چرا خواندن لالایی برای کودکان مفید است؟

چرا خواندن لالایی برای کودکان مفید است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

اگرچه برخی از کودکان این توانایی را دارند که به راحتی بخوابند، اما برای برخی دیگر این کار بدون لالایی خواندن بسیار چالش برانگیز می شود. آنها ممکن است از ترس های شبانه رنج ببرند، در شب بیش از حد تحریک شوند یا از ترس رها شدن رنج ببرند. پیروی از یک مراسم شبانه قبل از خواب می تواند به خواب کودکان کمک کند.

اگرچه بسیاری از والدین به طور طبیعی هنگام خواب برای نوزاد خود لالایی می خوانند، اما تا زمانی که کودک نوپای آنها بیش از 18 ماه باشد، این عادت از بین می رود. با این حال، لالایی ها در طول رشد کودک فواید متعددی دارند، و ارزش خواندن هر شب برای کودکان بزرگتر را نیز دارد! خواندن لالایی برای بسیاری از افراد بزرگسال نیز بسیار تاثیر گذار است. اکثر بزرگسالانی که از مشکل کم خوابی یا بی خوابی رنج می برند، با کمک موسیقی درمانی هایی که شامل انواع لالایی نیز می شوند، قادر به لذت بردن از خوابی عمیق می شوند.

لالایی کودکان را آرام می کند

در چند سال اخیر تحقیقات و مطالعات بالینی متعددی در رابطه با تاثیر لالایی بر روی ذهن افراد صورت گرفته است. یک تیم متشکل از متخصصین مغز و اعصاب در آزمایشات خود متوجه شدند ، یک قسمت از مغز در سیستم لیمبیک مسئول پاسخ های احساسی به موسیقی است. این تحریک سطح برانگیختگی کودکان را کاهش می دهد. چه کسی سکوتی را که معمولاً اولین نت های یک آهنگ خوانده می شود را نشنیده و از آن لذت نبرده است؟ کودکان نسبت به آن حساس هستند.

اگر نسبت به صدای خود برای خواندن لالایی یا آواز کودکانه اعتماد به نفس کافی ندارید و یا هنگام لالایی خواندن احساس راحتی نمی ‌کنید، چطور است فقط ملودی را به آرامی زمزمه کنید تا کودکتان فقط قادر به شنیدن صدای شما را باشد؟ کودکان شما درباره کیفیت صدا و لالایی به شما امتیاز نمی دهد. برعکس، احتمال بیشتری وجود دارد که با شنیدن صدای لالایی خواندن شما بر ترس های خود غلبه کنند و از گذراندن این لحظه خاص با شما لذت ببرند. یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره لالایی ها این است که می توانند استرس و خستگی را برای افرادی که آن را می خوانند کاهش دهند!

لالایی درد را کاهش می دهد

همانطور که گفته شد، تحقیقات گسترده ای در مورد تاثیر لالایی بر روی ذهن صورت گرفته است. بخشی از این تحقیقات بر روی بیماران یک بیمارستان اطفال انجام شد. اکثر این بیماران خردسال، افرادی بودند که به دلیل بیماری و درد با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می کردند. نتیجه این تحقیق اثرات مثبت لالایی ها را بر خواب کودکان و همچنین اثربخشی آنها در کاهش درک کودکان از درد ناشی از بیماری یا عمل را نشان داد.

به لطف ریتم بسیار آهسته و دلنشین خود، آهنگ لالایی باعث کاهش ضربان قلب می شوند و از میزان درک درد در بیماران کاهش می دهد و به آهستگی مایه تسکین درد و آرامش آنها می شود. انواع موسیقی مانند شعرهای کودکانه و لالایی همچنین به کودکان کمک می کند تا اشکال مختلف روش های درمانی و مراقبت های پزشکی را بهتر تحمل کنند.

برچسب ها
لینک مرجع https://www.wikipedia.org/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nDkl
نظرتان را بنویسید