نکات مهم در انتخاب و خرید پیانو

نکات مهم در انتخاب و خرید پیانو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahsa

خرید پیانو برای اولین بار، تصمیم بسیار هیجان انگیزی است اما قبل از اینکه بخواهید سفر یادگیری موسیقی را آغاز کنید، باید پیانوی مناسبی را انتخاب کنید. طیف گسترده ای از انواع پیانو در بازار وجود دارد، اما کدام یک را باید بخرید؟ در ادامه عواملی را که باید هنگام خرید پیانو به آنها توجه داشته باشید، مورد بحث قرار خواهیم داد. اولین قدم تصمیم گیری درخرید پیانو، انتخاب از بین انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک است. اگر انتخاب شما نوع آکوستیک باشد، حتما قبل از خرید به موارد زیر توجه داشته باشید؛

مکان قرار دادن پیانو

پیش از خرید پیانو، باید ابتدا ابعاد دقیق پیانو و فضایی که قصد دارید پیانو را در آن جا قرار دهید، بدست آورید. اگر فضای زیادی برای قرار دادن پیانو در دسترس نباشد، ممکن است مجبور شوید یک پیانوی دیواری یا یک پیانوی اسپینت را انتخاب کنید که ابعاد کوچکتری دارد. همچنین انتخاب مکان مناسب برای پیانو بسیار مهم است. پیانوهای آکوستیک در برابر رطوبت و نوسانات دما آسیب پذیر هستند، بنابراین نباید آنها را در نزدیکی رادیاتور یا مکانی با نور مستقیم خورشید قرار دهید. نگهداری مناسب پس از خرید پیانو، اهمیت زیادی در طول عمر آن دارد. بطور مثال، پیانو آکوستیک اگر در یک محیط مناسب نگهداری نشود، اجزای آن – به ویژه قطعات ساخته شده از چوب و نمد – ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. (در حالت ایده آل، پیانوی آکوستیک باید در محیطی با رطوبت نسبی بین 45 تا 70 درصد و دمای ثابت تقریباً 20 درجه سانتیگراد یا دمای اتاق نگهداری شود.)

صدای پیانو

قبل از خرید پیانو آکوستیک، سعی کنید آن را بنوازید تا بفهمید که آیا صدای پیانو را دوست دارید یا خیر. برخی از افراد صدای بلند و سنگین را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر لحن نرم و ملایم تر آن را ترجیح می دهند. به طور کلی، دقت داشته باشید که صدای خوب پیانو ، صدای رسا و شفاف است. همچنین می توانید ترجیحا از راهنمایی های یک پیانیست حرفه ای یا یک معلم موسیقی با تجربه یا یک تکنسین حرفه ای استفاده کنید. نکته مهم دیگر، یکنواختی صدای آن است. بررسی کنید که آیا حجم صدای کلیدها یکسان است یا خیر؟ بهتر است در مراجعه به فروشگاه های ساز، تمام نت های پیانو را با قدرت یکسان بنوازید و به تغییرات صدای آن گوش دهید.

بررسی کلیدها

در خرید صورت حضوری برای انتخاب پیانو، می توانید از نزدیک به بررسی اجزا و قطعات مختلف ساز بپردازید. یکی از اجزای مهم که باید به بررسی آن بپردازید، سالم بودن کلیدها است. اطمینان حاصل کنید که کلیدها دارای سطح صاف و بدون آسیب و ترک باشند. همچنین هنگام نواختن پیانو، کلیدها باید مقاومت کافی داشته باشند. توجه داشته باشید که اگر نواختن کلیدها به قدرت کمی مانند تایپ کردن روی صفحه کلید کامپیوتر نیاز دارد، احتمالاً کلیدها مقاومت کافی ندارند. همچنین ضربه به کلیدها نباید نیاز به قدرت زیادی داشته باشد. به طور کلی سختی کلیدها باید در حد متعادل باشد و کلیدها را در جهت چپ و راست حرکت دهید و میزان لق بودن آن ها بیازمائید.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید