از فواید نواختن ویولن برای کودکان چه میدانید؟

از فواید نواختن ویولن برای کودکان چه میدانید؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahsa

 

انتخاب فعالیت های مفید برای فرزندان ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. از عضویت در تیم های ورزشی و یادگیری زبان گرفته تا آموزش سازهای موسیقی، انتخاب های گسترده ای برای پر کردن اوقات بیکاری فرزندان با فعالیت های فوق برنامه وجود دارد. در حوزه یادگیری سازهای موسیقی، ویولن، یکی از محبوب ترین سازها برای کودکان است.

بچه‌ها سریع‌تر از بزرگسالان مهارت‌های جدید را یاد می گیرند. برای آموزش ساز پیچیده‌ای مانند ویولن، بهتر است فرزندتان را در سنین کودکی با این ساز آشنا کنید. چرا که یادگیری نوازندگی ویولن، نکات ظریف زیادی دارد و آموزش یادگیری ویولن در سنین خردسالی به کودک شما کمک می کند استعدادهای خود را تقویت کند. آموزش این ساز دلنشین از زمان کودکی می تواند فواید بسیار زیادی در رشد مهارت های انسانی داشته باشد. فواید جسمی، ذهنی و اجتماعی نواختن یک ساز موسیقی به خوبی شناخته شده است، اما ویولن فواید شگفت انگیزی را ارائه می دهد.

بهبود حافظه و گسترش دامنه توجه کودک

مطالعات زیادی در مورد فواید نواختن ویولن یا برخی ساز های موسیقی دیگر انجام شده است. یک مطالعه اخیر توسط موسسه موسیقی و ذهن دانشگاه مک مستر نشان داد که آموزش موسیقی، حتی به ارزش یک سال، تأثیر مثبتی بر حافظه و گسترش دامنه توجه کودکان دارد.

بهبود مهارت های اجتماعی

از فواید نواختن ویولن به کودکان خردسال می توان به افزایش نظم و انضباط در کودک اشاره کرد که با انجام مکرر تمرینات به دست می آید. همچنین از دیگر مزایای شگفت انگیز آن می توان به تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس کودک اشاره کرد. این ویژگی از طریق تسلط بر نحوه نواختن یک ساز موسیقی و اجرای آن در مقابل دیگران تقویت خواهد شد. اگرچه بسیاری از تمرینات ویولن به صورت خصوصی و بین دانش‌آموز و معلم انجام می‌شود، اما یادگیری ویولن می‌تواند مهارت‌های اجتماعی بیشتری را برای فرزند شما فراهم کند. هنگام یادگیری در یک محیط گروهی، هر دانش آموز از  اشتباهات دیگران می آموزد و از توانایی های آنها بهره می برد. آموزش گروهی ویولن به کودک شما این فرصت را می دهد که به همراه دیگران موسیقی اجرا کند و هماهنگی در حین اجرا را بیاموزد. همچنین نواختن گروهی ساز به فرزند شما این امکان را می دهد تا با بچه های دیگری که علایق مشترک دارند، ارتباط برقرار کند.

افزایش تمرکز و قدرت بدنی

ویولن‌، ساز سنگین یا پیچیده‌ای نیست، بنابراین ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌تواند قدرت کودک شما را بهبود بخشد. نواختن ویولن نیاز به تکنیک های بسیار دقیق خم کردن دقیق انگشتان دست دارد تا صدای زیبا ایجاد کند. از آنجائیکه کودکان خردسال در حال رشد هستند، تمام مهارت های لازم برای نواختن ویولن از کودکی و همزمان با رشد آن ها شکل خواهد گرفت. همچنین نواختن ویولن نیاز به قدرت بدنی برای کشیدن آرشه بر روی سیم ها و تمرکز بر اجرای نت ها دارد که انجام همزمان این فعالیت ها، باعث افزایش تقویت مهارت های حرکتی و ذهنی در کودک می شود. به عبارتی تقویت مهارت های حرکتی از طریق انجام تمرینات روزانه ایجاد می شود. از طرفی حرکات تکراری دست و بازو  همراه با انگشتان دست، می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های دست‌ها، انگشتان، مچ‌ها و شانه‌های کودک شما کمک کند. حفظ وضعیت بدنی مناسب و استاندارد هنگام نواختن ویولن نیز می تواند قدرت عضلات مرکزی کودک شما را بهبود بخشد.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید