تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ + زمان دقیق تکمیل ظرفیت

تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ + زمان دقیق تکمیل ظرفیت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

تکمیل ظرفیت دکتری فرصت مجددی به دانشجو است که بتواند در ظرفیت مازاد موجود در برخی از رشته ها پذیرفته شود. این افراد پس از اینکه در آزمون سراسری پذیرفته نشده اند باید با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش وارد سامانه sanjesh.org شده و انتخاب رشته نمایید. اگر به دنبال اطلاعاتی در خصوص تکمیل ظرفیت و زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری در سال جدید می باشید تا انتهای مقاله همراه ما باشید 

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۲

همانطور که بیان شد در زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری، داوطلبانی که در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند و یا به دلایل مختلفی از محل قبولی خود راضی نیستند می توانند فرم اینترنتی تکمیل ظرفیت دکتری را در سامانه سنجش در زمان مقرر تکمیل نمایند.

تکمیل ظرفیت دکتری در سال جدید زمان مشخصی ندارد و به محض اطلاع از زمان این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

یادآوری می کنیم تکمیل ظرفیت دکتری با توجه به مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دو سال گذشته حذف شده است و برگزاری آن در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه های  سراسری چیست؟

اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری اولین موضوعی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. در مراحل بعدی لازم است حتما در آزمون دکتری شرکت کرده  و همچنین دارای تراز مثبت باشید.

از آنجایی که پذیرفته شدگان انتخاب رشته این مرحله از بهمن ماه شروع به تحصیل می کنند ، حداکثر مدت زمانی که برای گرفتن مدرک ارشد این افراد تعیین شده است ، بهمن ماه است. اما برخی از شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری به شرح زیر است:

🔶 تکمیل ظرفیت دکتری فقط برای افرادی است که در آزمون دکتری پذیرفته شده اند و تا مرحله مصاحبه پیش رفته باشند، در این صورت اجازه تکمیل ظرفیت دکتری خواهند داشت.

🔶 اگر در آزمون دکتری پذیرفته شده باشید و تمامی  مراحل را گذرانده باشید می توانید باز در تکمیل ظرفیت دکتری شرکت کرده و شانس خود را برای مکان مورد نظر خود امتحان نمایید و در صورت قبول شدن رشته قبلی شما حذف شده و مشغول به تحصیل در رشته جدید خواهید شد.

🔶 در تکمیل ظرفیت دکتری نیاز به امتحان مجدد نمی باشد و کنکور قبلی شما به عوان معیار در نظر گرفته خواهد شد.

منظور از رشته پیشنهادی چیست ؟

تمامی ظرفیت دانشگاه ها تکمیل نمی شود. زیرا پس از برگزاری مصاحبه آزمون دکتری ممکن است برخی داوطلبان علاقه ای به ثبت نام نهایی نداشته باشند و یا ممکن است برخی داوطلبان همزمان در تکمیل ظرفیت دکترا سراسری و یا آزاد پذیرفته شوند و طبیعی است که یک مورد را انتخاب خواهند کرد.

حال این سوال پیش می آید که ظرفیت تکمیل نشده با حذف تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ، چگونه پر می شود؟

در این گونه مواقع سازمان سنجش رشته هایی را با عنوان رشته های پیشنهادی به داوطلبان واجد شرایط معرفی خواهد کرد.

این افراد با شرکت در آزمون های عملی و مصاحبه می توانند در صورت تمایل به ادامه تحصیل در این رشته ها بپردازند. این پیشنهاد را می توان به نوعی مکمل مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری به حساب آورد.

این راه حل به عنوان روشی جایگزین برای تکمیل ظرفیت دکترا سراسری در نظر گرفته شده است.

راهنمای شرکت در پر کردن ظرفیت دانشگاه روزانه و شبانه 1402

در صورت اعلام تکمیل ظرفیت آزمون دکتری لازم است طبق مراحل زیر عمل کنید:

📌 ابتدا به وبسایت رسمی سازمان سنجش مراجعه نمایید.

📌 از بخش دکتری تخصصی اطلاعیه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری را انتخاب نمایید.

📌 پس از کلیک بر روی لینک به صفحه مربوطه هدایت می شوید.

در این صفحه می توانید کد رشته های مد نظرتان را وارد نمایید.

تکمیل ظرفیت دکتری سراسری و آزاد تقریبا مراحل مشابهی دارند که شما جهت راهنمایی بیشتر در مورد آن ها می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.
منبع: https://b2n.ir/e12508

نظرتان را بنویسید