اپلیکیشن های مخصوص سلامت روان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
برنامه‌هایی ساخته شده اند که می‌توانند جایگزین روانپزشک شوند و در همه جا برای درمان بیماری های روانی همراه فرد باشند و به او کمک کنند.
10 برنامه برتر برای حفظ سلامت روان، سلامت روحی و روانی نیز به اندازه سلامت جسمانی از اهمیت ویژه‌ای برای انسان برخوردار است زیرا این دو بعد فردی می‌توانند تاثیر به سزایی بر یکدیگر داشته باشند؛ چه بسا فردی در وهله اول از سلامت جسمانی برخوردار باشد اما اختلال روحی او باعث به خطر افتادن سلامت جسمی شود. گاهی اوقات وجود ناراحتی، خشم و درد‌های روحی و روانی، روان انسان را دچار بیماری می‌کند و در این شرایط فرد به روان درمانگر احتیاج دارد.

مکانیسم‌هایی وجود دارند که می‌توانند برنامه‌هایی را جایگزین روانپزشک و روان درمانگر کنند، فناوری مدرن به مدیریت کارآمد سلامت روان کمک می‌کند.



Moodfit

برنامه ای متمرکز بر بهبود خلق و خو؛ کاربر می‌تواند اهداف روزمره را تعیین کند، از ابزارهای مختلف برای بهبود خلق و خوی خود استفاده کند و اطلاعاتی در مورد آنچه روحیه او را بالا می برد و چیزی که به آن آسیب می زند دریافت کند.

این برنامه درمانی می تواند به کاربر کمک کند تا روحیه خود را ردیابی کند و به او یادآوری کند که چگونه خواب، ورزش، تمرینات تنفسی و بسیاری از ویژگی های دیگر، می تواند بر او تأثیر بگذارد.

Calm

برنامه ای که برای کاهش و مدیریت استرس ، بهبود خواب و بهبود زندگی که گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب دارد:
مدیتیشن – به کاربر می آموزد که مراقبه کند و یا وارد حالت مدیتیشن شود.
خواب – روش هایی را برای کاربر فراهم می کند تا راحت بخوابد و فعالانه بیدار شود.
موسیقی – به آرامش، خواب و تمرکز کمک می کند.
صحنه ها – مناظر طبیعت و صداها برای کمک به آرامش و تمرکز به کاربر می دهد.

MoodMission

این برنامه به غلبه بر اضطراب و مهار افسردگی کمک می کند و بیشتر با تمرکز بر درمان به کاربر امکان می دهد با این جنبه‌ها کنار بیاید و وظایف مختلفی را برای تکمیل آن‌ها و نزدیک کردن کاربر به زندگی شادتر و سالم ارائه می دهد.

Talkspace

ایده پشت برنامه دستیابی به ارتباط بین کابر و یک روان درمانگر است و این برنامه به فرد کمک می کند جنبه های عمیق تری از خود را شناسایی کند.

Larkr

این نرم افزار یک برنامه درمانی دیگر است که منابع متعددی برای بیمار را فراهم می کند، برای افراد مبتلا به افسردگی مناسب است، به فرد امکان می دهد چند نفر را به یک تماس ویدیویی بیاورد، و همچنین نکات مراقبه روزانه و روش های بهبود سلامت عاطفی را ارائه می دهد.

Sanvello

اهداف این برنامه حول محور ایجاد یک جامعه و مکانی برای بازگشت بیماری است و چهار روش برای حمایت از افراد فراهم می کند و به کاربران امکان انعطاف پذیری در نوع درمانی را که می خواهند می دهد که شامل: مراقبت از خود، غیر همتا، آموزش و درمان است. این برنامه کلی یک برنامه رایگان با دسترسی به گزینه های بیشتر در یک اشتراک پولی است.

Betterhelp

این برنامه بیش از 10 هزار روان درمانگر را در اختیار فرد قرار می‌دهد که می‌توان با آن‌ها تماس گرفت و درمانگرانی هستند که در مشاوره بزرگسالان، نوجوانان و حتی زوجین تخصص دارند.

Headspace

این برنامه به منظور پشتیبانی روانی از افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند، ارائه می‌شود و مجموعه‌ای از تمرینات را برای کمک به فرد در حمایت از جسم و روان سالم فراهم می‌کند و به کاربر محیطی را می‌دهد که برای بهتر خوابیدن و بهبود کیفیت خواب و آرامش لازم دارد و مراقبه برای مدیریت بهتر احساسات و افکار است.

Happify

یک برنامه درمانی برای کمک به فرد در کنار آمدن با استرس، چالش‌ها و افکار منفی با تاکتیک‌های مبتنی بر شواهد است. هدف این برنامه این است که با جایگزینی عادات بهتر و قوی‌تر، عادت‌های قدیمی را از بین ببرد.

Youper

این نرم افزار از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند که توسط تیمی از پزشکان، دانشمندان و مهندسان ساخته شده است. به طور کلی، این برنامه با استفاده از مکالمه‌های سریع و ساده می‌تواند به فرد در تمرکز و تغییر خلق و خو کمک کند و درک عمیق تری از احساسات شخصی را برای او فراهم می‌کند.

منبع: سایک نیوز

در ادامه بخوانید: چگونه مراقبه کنیم
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rAD4
نظرتان را بنویسید