دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 می کند. این دفترچه حاوی کد رشته محل هایی است که ظرفیتشان در زمان اعلام نتایج نهایی پر نشده است.



تا سال 96 همه دانشگاه ها (روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان) پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، کد رشته های دارای ظرفیت خالی خود را به سازمان سنجش اعلام می کردند و از این طریق یک فرصت مجدد در اختیار داوطلبان قرار می دادند.

هر چند هر ساله برای داوطلبانی که با توجه به کارنامه سبز، امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری فراهم است، اما هم چنان با متقاضیانی مواجه هستیم که بعد از این مرحله نیز در رشته محل مورد علاقه خود قبول نشده یا این که جزو پذیرفته شدگان هیچ یک از رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نبوده اند و منتظر برگزاری مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری هستند. به همین علت در ادامه مقاله جزئیات و نکات مهم در رابطه با دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 توضیح داده ایم.  



زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400
سازمان سنجش تا سال 96 لیست رشته محل های دارای ظرفیت خالی را در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری منتشر می کرد، اما سال 97 وزارت علوم از حذف مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در تمامی دوره ها خبر داد و تاکید بر عدم برگزاری این فرایند داشت.



بنابراین احتمال می دهیم امسال نیز دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 منتشر نشود. در حال حاضر قانون تکمیل ظرفیت در هیچ کدام از دانشگاه ها و رشته های با آزمون اجرایی نشده است. برای اجرایی شدن این طرح در سال آینده باید منتظر ماند.





با توجه به حذف تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از سال 97، در صورت هر گونه تغییر در این مصوب و انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 این مقاله بروز رسانی می شود.



برای آشنایی بیشتر با ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می توانید به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از مراحل ثبت نام این فرآیند آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری





دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400
دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری 1400 برای رشته های بدون آزمون از 3 بخش تشکیل می شود که در بخش زیر به توضیح هر یک از این بخش ها پرداخته شده است.



اولین بخشی که در این دفترچه به آن پرداخته شده است، ارائه توضیحات مفصل و جامعی در رابطه با ضوابط و شرایط ، زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری، سهمیه ها، مراحل ثبت نام و وضعیت نظام وظیفه آقایان می باشد.



بخش دوم دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در رشته های بدون آزمون، لیست رشته های بدون آزمون، نحوه گزینش دانشجویان، ضریب اعمال سوابق تحصیلی و چگونگی اعمال آن اختصاص داده شده است.



آخرین بخش این دفترچه در رشته های بدون آزمون فرم پیش نویس ثبت نام، فرم انصراف و شرایط دانشگاه ها درج شده است.





به محض انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 این مقاله بروز رسانی شده و لینک دانلود آن در اینجا قرار خواهد گرفت.



با توجه به عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال های اخیر به داوطلبان توصیه می کنیم در فرآیند پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته های دارای ظرفیت بیازمایند.



بیشتر بخوانید: پذیرش بر اساس سوایق تحصیلی









در نظر داشته باشید کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا بهترین راهکار را پیش روی داوطلبان کنکور سراسری 1400 قرار دهند و شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 چه وقت می باشد ؟  
 زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 به دلیل لغو برگزاری که در متن آمده است، مشخص نمی باشد. 




2- در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری چه کسانی می توانند در این مرحله شرکت نمایند ؟      
تمام داوطلبانی که در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شدند می توانند برای تکمیل ظرفیت اقدام کنند.






3- دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 را از چه سایتی دانلود کنیم؟
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 از طریق سایتی که در مقاله مطرح شده است، می توان انجام داد.

منبع : دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gq79
نظرتان را بنویسید