نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز

نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی محاسبه مهریه به نرخ روز می پردازیم .

 

 

 

در مورد پرداخت مهریه و حواشی آن همیشه در اخبار و روزنامه خوانده ایم مثل مهریه 110 سکه ، راه های گرفتن مهریه ، مجازات عدم پرداخت مهریه و .. مهریه مالی است که به محض وقوع عقد ازدواج به تملک خانم در می آید و شوهر نیز موظف به پرداخت آن است البته این پرداخت می تواند با توجه به اینکه مهریه عندالمطالبه یا مهریه عندالاستطاعه است متفاوت باشد اما در الزام به پرداخت تفاوتی نخواهد بود . یکی از مهمترین موضوعاتی که خانم هایی که قصد مطالبه مهریه خود را دارند به دنبال پاسخش می گردند این است که مهریه آنها به نرخ روز چقدر خواهد بود ؟ از این رو ما در این مقاله به بررسی محاسبه مهریه به نرخ روز می پردازیم .


 

نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز

تعیین ارزش مهریه به نرخ روز فرمولی دارد که با دانستن آن می توانید میزان مهریه خود مشخص کنید این فرمول در ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده 1082 قانون مدنی مشخص شده است و به شرح زیر است :

ارزش مهریه به روز = مبلغ مهریه   × عدد شاخص در سال قبل ÷ عدد شاخض در سال وقوع عقد 

با توجه به اینکه محاسبه مهریه به نرخ روز به این روش مشکل است ، مرکز مشاوره قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده است که افرادی که قصد محاسبه مهریه خود را به نرخ روز دارند می تواند از آن استفاده کنند  . برای محاسبه مهریه از طریق این سامانه باید وارد سایت https://moshaver129.eadl.ir شوید و سپس گزینه محاسبه مهریه را انتخاب نمایید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، مهریه به نرخ روز برای شما محاسبه خواهد شد . 


 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز پاسخ دهند .

منبع : نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qgZr
نظرتان را بنویسید