چهارمحال و بختیاری 50
خراسان جنوبی 40
خراسان رضوی 250
خراسان شمالی 80
خوزستان 200
زنجان 70
سمنان 50
سیستان بلوچستان 80
فارس 300
قزوین 80
قم  90
کردستان 120
کرمان 280
کرمانشاه 120
کهکیلویه و بویراحمد 50
گلستان 120
گیلان 120
لرستان 70
مازندران 70
مرکزی 140
هرمزگان 80
همدان 120
یزد 50


در صورتی که تغییری در ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه سال 1400 انجام گیرد، ظرفیت پذیرش جدید آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 اعلام گردیده و مقاله بروز رسانی می شود .



 آخرین نکته ای که باید متذکر شویم این است که بعد از گذر از مرحله آزمون کتبی و کسب نمره قبولی در این آزمون ، داوطلب لازم است در یک مصاحبه حضوری شرکت کند . پذیرش در آزمون وکالت و شروع دوره کارآموزی مستلزم گذر از مرحله تحقیقات و پذیرفته شدن در این مصاحبه است .

 البته لازم به ذکر است که مرکز وکلا قوه قضاییه تنها نهادی نیست که عهده دار برگزاری آزمون وکالت است . کانون وکلا دادگستری نیز هر ساله این آزمون را برگزار می کند که از لحاظ زمان ثبت نام ، ظرفیت پذیرش ، دروس امتحانی و دیگر شرایط ، با آزمون مرکز وکلا تا حدود زیادی متفاوت است . برای اطلاع از شرایط این آزمون می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه 1400 پاسخ دهند .












سوالات متداول


1- ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه در سال 1400 چند نفر است؟
مرکز وکلا قوه قضائیه در سال 1400، پنج هزار نفر را در آزمون وکالت پذیرش می کند که برای اطلاع از شرایط پذیرش و ثبت نام در این آزمون می توانید مقاله را مطالعه کنید .


2- شرایط سنی لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه 1400 چگونه است ؟
داوطلبان باید در موقع ثبت نام آزمون دارای حداقل 22 و حداکثر 63 سال سن باشند و برای مشاهده جزئیات می توانید به مقاله مراجعه کنید .


3- پذیرش در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه 1400 صرفا محدود به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی است یا اینکه شرط دیگری هم برای پذیرش در این آزمون وجود دارد ؟
پذیرش در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه 1400 مستلزم قبولی همزمان در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی است که برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید مقاله را بررسی کنید .

منبع : ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pxLN
نظرتان را بنویسید