دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه آزاد اسلامی به محض اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد، اقدام به ثبت نام پذیرفته شدگان کرده و در صورت دارا بودن ظرفیت خالی در واحدهای خود لیستی تهیه و آن را برای مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ارسال می کند. تمامی لیست رشته ها در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. 

 

 

پس از زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد، برخی از دانشگاه های آزاد با ظرفیت خالی مواجه می شوند که می توانند لیستی از رشته محل های دارای ظرفیت تهیه و آن را برای مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ارسال نمایند. پس از موافقت وزارت علوم مبنی بر تکمیل ظرفیت دانشگاه های ازاد، امکان انتخاب رشته به داوطلبان جامانده داده می شود.

داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 پذیرش نشده و یا از رشته محل های قبولی خود رضایت ندارند، می توانند از این فرصت مجدد برای شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد استفاده کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته های محل مورد علاقه خود محک بزنند. 

تمامی رشته محل ها به همراه ظرفیت های موجود در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد قرار گرفته و توصیه می شود داوطلبان قبل از هر گونه اقدامی این دفترچه را مطالعه و سپس نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. در ادامه نیز لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 قرار گرفته و امکان دانلود آن نیز وجود دارد.

 

لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

یکی از روش های قبولی در دانشگاه های آزاد در مقطع کارشناسی، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است که این فرایند تنها با موافقت مرکز سنجش وزارت علوم و وجود صندلی و ظرفیت خالی در دانشگاه های آزاد پس از اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان به انجام می رسد.

 

داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته نشده اند و یا از رشته محل های انتخابی خود راضی نیستند، می توانند در زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته مجدد نمایند. ناگفته نماند این داوطلبان بهتر است قبل از هر گونه اقدامی دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را دانلود و مطالعه نمایند.  

 

متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته و بر اساس کارنامه اولیه کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد شده اند با بررسی این دفترچه می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت 1400 در این مقاله قرار خواهد گرفت

 

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400

 

 

سال گذشته، با برگزاری ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، داوطلبان علاقه مند به شرکت در مقطع ارشد دانشگاه آزاد می توانستند با معدل در رشته های دارای ظرفیت اقدام به ثبت نام در دانشگاه های آزاد کنند. در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد، لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 در این مقاله قرار می گیرد.  

 

بر اساس سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که در صورت وجود ظرفیت و امکانات لازم، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد برای پذیرش در نیمسال دوم (بهمن ماه) نیز صورت گرفته و دفترچه مجزایی برای این مرحله منتشر شود.

 

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد یکی از مراحلی است که بسیاری از داوطلبان به امید قبولی در این فرایند به انتظار می نشینند. تمامی مراحل و توضیحات این فرایند در مقاله زیر آمده که هر داوطلب می تواند با مطالعه آن اقدامات لازمرا انجام دهد.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد

 

 

 

 

 

مشاوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

متقاضیانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، می توانند در صورت برگزاری این فرایند به بررسی رشته محل های دارای ظرفیت دانشگاه های سراسری روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی، و پردیس خودگردان نیز بپردازند و شانس پذیرش در این دانشگاه ها را بیازمایند.

 

اگر تصور می کنید امکان قبولی در این مرحله را ندارید، می توانید شانس خود را برای  پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد بسنجید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به مقاله زیر مراجهه کرده و آن را مطالعه کنید.

 

همچنین کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را در اختیار متقاضیان قرار داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی می نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی ارشد می توانید آخرین اخبار مرتبط با ارشد را دریافت نمایید.

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ لیست رشته محل های دارای ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ این لیست احتمالا اواخر مهر ماه منتشر می شود که زمان دقیق آن را در متن مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.



 

2- ✔️ دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 در چه سایتی منتشر می شود؟

✔️ این دفترچه در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود که به محض انتشار، لینک دانلود آن را در متن مقاله قرار خواهیم داد.



 

3- ✔️ شرط اصلی شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

✔️ مطابق متن مقاله، داوطلبان علاقه مند به شرکت در این فرایند می بایست در جلسه آزمون حضور داشته و بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد باشند.

منبع : دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vnEg
نظرتان را بنویسید