کودکان و رویای ازدواج والدین بعد از طلاق

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
وقتی والدین از هم جدا می شوند ساختارهای زندگی خانواده بر هم می ریزد ، تحمل جدا بودن والدین از هم برای کودکان بسیار دشوار است و به دلیل این دشواری است که کودکان همیشه رویای ازدواج مجدد والدین را در سر می پرورانند و بیشترشان امیدوارند که پدر و مادرشان روزی دوباره با هم ازدواج کنند و برای این کار نیز دست به کارهایی می زنند تا دوباره پدر و مادرشان را در کنار هم ببینند.

بدین ترتیب رویای ازدواج والدین بعد از طلاق ادامه می یابد زیرا کودکان هنوز هم به دنبال رسیدن به امنیت و داشتن یک خانواده کامل هستند . در ادامه مقاله به موضوع کودکان و رویای ازدواج مجدد والدین بعد از طلاق می پردازیم . 




چرا کودکان رویای ازدواج والدین بعد از طلاق دارند
کودکان 7 ساله غالبا امیدوارند که پدر و مادر از هم جدا نشوند یا بالاخره روزی بار دیگر ازدواج کنند . چرا کودکان عمدا تا انجا پیش می روند که مسائلی را برای پدر و مادر به وجود بیاورند تا پدر و مادر برای حل آنها به یکدیگر بپیوندند ؟

دلایل گوناگونی برای این کار وجود دارد ، تا زمانی که والدین کنار هم زندگی می کنند کودکان احساس آرامش و امنیت بیشتری کرده و از نظر عاطفی احساس خطر کمتری می کنند . با آنکه محیط خانه قبل طلاق سرشاز از نزاع و تشنج است با این همه تا زمانی که پدر و مادر در کنار هم هستند تصویر محیط خانوادگی در ذهن کودک قشنگ و خوشایند است و ساختار قدیمی خانوادگی محکم و ایمن است چون برای کودک ساختار شناخته شده ای است و محیط خانوادگی جدید برای کودک ترسناک است زیرا ناشناخته و نامعلوم است . 

با اینکه نیازهای اتکایی کودک بعد از جدایی افزایش پیدا می کنند ولی بچه ها برای رفع نیازهای خود اطمینان سابق را به پدرو  مادرشان ندارند و مثل گذشته احساس امنیت و راحتی نمی کنند . روابط هم مثل گذاشته پایدار و استوار نیست . 





خواب و خیالی که بچه ها از والدین در ذهن دارند و تصور می کنند همیشه سر رشته زندگی را در دست دارند با مشاهده اضطراب و نارحتی آنها به هنگام جدایی در هم فرو می ریزد ؛ بچه ها برای اولین بار می فهمند که پدر و مادر قوی و مهم انها هم نیازها ، نگرانی ها ، آسیب پذیری ها و محدودیت هایی دارند و نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که والدین برای همیشه از هم جدا می شوند و به همین دلیل رویای ازدواج والدین بعد از طلاق را در سر می پرورانند . 

انها رویای به هم پیوستن و ازدواج مجدد والدین را حفظ می کنند زیرا فکر جدایی ، احساس غم و خلا شدیدی را که ناشی از پایان گرفتن هر داستان خانوادگی است و بچه ها به تازگی با ان آشنا شده اند به دنبال دارد . انکار و نفی احساسات کودک در درازمدت مسائلی را پدید می آورد که ممکن است در درازمدت به افسردگی و اختلالات رفتاری منجر شود . 

در ادامه بخوانید: کمک به کودکان برای پذیرش طلاق والدین



سوالات متداول


1- زمانی که والدین جدا می شوند، کودک چه رویاهایی را در ذهن خود می پروراند؟
تحمل دوری والدین برای کودک بسیار دشوار است، بنابراین او رویای ازدواج دوباره والدینش را دارد که در مقاله توضیحات کامل در این مورد مطرح شده است.




2- کودک محیط متشنج قبل از ازدواج را ترجیح می دهد یا محیط خانه بعد از طلاق والدین؟
کودکان محیط متشنج قبل از طلاق را ترجیح می دهد و دلایل این احساس کودک در متن مقاله بیان شده است.




3- انکار احساسات کودک در رابطه با طلاق والدین چه پیامد هایی دارد؟
انکار و نفی این احساسات منجر به افسردگی و اختلالات رفتاری می شود که در متن مقاله بیان شده است.

منبع : کودکان و رویای ازدواج والدین بعد از طلاق
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Q9M0
نظرتان را بنویسید