تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 به منظور پر کردن صندلی های خالی دانشگاه های سراسری اعم از (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور) از طریق سایت سازمان سنجش برگزار می شود و از این طریق فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.




تکمیل ظرفیت مرحله نهایی کنکور سراسری بود که داوطلبان پذیرفته نشده در هیچ یک از رشته محل ها و همچنین داوطلبانی که از رشته محل قبولی خود راضی نبودند می توانستند به عنوان آخرین شانس قبولی در کنکور سراسری از آن استفاده کنند. تا قبل از سال 97، بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری دانشگاه هایی که ظرفیتشان بنابر هر دلیلی پر نشده و صندلی خالی داشتند، ظرفیت های خالی خود را در مرحله تکمیل ظرفیت طی دفترچه ای به نام دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری پر می کردند.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 برای دانشگاه های سراسری ( روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور ) توسط سازمان سنجش منتشر می شد. داوطلبانی که در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشدند یا از پذیرش نهایی خود راضی نبودند، می توانستند مجددا شانس خود را در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 امتحان کنند.



زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400
دو سال گذشته طبق مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو اعلام شد از سال 97 به بعد مرحله تکمیل ظرفیت در کنکور سراسری حذف گردد. بنابراین احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال 1400 وجود ندارد. در صورت تغییر این مصوبه، داوطلبان می بایست برای دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت خود اقدام و مراحل ثبت نام را طی نمایند.



از سوی دیگر توصیه می کنیم اگر شرایط تکمیل ظرفیت برای داوطلبان جا مانده از کنکور و یا افرادی که انتخاب رشته مناسبی نداشته و کد رشته محلی خود را قبول ندارند، برای کنکور سراسری سال آینده خود را آماده کنند.





به محض اعلام زمان تکمیل ظرفیت 1400 این مقاله بروز رسانی می شود.



همچنین داوطلبان می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا و یا صفحه مجازی اینستاگرام کنکور سراسری هیوا را دنبال بنمایند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد





شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
همانطور که قبلا گفته شد هنوز به قطع نمی توان گفت که زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال 1400 چه زمان خواهد بود و آیا برگزار خواهد شد یا خیر! اما با توجه به اقدامات سازمان سنجش مبنی بر برگزاری احتمالی تکمیل ظرفیت 1400 باید شرایط آن را در نظر داشت.



شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 در صورت برگزاری آن این چنین می باشد:



داوطلبان واجد شرایط می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرایند ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.



اولین شرط برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، شرکت در آزمون کنکور سراسری می باشد.



رشته و دانشگاهی که داوطلب می خواهد در آنجا ادامه تحصیل دهد، باید در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ارائه شده باشد.



دریافت مدرک تحصیلی داوطلب قبل از 31 شهریور همان سال برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 الزامی می باشد.



مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلب برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت



همچنین دیپلمه های فنی حرفه ای باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم باشد تا بتوانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ثبت نام کنند.





در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت در این مقاله بروز رسانی می شود.



دانشگاه آزاد هم در راستای پذیرش داوطلبان اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند و شرایط شرکت در این مرحله را در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به طور کامل توضیح داده شده است. برای مطالعه دفترچه این دانشگاه مقاله زیر را بخوانید. 

بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد









نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400
داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 1400 می بایست در زمان مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و اقدامات لازم برای ثبت نام غیر حضوری در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری را انجام دهند.



در ادامه به نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 1400 پرداخته ایم. بهتر است متقاضیان دقت کافی برای انجام امور ثبت نام را در نظر گرفته باشند.



مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org طی زمان مشخص شده



کلیک بر روی گزینه "سراسری" از طریق منوی سمت راست سایت



کلیک بر روی گزینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری



وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و سپس انتخاب رشته مورد علاقه



کلیک بر روی گزینه تایید و سپس ثبت نهایی



معمولا نتایج تکمیل ظرفیت مدتی پس از ثبت رشته های دارای ظرفیت در سایت سنجش اعلام می شود تا داوطلبان فرصت تحصیل در نیمسال اول دانشگاه ها را از دست ندهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه انتشار این نتایج می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.



بعد از برگزاری آزمون، آنچه داوطلبان جامانده انتظارش را می کشند، زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت می باشد. با مراجعه به مقاله زیر می توانید از زمان اعلام نتایج آزمون خود با خبر گردید.

در ادامه بخوانید: زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری










سوالات متداول


1- دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شامل رشته محل های دانشگاه آزاد هم است ؟
دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شامل رشته محل های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور می شود که توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است .




2- تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال 1400 برگزار می شود ؟
طبق مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از سال 97 لغو شده است ، در صورت تغییرات در این مصوبه در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .




3- برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریق چه سایتی اطلاع رسانی می شود ؟
از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود که البته به محض انتشار اخبار جدیدی مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

منبع : تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gw96
نظرتان را بنویسید