شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد چقدر است؟

شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد چقدر است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ جهت تکمیل ظرفیت خالی‌مانده مقطع ارشد دانشگاه‌ها و نیز ظرفیت‌های جدید ایجاد شده برگزار می‌شود. شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد چقدر است؟

شانس قبولی در این مرحله به ظرفیت اعلام‌شده و داوطلبانی که در ثبت نام می‌کنند بستگی دارد. ظرفیت پذیرش تکمیل ظرفیت 34هزار نفر اعلام شده است.

در صورتی که در آزمون کارشناسی ارشد 1400 شرکت نکرده بودید و یا بر اساس دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد، رشته و دانشگاه مورد علاقه شما اعلام نشده، توصیه می‌کنیم با استفاده از مهلت تمدید ثبت نام ارشد 1401، فرصت ثبت‌نام کنکور سال آتی را از دست ندهید. زمان کنکور ارشد 1401، 28 تا 30 اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شده است.

قابل توجه است که در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400، تعداد ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ نفر ثبت نام کرده بودند. پس از برگزاری آزمون و استخراج نتایج اولیه تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد نیمی از آنها نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. در این آزمون ۱۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر پذیرفته شده‌اند.

ایا کارشناسی ارشد ورودی بهمن دارد؟

اگر چه اعلام شده که نیمسال شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان کنکور ارشد 1400 بر عهده دانشگاه‌هاست، اما احتمالا زمان شروع به تحصیل از ترم بهمن خواهد بود.

منبع: شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DXz5
نظرتان را بنویسید