نرخ تعامل در اینستاگرام معیاری است که میزان فعالیت و ارتباط کاربران با یک صفحه یا محتوا را نشان میدهد. این شاخص، به وسیله محاسبه نسبت لایکها، نظرات، اشتراکگذاریها و سایر واکنشها نسبت به تعداد فالوورها یا نمایشها، میزان جذابیت و تاثیرگذاری یک صفحه یا پست را سنجیده میکند.
در واقع، نرخ تعامل یکی از ابزارهای کلیدی برای برندها و تولیدکنندگان محتوا است تا بتوانند اثربخشی استراتژیهای خود در شبکههای اجتماعی را ارزیابی و بهبود بخشند. در این مقاله، به بررسی مفهوم نرخ تعامل در اینستاگرام، روشهای اندازهگیری آن و اهمیت آن در مدیریت حسابهای کاربری میپردازیم.