شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، مستلزم آن است که متقاضیان، مجموعه ای از شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند. شرط سنی حداقل 24 و حداکثر 50، عدم محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی و عدم اشتغال به شغل قضاوت، وکالت دادگستری و عضویت در موسسات دولتی از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 می باشد.

برای مشاوره شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 



ثبت نام و شرکت در هر آزمون، من جمله آزمون های حقوقی، مستلزم آن است که شرکت کنندگان در آن آزمون، شرایط خاصی را دارا باشند؛ شرایطی که توسط متولی برگزاری آزمون و از طریق مجاری رسمی اعلام گردیده و به طور معمول به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می گردد.

آزمون سردفتری اسناد رسمی و شرکت در این آزمون، نیز همانند سایر آزمون های حقوقی، مستلزم دارا بودن شرایط خاص اعلام شده از سوی متولی برگزاری آزمون، یعنی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم گردیده و چنانچه متقاضی، فاقد یکی از آن ها باشد، حق شرکت در آزمون سردفتری را نداشته و در صورت شرکت و پذیرش، قبولی وی بلااثر می گردد.

با توجه به اهمیت وجود شرایط برای شرکت در آزمون سردفتری که در بالا توضیح داده شد، در این مقاله به توضیح شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 در دو بخش جداگانه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1400 می پردازیم.




شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
شرایط عمومی آزمون سردفتری اسناد رسمی تقریبا مشابه شرایط عمومی سایر آزمون های حقوقی هم چون آزمون قضاوت بوده و ضمن اطلاعیه آزمون سردفتری اسناد رسمی 97 به عنوان اخرین آزمون سردفتری برگزار شده، مشخص شده است.

در مورد شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری 1400 باید به این نکته توجه نمود که با وجود عدم انتشار اطلاعیه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در نتیجه مشخص نبودن وضعیت قطعی شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، می توان با توجه به اطلاعیه آزمون سردفتری اسناد رسمی 97، پیش بینی نمود که شرایط عمومی شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 نیز به شرح زیر خواهد بود:

تابعیت ایران

التزام عملی به قانون اساسی 

کارت پایان خدمت یا معافیت ( مخصوص آقایان ) 

عدم سابقه محکومیت و سوء پیشینه موجب محرومیت از حقوق اجتماعی 

عدم محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضایی یا وکالت دادگستری و عدم محکومیت انفصال موقت از این خدمات در مدت انفصال یا تعلیق

عدم اعتیاد به مواد مخدر

برخورداری از سلامتی، تندرستی و توانایی های جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری به تشخیص پزشکی قانونی
متقاضیان آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1400 توجه نمایند، در صورتی که واجد شرایط آزمون سردفتری 1400 بوده و قصد شرکت در این آزمون را دارند، از هم اکنون می توانند ضمن فراهم کردن مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی، با انتخاب و مطالعه بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی، که در مقاله زیر معرفی گردیده، احتمال کسب نتیجه مطلوب در آزمون سردفتری 1400 را افزایش دهند. 

حتما بخوانید: منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی







شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
پیش از این توضیح دادیم که به طور معمول، در آزمون های حقوقی از قبیل آزمون سردفتری و آزمون دفتریاری اسناد رسمی، شرایط ثبت نام آزمون به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم شده که لازم است تا متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری از حصول آن ها کسب اطمینان نمایند.

با توجه به اطلاعیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای آزمون سردفتری اسناد رسمی 97 ، در مورد آزمون سردفتری 1400 می توان گفت، در آزمون سردفتری 1400 نیز، علاوه بر شرایط عمومی ثبت نام که در بخش قبل توضیح داده شد، شرایط دیگری تحت عنوان شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، برای شرکت در آزمون وجود دارد، که در ادامه مطلب به توضیح آن ها می پردازیم.

مطابق ماده 9 قانون دفاتر اسناد رسمی، سن متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری 1400، در زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی، باید حداقل 24 و حداکثر 50 سال باشد.

عدم اشتغال متقاضیان آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسه دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها، عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکت های تجاری و بانک ها یا موسسات بیمه و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت

شروط مربوط به مدرک تحصیلی و سابقه اشتغال

برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، ضروری است که متقاضیان واجد یکی از گزینه های زیر باشند:

مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های حقوق قضایی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتر اسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که دارای تاییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند.

مدرک کارشناسی تمامی رشته ها به شرط سه سال سابقه دفتریاری

 دفتریاران اول دارای مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه، مشروط به هفت سال سابقه به عنوان دفتریار اول

مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر از حوزه های مدیریت علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی ( برای طلاب شیعه ) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ( برای اهل تسنن)

مدرک اجتهاد از مراجع مسلم

 مدرک افتا از مراجع مسلم اهل سنت که به تایید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد.

لازم به ذکر است که مطابق آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1397، افراد دارای مدرک تحصیلی معادل، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سردفتری نمی باشند.

چنانچه آگهی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، به طور رسمی اعلام گردد، شرایط قطعی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 به مقاله اضافه شده و متن مقاله بروزرسانی می شود.

به داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون سردفتری 1400 که اطلاعات کمی در مورد آزمون سردفتری اسناد رسمی داشته، پیشنهاد می شود جهت آگاهی کامل از شرایط و ضوابط حاکم بر آزمون سردفتری اسناد رسمی، مقاله زیر را مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 پاسخ دهند.










سوالات متداول


1- شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 چه شرایطی می باشد؟
تابعیت ایران و عدم سابقه محکومیت کیفری و عدم محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی از جمله شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 بوده که برای جزییات متن مقاله را ملاحظه نمایید.


2- شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 چه شرایطی است؟
شرط سن و شرط عدم اشتغال به وکالت و قضاوت و عضویت در موسسات دولتی از جمله شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- آیا برای شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 شرط سنی وجود دارد؟
بله برای شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 لازم است که متقاضی حداقل 24 و حداکثر 50 سال داشته باشد که برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nv6E
نظرتان را بنویسید