آیا به عنوان صاحب یک اپلیکیشن تنها انتظار دارید میلیونها نفر اپلیکیشن شما را دانلود و نصب کنند؟ باید بدانید که دانلود و نصب اپلیکیشن نمیتواند به تنهایی موفقیت شما را تضمین کند. در واقع، پس از سه روز، تنها 23 درصد از کاربران اولیه به اپلیکیشن مراجعه میکنند، که نشاندهنده اهمیت حفظ کاربران و کاهش نرخ ریزش است.
شما برای جذب کاربران جدید (User Acquisition) زمان و هزینه زیادی صرف کردهاید، اما اگر استراتژی مناسبی برای نگهداشت آنان نداشته باشید، ممکن است به راحتی کاربران جذبشده را از دست بدهید. بنابراین، کاهش نرخ ریزش کاربران باید به عنوان یکی از اولویتهای اصلی در استراتژی بازاریابی اپلیکیشن شما قرار گیرد.